Gå til innhold
Hundesonen.no

Italiensk mynde


netteliten

Recommended Posts

Jeg må bare si deg noe,vi kjenner ei med to italienske mynder..

De drepte en katt :hyper:

Jeg vil heller anbefale whippet ,de har et mykt og godt temperament og er sofagriser inne og trenger bare løpe fra seg litt ute :)

Alle hunder kan drepe katter, jeg tror ikke akkurat det er noe som er typisk for italieneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det med whippeter har også veldig mye å si på hvem linjer du har fra.... Og jeg kan love deg whippet valper & unghunder ikke er sofagriser

Takk, det har jeg fått høre mye om :rolleyes: Whippeter som klatrer oppover vegger og hyller og spiser den ene telefonen etter den andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på an Italiener her om dagen. Den var sååå skjønn :) . Det regnet og han ville helst sitte inni jakka mi og skjelve litt. Dessuten hadde han brukket beinet to ganger som unghund (ikke samme bein). Den ene gangen bare knakk det uten noen foranledning i det hele tatt, den andre gangen ble han tråkket på av en av de andre hundene i huset. De er altså rimelig skjøre og jeg ville nok ikke valgt en slik hund, hvis man ønsker en robust en, men helledussen så nudelige de er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hilste på an Italiener her om dagen. Den var sååå skjønn :) . Det regnet og han ville helst sitte inni jakka mi og skjelve litt. Dessuten hadde han brukket beinet to ganger som unghund (ikke samme bein). Den ene gangen bare knakk det uten noen foranledning i det hele tatt, den andre gangen ble han tråkket på av en av de andre hundene i huset. De er altså rimelig skjøre og jeg ville nok ikke valgt en slik hund, hvis man ønsker en robust en, men helledussen så nudelige de er.

Uff da. Er de så skjøre? Jeg vurderte italiensk mynde jeg også som en av hundene på min kandidat liste til neste hunde rase men så tenkte jeg at de var vell veldig skjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Italiensk Mynde er at de er veldig vanskelig å få husrein, surrer mye rundt hele tiden (men innimellom er veldig gode kosehunder som elsker å ligge på fanger) og at de ikke trives i det hele tatt ute hvis det regner, snør og er kaldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer som med alle raser ann på eieren, og hvor seriøse de er, hvor mye tid de har til hunden.

Ser "nybegynnere" med div. terrier raser og annet sta saker som greier seg flott og folk med labradorer som ikke aner hvordan de skal få den til å stå stille. Er eieren seriøs om å få hunden til går det som regel bra, er personen derimot ikke særlig motivert går det fort skeis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...