Gå til innhold
Hundesonen.no

Kanin nr 2


jeanette-k

Recommended Posts

Jeg har en kanin på 2,5 år som vi har flyttet ut for sommeren. Men hun er ikke fornøyd med det. Hun er frisk så det harikke noe med det å gjøre. Ser rett og slett ut som hun kjeder seg. Derfor har jeg tenkt på en kanin nr 2, hadde jo søsteren også, men hun er desverre død. Har da tenkt en hann kanin, da min er en hun og tror det er letter å plassere de sammen. Men vil ikke ha kaninunger, så evt. kastrering, er det lurt? hva koster det? Håper på svar..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvordan det er å sette inn en ny kanin til den du allerede har, men det beste er da enkastrert hannkanin uansett om du vil ha unger eller i. Den beste kombinasjonen er visst en hann og hunn der enten den ene eller begge er kastrert. To hanner går ikke sammen og ikke to hunnkaniner heller. Kan gå med to hunnkaniner hvis de er kullsøstre. Jeg har to hunnkaniner sammen, men de er kullsøstre og vokse opp sammen. Har fått mye pepper for det, men hittil har det gått.

Men hvis du skal kjøpe deg en til kanin så bør du ha et ekstra bur i tilfelle de ikke går sammen og du må skille de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ofte være veldig vanskelig å plassere en ny kanin inn til en du har fra før. Kaniner er ikke flokkdyr og de er svært territoriale, og nå vil du introdusere en inntrenger for den du har fra før. Hvis du absolutt skal ha en til, er det tryggeste å prøve en kastrert hanne - det beste hadde vært i nytt bur / nøytral grunn. Det anbefales ikke å ha en ukastrert hann med en sterilisert hunn, for hannen vil ofte fortsette å parre på hunnen selv om hun er sterilisert, noe som blir fryktelig slitsomt for henne i lengden.

Ellers er det som SD sier, du burde uansett ha et bur i bakhånd, for det slett ikke alltid det fungerer med to kaniner sammen selv om de er kastrerte/steriliserte.

Er usikker på hva kastrasjon koster, har aldri kastert noen av mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Kjøp hannkanin. Du må kastrere begge. Når du skal bonde dem, så gjør det på et sted ingen av dem har vært før. Altså, en nøytral grunn.

Jeg har to hunnkaniner som bor sammen, de er ikke kullsøstre, men de er kastrerte.

Det koster mellom 700-1400 kr for å kastrere en hunnkanin, og kanskje 700-1200 kr for hannkanin?

Edit; Oi, så at den var veeeldig gammel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...