Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjett blandingen - Konkuransse 2

edlitam

Recommended Posts

Skrevet

forstatt en riktig Den andre er det ene ordet feil : kan si at den siste rasen er en av de mest populære hunderasene i norge

Skrevet

Vi laut likt, men jeg skrev dette:

Husky, Engelsk Setter og korthåret dachs. ;)

Eller Husky, gordon Setter og korthåret dachs. ;)

Blir gal av å ikke finne det ut!

Skrevet

2 riktige peers. sier igjen at den siste rasen er en av de mest populære rasene i norge. vet ikke om den ligger helt på topp men det er ikke langt unna

2 riktige MrsPowers

Skrevet
Eller Husky, gordon Setter og korthåret dachs. ;)

Blir gal av å ikke finne det ut!

2 av de er riktige men en mangler. og det er verdens mest populære hunderase

Skrevet

Gratulerer Peers. Gikk litt fort for seg. Teddy var blanding av Husky, GS og shæfer ;) Hvis du skal på hundetreffet på mandag kan du få premien da ;)

Skrevet

Hehe. Der kom svaret ja. Men hvor kom den korte pelsen fra da? Synes ikke at den liknet særlig på sitt opphav ;)

Skrevet
Gratulerer Peers. Gikk litt fort for seg. Teddy var blanding av Husky, GS og shæfer ;) Hvis du skal på hundetreffet på mandag kan du få premien da ;)

Vet du, jeg hadde aldri trodd han var blanding av de rasene, ser virkelig ikke sånn ut! Jeg skal på treff, blir moro å treffe dere! ;)

Premie er ikke nødvendig altså, synes bare det var moro å gjette jeg ;)

Hehe. Der kom svaret ja. Men hvor kom den korte pelsen fra da? Synes ikke at den liknet særlig på sitt opphav ;)

Var akkurat det jeg tenkte og! Satt bare og tenkte på korthårede raser...

Skrevet

Det vet jeg faktisk ikke... kan jo være at det ligger lenger bak i genene.... kan godt sende deg en liten premie siden jeg var litt sløv med å se over svarene ;)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...