Gå til innhold
Hundesonen.no

Litt skryt av Molly og Elin

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Flere som fortjener skryt synes jeg...... :P

Elin (tidligere Elin og Ebbe) og Molly debuterte i LP1 i helgen, kanskje ikke så imponerende for noen - tross alt - hunden er jo fire år liksom, men Elin har bare hatt Molly i drøye 3 måneder og tross at Molly i utgangspunktet var en veloppdragen hund med basiskommandoer i bakhodet så synes jeg det er imponerende at hun kommer til start OG klarer opprykket til klasse II etter bare litt over 3 måneder.

Gratulerer Elin - flinke er dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :P

Molly var kjempe flink syns jeg :P

Poengene:

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9 (la seg litt tregt)

Lineføring 8 (litt skjeve sitter+ jeg løp litt fra henne under springmarsj :P )

Fri ved fot 8 (samme som lineføringa)

Dekk fra holdt 9 (hoppet litt ut med rompa på oppsitten)

Inkalling 6,5 (plutselig betydde "på plass" å sitte en meter foran meg,hehe)

Stå under marsj: 7,5 (gikk ett steg+ jeg ga et lite tegn med en hode bevegelse :P )

hopp over hinder 8 (satt seg skjevt på avslutningen)

Helhets inntrykk: 9

Dommeren sa at vi jobbet veldig bra og passet veldig godt sammen :P

Både stå under marsj og inkalling kan hun mye bedre, så vi får bare trene mer og starte videre :P Skal begynne å trene kl.2 i kveld :P

I august skal vi debutere i agility også :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse, veldig imponerende å starte og gjøre det så bra bare 3 mnd etter at du fikk hunden! :whistle:

Du Belgerpia.. Når skulle man få lov til å bedrive kennelreklame, egentlig? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :P

Molly var kjempe flink syns jeg :P

Poengene:

Tannvis: 10

Fellesdekk: 9 (la seg litt tregt)

Lineføring 8 (litt skjeve sitter+ jeg løp litt fra henne under springmarsj :P )

Fri ved fot 8 (samme som lineføringa)

Dekk fra holdt 9 (hoppet litt ut med rompa på oppsitten)

Inkalling 6,5 (plutselig betydde "på plass" å sitte en meter foran meg,hehe)

Stå under marsj: 7,5 (gikk ett steg+ jeg ga et lite tegn med en hode bevegelse :P )

hopp over hinder 8 (satt seg skjevt på avslutningen)

Helhets inntrykk: 9

Dommeren sa at vi jobbet veldig bra og passet veldig godt sammen :P

Både stå under marsj og inkalling kan hun mye bedre, så vi får bare trene mer og starte videre :) Skal begynne å trene kl.2 i kveld :)

I august skal vi debutere i agility også :D

Du må ikke løpe fra hunden din :whistle: Måtte bare, er litt fjollete i dag.

Men all ære til deg!! For en jobb du har gjort *klappe*

Synes ikke det var kennelreklame jeg... for hun, trådstarter, har tidligere ikke skrytt så veldig av denne hunden. Så da var det på sin plass å skryte hemningsløst av den nye eieren, så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var kennelreklame jeg... for hun, trådstarter, har tidligere ikke skrytt så veldig av denne hunden. Så da var det på sin plass å skryte hemningsløst av den nye eieren, så det så.

hehe - Det var ikke sånn ment :ahappy: Jeg har fleipa med at jeg skal brodere inn kennelnavnet på vesten min, men det fikk jeg visst ikke lov til før vi gjorde det bra i noe (eller i det minste kom så langt som til start? :rolleyes: ) Elin har vel gjort seg fortjent til å få lov til å brodere kennelnavnet nå, så vidt jeg skjønner.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Det var ikke sånn ment :ahappy: Jeg har fleipa med at jeg skal brodere inn kennelnavnet på vesten min, men det fikk jeg visst ikke lov til før vi gjorde det bra i noe (eller i det minste kom så langt som til start? :rolleyes: ) Elin har vel gjort seg fortjent til å få lov til å brodere kennelnavnet nå, så vidt jeg skjønner.. :ahappy:

Hehe, kanskje jeg skal få trykket det på en genser over hele ryggen før neste stevne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, kanskje jeg skal få trykket det på en genser over hele ryggen før neste stevne :wacko:

Gjør det :P

Og jeg har bestemt meg for at om vi noen gang kommer til start, og gjør det bra (det gjør vi jo selvsagt, vi gidder jo ikke å starte før vi veit at vi gjør det bra? *kremt* :rolleyes: ) så skal ikke JEG reklamere for den sære kennelinnehaveren altså! Så der fikk hun den *ler* (ja, jeg fleiper)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være skikkelig teit og gledesdreper og alt sånt, så tenkte jeg bare jeg skulle opplyse om at du ikke har lov til å ha kennelnavn synlig på klær eller andre effekter du har på deg i ringen. Så det er ingenting å deppe for Tonemor :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn for å være skikkelig teit og gledesdreper og alt sånt, så tenkte jeg bare jeg skulle opplyse om at du ikke har lov til å ha kennelnavn synlig på klær eller andre effekter du har på deg i ringen. Så det er ingenting å deppe for Tonemor :wacko:

Jeg veit.. Men jeg er jo nødt til å trene fast (jeg lurer litt på om det er grunnen til at vi ikke er i nærheten av å være startklare enda, når jeg tenker meg om? :P ) og da går jeg jo allikevel med jakke/vest.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit.. Men jeg er jo nødt til å trene fast (jeg lurer litt på om det er grunnen til at vi ikke er i nærheten av å være startklare enda, når jeg tenker meg om? :P ) og da går jeg jo allikevel med jakke/vest.. hehe

Jepp, kan bare ta den av akkurat når vi er inne i ringen, og så bruke den før og etter og på treninger,hehe :P

Kanskje vi skulle hatt reklame på bilen også?? :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, kan bare ta den av akkurat når vi er inne i ringen, og så bruke den før og etter og på treninger,hehe :D

Kanskje vi skulle hatt reklame på bilen også?? :whistle:

Du kan reklamere for hun oppdretteren du, så kan jeg reklamere for mannen hennes - han skryter nemlig av uh-Emma, så han liker vi! hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...