Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvor ofte skifter dere kattesand?

Vampyra

Recommended Posts

Jeg er usikker selv på hvor ofte jeg burde skifte, så da kunne jeg høre her om hvor ofte brukerne skifter kattesand?

Noen sier en gang i mnd, noen sier at det burde gjøres oftere, og noen mener at påfyll også er helt greit.

Hvor ofte skifter dere kattesand? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilken sand du har, om du har en som klumper eller ikke klumper seg.

Og om det er en billig-kattesend eller en som du betaler litt mer for (får som regel bedre sand om du legger noe penger i det)

EverClean skal holde en mnd, da tar du bare ut klumpene også fyller opp etterhvert. Jeg er gla i denne sanda. Anbefales! Disse får du for forskjellige "typer" katter.

En sand klumper seg ekstra mye, egner seg for den som har flere katter.

En for langhåra katter.

Og en som er litt parfymert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
  • 9 months later...

Jeg har en "spade" som jeg måker ut de våte klumpene med hver dag i tilegg til å etterfylle litt når det trengs.

Katta mi er ganske forutsigbar også, hun går bare på kassen når jeg er hjemme så det er kjempegreit. Da bare hører jeg at det skraper og så kommer hun bort til meg og begynner å stirre som for å si "unnskyld meg, men jeg tror du har noe dritt du må ta vare på"..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...

Jeg har en katt, men tilgjengjeld så går han såpass mye på do at man skulle tru det var tre katter i huset.

Tømmer vel hele greia annen hver måned eller så, litt avhengig av åssen sanda er. Fjerner klumper teoretisk sett hver dag, men det blir mer annen hver dag i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...