Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikringer

SoppenCamilla

Recommended Posts

Baghera er jo 6 år, og har vært forsikret i Gjensidige frem til nå. Men nå som han har byttet eier, må jeg tegne helt ny forsikring på han! Det jeg lurer på da, er:

- Hvor kan han forsikres?

- Hvilken forsikring har best utbytte i forhold til kostnaden?

- Hvis jeg har dødsforsikring, kan jeg sette det ble solgt for som valp da, siden jeg ikke har betalt noe for han? (snakka med ei i Gjensidige, og ho sa jeg skulle gjøre det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet kan du forsikre hunden hvor du vil, men forsikringen utgår den dagen/året hunden fyller 10 år. Da jeg fosikret min som jeg gav 4 tusen for for 4 år siden fikk jeg beskjed av oppdretteren at når jeg satt hos forsikringsselskapet og tegnet forsikringen og de spurte hvor mye jeg hadde gitt for han måtte jeg bare si 10 tusen, visst jeg hadde sagt 4 hadde jeg heller ikke fått forsikret han for mere. Men 10 tusen er visst den vaneligste summen grunnet en levelig egenandel. Da betalte jeg 1200-1300 i året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Agria er vel det eneste selskapet som forsikrer eldre hunder så vit jeg hvet

Gjensidige forsikrer ut det sjette året, altså kan jeg forsikre han ut det her året, men jeg syns det var veldig dyrt, det kom opp i over 2000 kr i året, for dødsforsikring, veterinær og reseptbelagte medisiner.. Og jeg synes egenandelen var relativt høy, men sånt har jeg ihvertfall ikke greie på :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg vet kan du forsikre hunden hvor du vil, men forsikringen utgår den dagen/året hunden fyller 10 år.

Hos Gjensidige kan man ikke nytegne forsikring på hund over 6 år, og forsikringen gjelder bare til hunden er ti år. Hos Agria kan man nytegne veterinærforsikringer på hunder uansett alder og forsikringen gjelder ut livet til hunden, men vilkårene blir dårligere ettersom hunden blir eldre. Livsforsikringen til Agria opphører når hunden blir 10 år.

Holder på å undersøke fordi jeg vurderer å forsikre min hund på snart 10 år (forventet levealder ca 14-15 år).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...