Gå til innhold
Hundesonen.no

Uhm, dere som er ute og reiser fra tid til annen..


Aussieglis

Recommended Posts

Hvordan kan jeg finne flyavganger som går fra Öjebyn i Sverige til Bodø? :ahappy: Trenger å finne ut hva priser og sånt ligger på.. Og jeg som såvidt har tatt fly før i mitt liv har ikke snøring på hvordan jeg finner ut av noenting. De har vel kanskje egne flyselskap i Sverige? Haha.. :P:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke reist selv, men utifra nettsøk ser det ut som følgende:

Nærmeste flyplass er trolig i Luleå, som ifølge Wikipedia har mest innenlandstrafikk. Fem kvarters flygning til Stockholm, som det ikke ser ut som om går rett til Bodø - at du må via Oslo.

Det går dog også rute fra Luleå til Tromsø, via Kiruna. Fra Tromsø kommer du deg til Bodø.

Så et forslag ut ifra søking jeg gjorde (med alle mulige forbehold):

Bodø - Tromsø - Kiruna - Luleå

eller

Bodø - Oslo - Stockholm - Luleå

Mulig det finnes enklere ruter, så spør for eksempel et reisebyrå eller kontakt flyplassene for å høre hvilke selskap som flyr. SAS er nå i hvert fall i begge land.

Noe i bakhodet sier at det kan være togrute som kobler Norge og Sverige i nord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi tenker at hvis det går ann å komme seg til Öjebyn eller i nærheten med tog så hadde det vært greit. Men på tilbaketuren vil vi helst fly da vi ser for oss at mangemange timer på tog blir slitsomt med to hunder..

Jeg så på map24.com at det bare er 10t herifra og til Öjebyn med bil. Sambo sin bil ramler nesten ifra hverandre så det er utelukket.. Derfor tenker jeg på tog og så fly.

Er det flyplass i Umeå? :ahappy: Hmm... For det går ann å hente valpen der istedenfor, hvis det skulle bli enklere... Men Öjebyn er jo mer nord, så det er jo den korteste veien å kjøre iallefall..

Guud jeg er bra lost altså! :ahappy: Jeg hadde aldri klart meg i den virkelige verden, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kan du finne oversikt over svenske flyplasser:

http://www.lfv.se/templates/LFV_InfoSida_70_30____862.aspx

Hvis du skal hente en valp, kan det jo tenkes at oppdretter også vet noe om hvordan det er enklest å komme seg dit? Når man bor i Nord-Norge er det på en måte forbannelsen at det sjelden går direktefly, men at man må via Oslo...

Men å leie bil kan jo brått bli like dyrt/billig som å ta fly, og det er mange som har kjørt både ti og tolv timer med valp uten problem. Bare vær to, slik at en kan kjøre og en kan ha fokus på valpens signal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket med oppdretter, og fikk da vite at hun skal ta med kullet opp til Øyebyn for å øyelyse valpene der for der har de en veldig flink dyrelege. Hun fortalte da at de "nordfra" bruker å plukke opp valpene der siden det blir kortest vei, men det er jo folk som kjører bil. Ellers kan jeg vente og hente valpen i Umeå hvor hun bor hvis det passer bedre.

Men det blir jo mye fly, og mye tog hvis man skal gå for det... Bil hadde jo vært det beste ja. Men jeg er ikke gammel nok til å kjøre og har verken lappen eller bil, så da må man høre med sambo om han kanskje kunne lånt seg en bil hos noen han kjenner eller eventuelt høre seg rundt om leiebiler. Faren hans har nok noen tråder han kan trekke i hvis sambo bare gjør det klart at han trenger en billig bil som holder fra bodø - sverige - bodø.

Hmm, var jo litt stress med valp fra Sverige også. Så for meg det kom til å bli no trouble :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...