Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt objektiv men hvilket?


Tine

Recommended Posts

På fredag kommer lønningen og jeg skal handle nytt objektiv. Viktigste er at jeg får klare bilder og det trenger ikke være stor zoom på det, da jeg har ett 70*300 fra før... Når det kommer til pris så sier jeg max 5000 kr :P

Noen som vet om noe bra til mitt 350 D Canon?

Mulig at jeg kjøper nytt kamera og, men det blir ikke helt ennda :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først og fremst, til hvilken bruk skal du ha objektivet? Hva slags bilder ønsker du å ta?

Det blir vel mest til hund, men til alt mulig også. Men tar jo mest hunde bilder med det liksom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Det blir vel mest til hund, men til alt mulig også. Men tar jo mest hunde bilder med det liksom :)

Skjønner det :P Tenker du på et fast optikk, zoom, eller hva? Jeg liker hvertfall veldig godt merket Sigma, og der finner du det meste, som oftest til en ok pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med hva Scorpionen84 sier..

Hvis du ikke vet hvilket objektiv du skal ha, vet du vel sikkert ikke hva du er ute etter.

Trenger du et mer lyssterkt objektiv? Mer Zoom? Bedre AF?

Mye å tenke på.

Ta bilder med objektivet du har, og finn ut hva du kunne tenkt deg ha vært bedre - Hvis Autofokusen er litt dårlig kan du vurdere det osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal du med nytt objektiv om du ikke vet hva du vil ha engang.?

Bare kjøpe for å kjøpe.?

*lol* Jeg vil ha skarpere bilder, lysere bilder alså bedre kvalitet enn det jeg har nå :P Få høre litt på fotbutikken i helga å se hva det blir til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et sted å starte da kanskje, er å ta styringen av kameraet selv. Manuelle instillinger og ikke disse automatiske. Så selv en stor forbedring på egne bilder da jeg starta å bruke manuelle instillinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Kan du fortelle meg hva instillinger du stiller på?

Jeg har et canon eos 400D.

Men jeg må ærlig inrømme at jeg ikke er så veldig flink med instillingene på kameraet.

Dette er et av de bildene jeg er mest fornøyd med:

200707_RTL.jpg

det hadde forresten vært suuuper fint hvis du kunne fortalt meg litt om instillingene på kameraet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...