Gå til innhold
Hundesonen.no

Det er tydeligvis for varmt for enkelte hundeeiere..


BareLinn

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar

Ja til båndtvang for katter!

Før jeg flytta bodde det en ukastrert hannkatt i nabohuset. Hver kveld gikk han inn i hagen vår og drepte et par tre fugler og strødde dem rundt i hagen vår (stakkars fugler) Før vi skulle slippe hundene hver morgen måtte vi ta opp alle disse blodige fugle innvollene. Helt grusomt!

Tisse på tulipanene våre gjorde den også...

Enig med MrsPowers fram med bæsjeposene og kobbelet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man har tenkt til å gjennomføre det liksom, det er ikke bare bare å gå på tur med en katt i bånd, spesiellt ikke hvis man møter på bikkjer o.l. En katt har ikke så veldig vanskelig for å vrenge seg ut av en sele, og innekatter har det ikke sånn veldig bra etter min mening.

At barn leker i sandkasser med kattebæsj styrker immunforsvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på hvordan man har tenkt til å gjennomføre det liksom, det er ikke bare bare å gå på tur med en katt i bånd, spesiellt ikke hvis man møter på bikkjer o.l. En katt har ikke så veldig vanskelig for å vrenge seg ut av en sele, og innekatter har det ikke sånn veldig bra etter min mening.

At barn leker i sandkasser med kattebæsj styrker immunforsvaret.

Sier hvem? Du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis varmt for ganske mange hundeeiere..

La oss slakte alt vi ikke liker? Katter, syklister, drittunger som leker i hagen vår osv.. Alt vi ikke liker, egentlig..

Fritt for å ta en tur til NAV..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At barn leker i sandkasser med kattebæsj styrker immunforsvaret.

Når ble det bra for imunforsvaret å leke med bæsj? Eller som småttiser gjerne gjør, smaker på sanden, er det sundt blitt sånn over natten?

Folk må gjerne ha katter for min del, men regn med at katta blir jagd ut av hagen her fortere enn man får sagt kattef***! For ond som jeg er, så slipper jeg dyra mine ut når jeg ser en av dem i hagen luskende mot sandkassen vår...

(nei det er ikke for varmt her hos meg, 2ne... bare innmari forkjølet og sur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke litt bakterier er skadelig nei, og foreldre bør uansett passe på hva ungene putter i kjeften.

Det er nå forskjell på "litt bakterier" og å ete avføring vil nå jeg påsta men.. Jeg er overhodet ikke hysterisk av meg heller, men et sted går grensen. Dessuten vil jeg rett og slett slippe å måtte plukke opp etter andres katter på egen eiendom. Tror nok jeg hadde fått høre det om jeg hadde latt hundemøkk ligge i andres hager liksom :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er tydeligvis varmt for ganske mange hundeeiere..

La oss slakte alt vi ikke liker? Katter, syklister, drittunger som leker i hagen vår osv.. Alt vi ikke liker, egentlig..

Jeg er foreløpig bare for tvangsslakting av løskatter, men føyer gjerne "villhester" (dvs hester utenfor eiers kontroll) på lista.

Det er jo helt avsindig (mildt sagt) at katte"eiere" (eller "anskaffere", om du vil) skal være fritatt ethvert ansvar for hva dyra deres bedriver, hvilket i de fleste tilfeller UTELUKKENDE er til sjenanse og bryderi for omgivelsene - mens eiere av alle andre kjæledyr (hest untatt) må ta hensyn i hue og rævva for ikke å snuble over en allergiker på tur, eller at dyret skal skade noe eller noen.

Er det noen særlig god grunn for at det er greit at byens (og landets!) kattebestander får fly fritt og forpeste omgivelsene med støy, lukt, bakterier og parasitter? Hva tror du hadde skjedd om vi hadde tilsvarende mengde løsbikkjer rundt husa våre, egentlig?

Fritt for å ta en tur til NAV..

Trenger da ikke å dra så langt, gjør du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foreløpig bare for tvangsslakting av løskatter, men føyer gjerne "villhester" (dvs hester utenfor eiers kontroll) på lista.

Det er jo helt avsindig (mildt sagt) at katte"eiere" (eller "anskaffere", om du vil) skal være fritatt ethvert ansvar for hva dyra deres bedriver, hvilket i de fleste tilfeller UTELUKKENDE er til sjenanse og bryderi for omgivelsene - mens eiere av alle andre kjæledyr (hest untatt) må ta hensyn i hue og rævva for ikke å snuble over en allergiker på tur, eller at dyret skal skade noe eller noen.

Jeg blir mer og mer glad for å bo her jeg bor, for her er det hverken villhester, enorme mengder villkatter eller flust av idiotiske hundeeiere på tur med flexibånd og null kontroll.. Lurer på hvorfor jeg i det hele tatt har vurdert å flytte, for dette må da være paradis på jord?

Er det noen særlig god grunn for at det er greit at byens (og landets!) kattebestander får fly fritt og forpeste omgivelsene med støy, lukt, bakterier og parasitter? Hva tror du hadde skjedd om vi hadde tilsvarende mengde løsbikkjer rundt husa våre, egentlig?

Hva som hadde skjedd? Hmm.. En betraktelig lavere bestand av forpestende kattebestander, ihvertfall.. Slipp hundene fri, det er vår.. Liksom..

Trenger da ikke å dra så langt, gjør du?

Hvis vi skal slakte alt som irriterer oss, så må jeg det ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er foreløpig bare for tvangsslakting av løskatter, men føyer gjerne "villhester" (dvs hester utenfor eiers kontroll) på lista.

Det er jo helt avsindig (mildt sagt) at katte"eiere" (eller "anskaffere", om du vil) skal være fritatt ethvert ansvar for hva dyra deres bedriver, hvilket i de fleste tilfeller UTELUKKENDE er til sjenanse og bryderi for omgivelsene - mens eiere av alle andre kjæledyr (hest untatt) må ta hensyn i hue og rævva for ikke å snuble over en allergiker på tur, eller at dyret skal skade noe eller noen.

Er det noen særlig god grunn for at det er greit at byens (og landets!) kattebestander får fly fritt og forpeste omgivelsene med støy, lukt, bakterier og parasitter? Hva tror du hadde skjedd om vi hadde tilsvarende mengde løsbikkjer rundt husa våre, egentlig?

Trenger da ikke å dra så langt, gjør du?

Masseslakt av katter hadde vært bra for lokalmiljøet ja!

Om folk ser rotter blir de jo hysteriske...men om rottene mjauer er det plutselig OK :shocked:

Folk må gjerne ha katt for min del, men en lov om inngjerding av svineriet hadde vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masseslakt av katter hadde vært bra for lokalmiljøet ja!

Om folk ser rotter blir de jo hysteriske...men om rottene mjauer er det plutselig OK :shocked:

Folk må gjerne ha katt for min del, men en lov om inngjerding av svineriet hadde vært fint :)

Åja, la oss mye heller ha rotter, forresten.. Rotter er utrolig søte dyr som fortjener en bedre behandling enn de får i dag! *dyppende sarkasme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir mer og mer glad for å bo her jeg bor, for her er det hverken villhester, enorme mengder villkatter eller flust av idiotiske hundeeiere på tur med flexibånd og null kontroll.. Lurer på hvorfor jeg i det hele tatt har vurdert å flytte, for dette må da være paradis på jord?

"Det trenger ikke være store dritten før det lukter", som pappa´n min pleier å si... - en katt i bedet er en for mye for meg, men... Det høres da riktig trivelig ut på dine kanter, her lever vi langt mer farlig...

Hva som hadde skjedd? Hmm.. En betraktelig lavere bestand av forpestende kattebestander, ihvertfall.. Slipp hundene fri, det er vår.. Liksom..

Jeg liker hundene mine jeg - for godt til at jeg gidder å eksperimentere med hvem som kommer best ut av det av kattfaen og hund i et møte "klo mot øye"... Kanskje andre er mindre redde for sine, og har færre dårlige erfaringer?

Hvis vi skal slakte alt som irriterer oss, så må jeg det ja..

I motsetning til kattene som streifer rundt i landets byer og går for lut og kaldt vann, så regner jeg med at de ansatte på nav spiser seg mette hver eneste dag, og har rimelig greie hygienevaner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke litt bakterier er skadelig nei, og foreldre bør uansett passe på hva ungene putter i kjeften.

Ja du har rett i det, men da vil jeg at katteeier skal sponse kattenetting på meg, siden sandkassen står på min eiendom, og katten åpenbart mener at det er ett egnet sted å gjøre sitt fornødne. Når mine barn har blitt litt større, så synes jeg det er ytterst ulekkert at de kommer inn med bæsj på hendene fordi de har gravd i sandkassen (og joda, jeg har netting på nå). Billig argument forresten.

Noen bakterier er sunne, men colli bakterier har så vidt jeg vet ikke vært sundt noen sinne. Kan du gi meg fakta på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan folk i land i middelhavsområdet overlever uten å få høyt blodtrykk med alle de derre løse kattene og hundene de har der nede.

Det skal ikke mye til for at folk irriterer seg over noe her oppe i nord, barn på trampoliner til og med er det vel noen som har irritert seg over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, la oss mye heller ha rotter, forresten.. Rotter er utrolig søte dyr som fortjener en bedre behandling enn de får i dag! *dyppende sarkasme*

Vi har rotter så det holder - folk vet bare ikke om dem. Noen titalls millioner faktisk (som bl a lever av bikkjemøkk som folk ikke plukker opp etter dyra sine i gater og streder...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen bakterier er sunne, men colli bakterier har så vidt jeg vet ikke vært sundt noen sinne. Kan du gi meg fakta på det?

Colli bakterier får man av å klappe dyra i fjøset og (og i badevann), regner med at noen har vært på besøksgårder iblandt. Man lærer unger å vaske seg på henda.

Man har da overlevd i alle tider med katter ute og inne.

Dessuten regner jeg med at det er E.coli du sikter til? For colibakterien er en naturlig bakterie i mennesker og dyrs tarmer og fører ikke til sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke litt bakterier er skadelig nei, og foreldre bør uansett passe på hva ungene putter i kjeften.

Ha, ha! Gleder meg til oppdatering når du har blitt mamma... (Jeg mener - hvis du virkelig TROR at det er mulig å kontrollere hva en smårolling putter i munnen til en hver tid - og hvis du nå virkelig MENER at sandkasser er til for at katter skal få ha en bekvem plass å drite.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har rotter så det holder - folk vet bare ikke om dem. Noen titalls millioner faktisk (som bl a lever av bikkjemøkk som folk ikke plukker opp etter dyra sine i gater og streder...)

- Og i tillegg er det ikke så SYKT mange katter som tar voksne rotter...

Jeg er ikke for båndtvang eller slakt, men fortsatt MASSE arbeid og gratis sterilisering/kastrering av katter i perioder. Det hadde bare gjort katteverden godt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Colli bakterier får man av å klappe dyra i fjøset og, regner med at noen har vært på besøksgårder iblandt. Man lærer unger å vaske seg på henda.

Man har da overlevd i alle tider med katter ute og inne.

Djises! Vet du hvor mange barn som dør i uland pga innvollsorm og parasitter??? Titusenvis. Unger som IKKE har mulighet for å holde det samme hygieniske nivå som oss her hjemme? Er du i det hele tatt klar over hvor mye mer parasitter, bakterier og virus vi blir utsatt for nå som grensene er åpnet for fri ferdsel av dyr over landegrensene?

Du må gjerne spise kattebæsj til middag for min del - men jeg forbeholder meg retten til å slippe å vasse i andre folks kjæledyrs drit i min egen hage.

Ellers tusen takk.

- Og i tillegg er det ikke så SYKT mange katyter som tar voksne rotter...

Jeg er ikke for båndtvang eller slakt, men fortsatt MASSE arbeid og gratis sterilisering/kastrering av katter i perioder. Det hadde bare gjort katteverden godt..

Gidder noen å forklare meg poenget med å slippe kastrerte, uønskede og hjemløse katter ut i byens gater?

Er det mindre dritt med kastrerte katter enn andre katter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Djises! Vet du hvor mange barn som dør i uland pga innvollsorm og parasitter??? Titusenvis. Unger som IKKE har mulighet for å holde det samme hygieniske nivå som oss her hjemme? Er du i det hele tatt klar over hvor mye mer parasitter, bakterier og virus vi blir utsatt for nå som grensene er åpnet for fri ferdsel av dyr over landegrensene?

Du må gjerne spise kattebæsj til middag for min del - men jeg forbeholder meg retten til å slippe å vase i andre folks kjæledyrs drit i min egen hage.

Ellers tusen takk.

Jeg veit ikke hva du snakker om, men jeg snakker om kattehold og barn i NORGE.

Det er vel bare fri ferdsel over landegrensa til Sverige man ikke trenger vaksiner og ormekurer så vidt jeg veit.

Og ettersom man faktisk har mulighet til god hygiene i Norge, så ser jeg ikke problemer med katter ute.

Vi skal skyte alle fugler og da kanske, de har jo tross alt fugleinfluensa i Asia.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det trenger ikke være store dritten før det lukter", som pappa´n min pleier å si... - en katt i bedet er en for mye for meg, men... Det høres da riktig trivelig ut på dine kanter, her lever vi langt mer farlig...

Jepp, det er en idyllisk liten forstad det her.. Med katter og hester og hunder og kondomsyklister og unger og biler i nær sagt skjønn forening..

Jeg liker hundene mine jeg - for godt til at jeg gidder å eksperimentere med hvem som kommer best ut av det av kattfaen og hund i et møte "klo mot øye"... Kanskje andre er mindre redde for sine, og har færre dårlige erfaringer?

Jeg liker både hundene mine og katta "mi" (den ville ikke bo sammen med hundene, så den flyttet en etasje opp) jeg..

I motsetning til kattene som streifer rundt i landets byer og går for lut og kaldt vann, så regner jeg med at de ansatte på nav spiser seg mette hver eneste dag, og har rimelig greie hygienevaner.

Tja.. Må si at katta "mi" er mer trivelig enn de ansatte på NAV, så hvem veit? Kanskje det burde vært et eget tilsyn for offentlig ansatte?

Vi har rotter så det holder - folk vet bare ikke om dem. Noen titalls millioner faktisk (som bl a lever av bikkjemøkk som folk ikke plukker opp etter dyra sine i gater og streder...)

Jeg veit.. En av de forvilla seg ned i kjellernedgangen her for noen vintre siden.. Heldigvis fikk Gubbelille tak i den - villdyret liksom.. Men jeg antar det hadde vært noen millioner fler om det ikke var for de ***** kattene som løper løse rundt og driter i folks blomsterbed og sandkasser?

Får vel slenge på at katta både er sterilisert og får mat hver dag da.. Om hun tisser eller noe i naboens sandkasse veit jeg ikke, men om det virkelig er sånn at vi bare kan slakte alt vi ikke liker for øyeblikket, så håper jeg nesten det.. De ungene er langt mer skadelig for hundene mine enn katta er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvordan folk i land i middelhavsområdet overlever uten å få høyt blodtrykk med alle de derre løse kattene og hundene de har der nede.

Det skal ikke mye til for at folk irriterer seg over noe her oppe i nord, barn på trampoliner til og med er det vel noen som har irritert seg over.

Åhhh, så du snakker om kattehold og barn i Norge, du???

Dah, så!

Jeg veit ikke hva du snakker om, men jeg snakker om kattehold og barn i NORGE.

Det er vel bare fri ferdsel over landegrensa til Sverige man ikke trenger vaksiner og ormekurer så vidt jeg veit.

Og ettersom man faktisk har mulighet til god hygiene i Norge, så ser jeg ikke problemer med katter ute.

Vi skal skyte alle fugler og da kanske, de har jo tross alt fugleinfluensa i Asia.

Sorry to burst your bubble - men selv ikke barn i Norge har godt av å vasse i dritt til knes eller å spise kattebæsj i sandkassen. En av grunnene til at vi har bedre helse her, lavere barnedødelighet og generelt bedre levevilkår er hygiene og også måten vi holder dyr på...

Og hvis du ikke har oppdaget det: "Man kan ikke se grenser under vann", for å sitere en kjent tyristsjef (ei heller kan man se grenser stort i lufta, hvis man er trekkfugl - det er derfor det var restriksjoner på utegående tamfugl i Norge i fjor... - pga fugleinfluensa, vet du) - og, vi har ikke lenger karantene mellom Norge og de fleste land i Europa for hund og katt - og veterinærstanden er oppriktig bekymret for hva vi nå får inn i landet av smittestoffer.

OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...