Gå til innhold
Hundesonen.no

skummelt


Cezaree

Recommended Posts

har vært på en ukes ferie, på fredag morgen så jeg som vanlig på tlf min sånn som jeg pleier.. jeg har fått en meld der det står at stallen der jeg har hesten min har brent ned... heldigvis ble ingen skadd, og hestene var gudsjelov på beite, men alikevel var det sinnsykt mye utstyr som ble borte... nå har jeg grime, sal, 3 børster og ett dekken... resten er bare aske nå, men jeg var heldig, for hun jeg har hesten hos har bare grime til hesten sin. men alt utstyret som er borte greier jeg nesten ikke tenke på en gang... siden det var en låve var det mye mer enn bare hesteutstyr der også. i tilles gikk en hundekve, og en bil... nå er alt borte, men jeg er sinnsykt glad for at hester og hunder ikke var på stall og i kve da, for det gikk så fort at det ikke hadde vært mulighet til og redde ut noe eller noen...

men nå har noen super snille folk sendt oss litt div, så vi klarer oss nok:) men trist var det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Brann er helt forjævli!

Rideskolen her i byen ble påtent og 12 hester døde, 4 ble reddet ut av flammene.. Gamle stallen haddde prøvd blitt påtent men hadde slukket. (Der stod det også en del hester) .

et kunne gått mye mye værre om ikke en tilfeldig bil kom kjørende fordi klokken fire natt til søndag..

Cezaree:

Det kunne gått mye mye værre om det hadde vært dyr inne i stallen, sal og hodelag kan alltids erstattes, men det kan ikke de kjære dyra våre. sukk! Ikke alle som er like heldige som dere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, det er så trist med dyr som brenner inne! Bra det gikk bra denne gangen da...

Begynte å tenke på boken Black Beauty jeg...... der er det jo en stall som brenner.

Irriterende pyromaner da! Jeg er jo en liten en selv, men jeg begrenser meg til bål og stearinlys :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...