Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan uttale?

Peers

Recommended Posts

Så du sier Østreilia til Australia om du snakker engelsk? Autumn uttales "Øtm" (noen stumme bokstaver der :P) eller? :P

Trenger kanskje ikke si jeg sier "Åssi"

Sier for øvrig også papijå. =)

Nei da sier jeg øustralian. Jeg sier da i hvertfall ikke åstralian. Det høres da i hvertfall for mine ører helt feil å si åstralian. Autumn utaler jeg riktig nok åtum. Jeg kom bare ikke på så mange ord på engelsk som skrives med au. De jeg kom på der å da sa jeg med ø. For meg høres det helt feil ut å si åssi i hvertfall. Jeg sier øssi og øustralian.

Edit: Mulig jeg utaler litt amerikansk. Hakke peiling. Åstailian hørtes veldig sånn pent engelsk ut da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Nei da sier jeg øustralian. Jeg sier da i hvertfall ikke åstralian. Det høres da i hvertfall for mine ører helt feil å si åstralian. Autumn utaler jeg riktig nok åtum. Jeg kom bare ikke på så mange ord på engelsk som skrives med au. De jeg kom på der å da sa jeg med ø. For meg høres det helt feil ut å si åssi i hvertfall. Jeg sier øssi og øustralian.

Edit: Mulig jeg utaler litt amerikansk. Hakke peiling. Åstailian hørtes veldig sånn pent engelsk ut da...

Korrekt uttale av au på engelsk er en blanding av a og å. Dette gjelder alle engelsktalende land. I ord som "Hello" blir "o" en uttalt som en blanding av ø og o. Der er det nok større varianter av "ø"graden i forhold til dialekter og kontinent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, så festlig :P Au uttales i hvert fall ikke som ø på noen form for vanlig engelsk (verken britisk eller amerikansk), eneste jeg kan tenke meg er at det kan forekomme hos noen få lokale dialekter. Men selvfølgelig, det er jo opp til deg hvordan du uttaler det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...