Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt objektiv men hvilket?

Tine

Recommended Posts

Skrevet

På fredag kommer lønningen og jeg skal handle nytt objektiv. Viktigste er at jeg får klare bilder og det trenger ikke være stor zoom på det, da jeg har ett 70*300 fra før... Når det kommer til pris så sier jeg max 5000 kr :P

Noen som vet om noe bra til mitt 350 D Canon?

Mulig at jeg kjøper nytt kamera og, men det blir ikke helt ennda :)

Skrevet

Leste feil... :) Trudde at du skulle ha et 70-300 mm. Men samme typen kommer i kortere versjoner også, (28-135mm i hvert fall).

Guest Vicky
Skrevet

Først og fremst, til hvilken bruk skal du ha objektivet? Hva slags bilder ønsker du å ta?

Skrevet
Først og fremst, til hvilken bruk skal du ha objektivet? Hva slags bilder ønsker du å ta?

Det blir vel mest til hund, men til alt mulig også. Men tar jo mest hunde bilder med det liksom :)

Guest Vicky
Skrevet
Det blir vel mest til hund, men til alt mulig også. Men tar jo mest hunde bilder med det liksom :)

Skjønner det :P Tenker du på et fast optikk, zoom, eller hva? Jeg liker hvertfall veldig godt merket Sigma, og der finner du det meste, som oftest til en ok pris.

Skrevet

Enig med hva Scorpionen84 sier..

Hvis du ikke vet hvilket objektiv du skal ha, vet du vel sikkert ikke hva du er ute etter.

Trenger du et mer lyssterkt objektiv? Mer Zoom? Bedre AF?

Mye å tenke på.

Ta bilder med objektivet du har, og finn ut hva du kunne tenkt deg ha vært bedre - Hvis Autofokusen er litt dårlig kan du vurdere det osv.

Skrevet
Hva skal du med nytt objektiv om du ikke vet hva du vil ha engang.?

Bare kjøpe for å kjøpe.?

*lol* Jeg vil ha skarpere bilder, lysere bilder alså bedre kvalitet enn det jeg har nå :P Få høre litt på fotbutikken i helga å se hva det blir til :P

Skrevet

Et sted å starte da kanskje, er å ta styringen av kameraet selv. Manuelle instillinger og ikke disse automatiske. Så selv en stor forbedring på egne bilder da jeg starta å bruke manuelle instillinger.

• 4 months later...
Skrevet

Kan du fortelle meg hva instillinger du stiller på?

Jeg har et canon eos 400D.

Men jeg må ærlig inrømme at jeg ikke er så veldig flink med instillingene på kameraet.

Dette er et av de bildene jeg er mest fornøyd med:

200707_RTL.jpg

det hadde forresten vært suuuper fint hvis du kunne fortalt meg litt om instillingene på kameraet!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...