Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig en utstilling i JULI!


Lotta

Recommended Posts

Heisann!

Vil bare benytte anledningen til å minne dere om en unik mulighet til å stille hund i Norge i juli! Hundenorge ligger vanligvis dødt i denne flotte sommermåneden, men her er en super anledning til å kombinere sommerferie med hundeaktivitet!

Norsk Japansk Spisshundklubb slår til i år igjen med et stort 2-dagers arrangement åpent for de fleste raser. I fjor vartet de opp med flotte premier og et supert arrangement, og jeg håper så mange som mulig benytter anledningen til å delta også i år! ;)

Påmeldingsfristen er altså 8. juni, og mer info finner dere på

http://www.japansk-spisshund.net/annonse%20njsk.htm

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det rundt 25 utst. i Norge i Juli, så helt "unikt" er det kanskje ikke med en av dem..

Men ja, for endel raser er det ikke stort som skjer, da. Men vi her på Østlandet har i alle fall Mosseutstilligen som alltid er siste helgen i Juli.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at i fjor var dette en suuuper utstilling, nydelig vær, flotte premier og hyggelige mennesker ;)

(at min Enya tok to av to mulige cert gjorde kanskje også at jeg syns helgen var mer enn gjennomsnittlig hyggelig :P)

Jeg kommer i år også, men tror jeg kun stiller valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I fjor var jeg med på den,i år er ikke rasen med en gang..Buhu...Hvorfor ikke?

Fordi spesialklubben din ikke har gitt dem lov til å ha med rasen, antagelig?...

Det er utstilling med valpeshow på Hamar også 7 Juli. Den dagen blir Symra 4 mnd...

Hvorfor i all verden er det så lite som skjer i Juli? Jeg trodde utstillinger var hundefolket sin favorittaktivitet om sommeren?

Hundefolk liker jo å ha ferie de også - kanskje ikke så lett å få frivillige til å stille opp i den mest populære feriemåneden?

Nå er det rundt 25 utst. i Norge i Juli, så helt "unikt" er det kanskje ikke med en av dem..

Juli-utstillinger er ikke så vanlige her til lands - bortsett fra Mosseutstillingen som du selv nevner (er det virkelig 25 stk i år?) - og jo, jeg synes definitivt NJSK fortjener særlig oppmerksomhet, ikke bare fordi de har utstilling på et flott område i juli, men også fordi de var særs dyktige, imøtekommende og generøse utstillingsarrangører, i motsetning til enkelte andre vi sliter med på Sør-Vestlandet... ;)

Men ja, for endel raser er det ikke stort som skjer, da. Men vi her på Østlandet har i alle fall Mosseutstilligen som alltid er siste helgen i Juli.

Susanne

Mosseutstillingen kolliderer alltid med Nord-Europas største spesialutstilling for min rase - så der har jeg aldri deltatt... (Og Ransäter, også samme helg, er vel minst like attraktivt for veldig mange nordmenn på sommerferie :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at i fjor var dette en suuuper utstilling, nydelig vær, flotte premier og hyggelige mennesker :P

(at min Enya tok to av to mulige cert gjorde kanskje også at jeg syns helgen var mer enn gjennomsnittlig hyggelig ;))

Jeg kommer i år også, men tror jeg kun stiller valp.

Da regner jeg med det er Oltedal ja :P Det var veldig koselig der i fjor, selv om jeg ble stekt halvt ihjel. I år blir det litt vel tett oppi terminen min, men det er mulig Villa kan sendes bortover til andre mamsen sin (Silje).. Enda et par dager igjen, så vi får se :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hurra for japaner klubben som alltid på død og liv må invitere oss til utstillng når det passer minst, reiser til sverige den helgen hvis jeg tar rett så det blir ikke noe japaner utstillng på oss denne sommeren heller.

Og sist når de holdt den så var det gubben sin bursdag(passer liksom ikke å reise på utstilling da). Utstillingen i Ransäter kunne jeg tenkt meg å reise på men den helgen er vår siste fri helg før vi begynner å jobbe igjen etter ferien, skal se om vi får passet den utstillingen bedre inn med ferien vår neste år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du lært at man må ta for seg terminlisten til NKK og planlegge ferie (og ellers livet) etter den!? :P

(hilsen ei som har prestert å få termin på selveste NKK Stavanger :rolleyes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Temmelig stekt jeg og ja ifjord :P Men da var det jo dobbbelt utstilling sånn at det ble to lange dager der oppe, iår er det bare en enekeltutstilling. Men snakkest med ei på Orre, hun sa at de ville prøve å få til en dobbeltutstillinge neste år igjen :P

10juni-13.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke du lært at man må ta for seg terminlisten til NKK og planlegge ferie (og ellers livet) etter den!? :P

(hilsen ei som har prestert å få termin på selveste NKK Stavanger :rolleyes:)

Nei vet du hva med to unger og oss begge i arbeid så sette vi grensen der på hvor mye utstillinger det blir :P

og når japanerklubben sin utstilling bare er 1 dag for min del(ikke dobbel) så gidder ikke vi legge tid å penger i å reise helt ned der når vi vet hvilke japanere som går videre, det er som regel de samme som vinner hvert år.

Det er langt til orre for vår del da og penger koster det, kjøpte hus i januar så akkurat nå for tiden driter vi ikke penger liksom, ferien vi har planlagt vurderte vi sterkt på om vi skulle ta oss råd til i det hele tatt, men siden ungene var lovet en ferie så blir det ferie.

Nei vi får se til neste år om jeg får full stilling for da blir det litt mere penger å rutte med her, så kanskje det blir flere utstillinger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva med to unger og oss begge i arbeid så sette vi grensen der på hvor mye utstillinger det blir :P

Hvor mange utstillinger hver enkelt hundeeier og -oppdretter velger å stille på er selvsagt en privatsak som sjelden interesserer andre enn dem selv. Det handler uansett om prioritering, enten man drar på mange eller få.

og når japanerklubben sin utstilling bare er 1 dag for min del(ikke dobbel) så gidder ikke vi legge tid å penger i å reise helt ned der når vi vet hvilke japanere som går videre, det er som regel de samme som vinner hvert år.

Det første kriteriet for å komme videre er at man faktisk er til stede i utgangspunktet. Den som ikke deltar kan vanskelig vinne, for å si det sånn... - Man kan heller ikke posisjonere seg eller vise hvor fine hunder man har når man ikke er med, og som en klok mann sa engang (mon det ikke var en flertallig bamsevinner?): "Det er ikke bare dommeren man stiller ut for, ringside er minst like viktig..."

(For min egen del vil jeg gjerne få tilføye at jeg med årene har innsett at det sjelden er BARE trynefaktoren som avgjør hvem som vinner i det lange løp...)

Det er langt til orre for vår del da og penger koster det, kjøpte hus i januar så akkurat nå for tiden driter vi ikke penger liksom, ferien vi har planlagt vurderte vi sterkt på om vi skulle ta oss råd til i det hele tatt, men siden ungene var lovet en ferie så blir det ferie.

Nei vi får se til neste år om jeg får full stilling for da blir det litt mere penger å rutte med her, så kanskje det blir flere utstillinger da.

Og til dere andre som kunne tenkt dere en tur til Sørvestlandet i år - påmeldingsfristen går altså ut på førstkommende fredag (8. juni). :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare si at i fjor var dette en suuuper utstilling, nydelig vær, flotte premier og hyggelige mennesker ;)

(at min Enya tok to av to mulige cert gjorde kanskje også at jeg syns helgen var mer enn gjennomsnittlig hyggelig ;) )

Jeg kommer i år også, men tror jeg kun stiller valp.

Ikke bare tok Enya 2 Cert, men det ble jo BIM valp begge dager der våre valper sto som 1,2 og tre i sin klasse:D

Temmelig stekt jeg og ja ifjord ;) Men da var det jo dobbbelt utstilling sånn at det ble to lange dager der oppe, iår er det bare en enekeltutstilling. Men snakkest med ei på Orre, hun sa at de ville prøve å få til en dobbeltutstillinge neste år igjen ;)

Det blir dobbelutstilling neste år. Datoene er 14. og 15. juni 2008, og der skal iallefall sheltien delta begge dager:D

I år har jeg meldt på "Leah", "Tiny" og "Uma"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...