Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt skryt av Molly og Elin

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Flere som fortjener skryt synes jeg...... :P

Elin (tidligere Elin og Ebbe) og Molly debuterte i LP1 i helgen, kanskje ikke så imponerende for noen - tross alt - hunden er jo fire år liksom, men Elin har bare hatt Molly i drøye 3 måneder og tross at Molly i utgangspunktet var en veloppdragen hund med basiskommandoer i bakhodet så synes jeg det er imponerende at hun kommer til start OG klarer opprykket til klasse II etter bare litt over 3 måneder.

Gratulerer Elin - flinke er dere!

Skrevet

Tusen takk alle sammen :P

Molly var kjempe flink syns jeg :P

Poengene:

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9 (la seg litt tregt)

Lineføring 8 (litt skjeve sitter+ jeg løp litt fra henne under springmarsj :P )

Fri ved fot 8 (samme som lineføringa)

Dekk fra holdt 9 (hoppet litt ut med rompa på oppsitten)

Inkalling 6,5 (plutselig betydde "på plass" å sitte en meter foran meg,hehe)

Stå under marsj: 7,5 (gikk ett steg+ jeg ga et lite tegn med en hode bevegelse :P )

hopp over hinder 8 (satt seg skjevt på avslutningen)

Helhets inntrykk: 9

Dommeren sa at vi jobbet veldig bra og passet veldig godt sammen :P

Både stå under marsj og inkalling kan hun mye bedre, så vi får bare trene mer og starte videre :P Skal begynne å trene kl.2 i kveld :P

I august skal vi debutere i agility også :P

Skrevet

Gratulerer så masse, veldig imponerende å starte og gjøre det så bra bare 3 mnd etter at du fikk hunden! :whistle:

Du Belgerpia.. Når skulle man få lov til å bedrive kennelreklame, egentlig? :P

Skrevet
Tusen takk alle sammen :P

Molly var kjempe flink syns jeg :P

Poengene:

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9 (la seg litt tregt)

Lineføring 8 (litt skjeve sitter+ jeg løp litt fra henne under springmarsj :P )

Fri ved fot 8 (samme som lineføringa)

Dekk fra holdt 9 (hoppet litt ut med rompa på oppsitten)

Inkalling 6,5 (plutselig betydde "på plass" å sitte en meter foran meg,hehe)

Stå under marsj: 7,5 (gikk ett steg+ jeg ga et lite tegn med en hode bevegelse :P )

hopp over hinder 8 (satt seg skjevt på avslutningen)

Helhets inntrykk: 9

Dommeren sa at vi jobbet veldig bra og passet veldig godt sammen :P

Både stå under marsj og inkalling kan hun mye bedre, så vi får bare trene mer og starte videre :) Skal begynne å trene kl.2 i kveld :)

I august skal vi debutere i agility også :D

Du må ikke løpe fra hunden din :whistle: Måtte bare, er litt fjollete i dag.

Men all ære til deg!! For en jobb du har gjort *klappe*

Synes ikke det var kennelreklame jeg... for hun, trådstarter, har tidligere ikke skrytt så veldig av denne hunden. Så da var det på sin plass å skryte hemningsløst av den nye eieren, så det så.

Skrevet
Synes ikke det var kennelreklame jeg... for hun, trådstarter, har tidligere ikke skrytt så veldig av denne hunden. Så da var det på sin plass å skryte hemningsløst av den nye eieren, så det så.

hehe - Det var ikke sånn ment :ahappy: Jeg har fleipa med at jeg skal brodere inn kennelnavnet på vesten min, men det fikk jeg visst ikke lov til før vi gjorde det bra i noe (eller i det minste kom så langt som til start? :rolleyes: ) Elin har vel gjort seg fortjent til å få lov til å brodere kennelnavnet nå, så vidt jeg skjønner.. :)

Skrevet
hehe - Det var ikke sånn ment :ahappy: Jeg har fleipa med at jeg skal brodere inn kennelnavnet på vesten min, men det fikk jeg visst ikke lov til før vi gjorde det bra i noe (eller i det minste kom så langt som til start? :rolleyes: ) Elin har vel gjort seg fortjent til å få lov til å brodere kennelnavnet nå, så vidt jeg skjønner.. :ahappy:

Hehe, kanskje jeg skal få trykket det på en genser over hele ryggen før neste stevne :)

Skrevet
Hehe, kanskje jeg skal få trykket det på en genser over hele ryggen før neste stevne :wacko:

Gjør det :P

Og jeg har bestemt meg for at om vi noen gang kommer til start, og gjør det bra (det gjør vi jo selvsagt, vi gidder jo ikke å starte før vi veit at vi gjør det bra? *kremt* :rolleyes: ) så skal ikke JEG reklamere for den sære kennelinnehaveren altså! Så der fikk hun den *ler* (ja, jeg fleiper)

Skrevet

Sånn for å være skikkelig teit og gledesdreper og alt sånt, så tenkte jeg bare jeg skulle opplyse om at du ikke har lov til å ha kennelnavn synlig på klær eller andre effekter du har på deg i ringen. Så det er ingenting å deppe for Tonemor :wacko:

Skrevet
Sånn for å være skikkelig teit og gledesdreper og alt sånt, så tenkte jeg bare jeg skulle opplyse om at du ikke har lov til å ha kennelnavn synlig på klær eller andre effekter du har på deg i ringen. Så det er ingenting å deppe for Tonemor :wacko:

Jeg veit.. Men jeg er jo nødt til å trene fast (jeg lurer litt på om det er grunnen til at vi ikke er i nærheten av å være startklare enda, når jeg tenker meg om? :P ) og da går jeg jo allikevel med jakke/vest.. hehe

Skrevet
Jeg veit.. Men jeg er jo nødt til å trene fast (jeg lurer litt på om det er grunnen til at vi ikke er i nærheten av å være startklare enda, når jeg tenker meg om? :P ) og da går jeg jo allikevel med jakke/vest.. hehe

Jepp, kan bare ta den av akkurat når vi er inne i ringen, og så bruke den før og etter og på treninger,hehe :P

Kanskje vi skulle hatt reklame på bilen også?? :wacko:

Skrevet
Jepp, kan bare ta den av akkurat når vi er inne i ringen, og så bruke den før og etter og på treninger,hehe :D

Kanskje vi skulle hatt reklame på bilen også?? :whistle:

Du kan reklamere for hun oppdretteren du, så kan jeg reklamere for mannen hennes - han skryter nemlig av uh-Emma, så han liker vi! hehe :D

Skrevet

Gratulerer masse, dette fortjener du etter alt du har hatt med de andre hundene dine, ble skikkelig glad på dine vegne! HURRA!! :D:whistle:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...