Gå til innhold
Hundesonen.no

Yrker du IKKE "kan" kombinere med hund?

JailyTina

Recommended Posts

Sitter her og leser om både LP, Agility, IPO og det som ellers er av aktiviteter innefor hundesport og så slår det meg. Hva slags yrke bør en egnetlig ha for å kunne ha et aktivt hunde hold?

(Med aktivt mener jeg da å drive med enten utstilling eller konkurranser o.l)

Sånn jeg ser det krever jo alle aktivitetsområdene ganske mye trening både privat og i organisert form. For å ha mulighet til å få noe bra resultat vil en jo trenge ganske mange timer til trening.

Derfor lurte jeg på, hvilke yrker bør en ikke velge dersom en ønsker å drive aktivt innen en eller annen hundesport?

(Altså, er viljen tilstede kan sikkert alt kombineres, men sånn generelt sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sjef i astma og allergi foreningen :P Neida :)

Som de andre nevner så er mye reising et stort minus, samt jobber som kirurger som når som helst kan bli kalt inn til lange arbeidsdager, gjerne natt også.

Å jobbe natt i seg selv er ikke noe vanskelig å kombinere med hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på å være alene med hunden, og det å ha noen til å lufte og gå turer med den når man ikke er hjemme. Nordsjøen var det første jeg tenkte på da jeg så oversriften, men hvis man har en snill partner, så får man gjort mye på de fire ukene, samtidig som at to ukers avbrekk i treningen ikke er verdens undergang. (Men så skulle jeg likt å sett både den hund og eier som holdt ut med fire ukers IPO-trening..!) :rolleyes:

Selv jobber jeg litt turnus, og hater det. Jeg vet aldri når jeg har fri eller skal på jobb, eller, jeg vet jo stort sett det, men det er ikke noe "system" i det. Jeg kan ikke alltid sette av hver tirsdagskveld 12 år fremover, og si at da er det trening med klubben. Men det er praktisk med tanke på at jeg får mulighet til å trene hund dagtid på ukedager, siden jeg kan ha fri da også.