Gå til innhold
Hundesonen.no

Hoppe-på-tur


Wanderlust

Recommended Posts

Ja noen som har tatt hoppe_på_tur før? Nå mener jeg ikke å bestille en uspes. reise. Men hoppepåtur.

Jeg lurer litt på hvordan dette fungerer? Man pakker da kofferten og er klar til å reise når som helst. Men drar man bare på gardermoen og sier ifra der? Eller hvordan er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg og familien hennes drar ofte på uspesifiserte ferier. Man ser f.eks på wing.no på charterturer (helst i lav sesong) og følger med på de billigste prisene. Når man ikke tør å vente lengre så bestiller man (får bilett med reisedato osv) men det som er "risken" er at man ikke vet hvilke hotell man skal bo på og man kan risikere og måtte dele bad/toalett osv med andre, eller man kan risikere og måtte bytte hotell i løpet av turen. Venninnen min har dratt på slike turer så lenge hun kan huske og de har alltid fått knall flotte rom på kjempefine dyre hoteller. Dette er mye flaks mendet skjer altså :whistle: Da to venninner av meg dro til hellas i fjor dro de på uspes. reise og endte opp med et 4 stjerners hotell hvor de andre gjestene hadde betalt mange tusen for å bo der, de fikk hele turen og opphold for ca 1500 kr...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hoppe på tur er bare et uttrykk for at man ikke har bestemt seg for reisemå, men velger ett som passer med når man har fri. Så du må søke på restplasser blandt de ulike reiseoperatørene. Så på nyhetene at det meste er fult og veldig dyrt i år pga regnet. Håper dere finner noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki, ja da har jeg bare litt fortalt helt feil. Men da har jeg forstått at uspes. og hoppe-på-tur regnes som det samme :D

Nei, vi dropper det nå i juli, på bare en uke har jeg sett at de har satt opp prisene, selvom det hadde hvert i morra vi hadde dratt (da får du vanligvis turen for 1500 kr ca. Så om det blir syden på oss i år, så blir det uspes. i august eller noe sånt. Eller kanskje vi sparer hans 4 ferie-uke til høstferien min. Men vi kommer til å bestille uspesifisert. :whistle:

Det må da være en begrensning på hva du kan havne på. Og aldri hørt at noen har kommet på dårlige hoteller, eller hotell der man må dele bad ol. (vet det står at man kan). Men hvor mange hoteller har det sånn?! :ahappy: Det er da veldig få.

Det er vel også ofte de dyre hotellene som det er igjen plasser på, så derfor er kanskje sjangsen større at man havner på et av de bedre hotellene. Og en som driver med reiser anbefalte egentlig å velge spania eller portugal om man skal velge uspes. For disse landene har et litt høyere standard på hotellene sine. Men dette skremmer meg egentlig ikke.

Så nå har vi bestemt oss, at vi venter med syden.ferien og heller holder ut dette drittværet, det kan liksom ikke fortsette i all evighet?! Så når alle har reist, ja da skal godværet komme, også er det de som har driti seg ut. Så satser vi heller på en danmarkstur :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...