Gå til innhold
Hundesonen.no

Utslett som sprer seg

Recommended Posts

Hei!

Noen av dere har kanskje lest noen av de tidligere innleggene mine om utslettet til Josie. For de av dere som ikke har det: Josie er en tollertispe på ca 10,5 mnd, hun har fôrallergi og utslett. Utslettet startet da hun var ca 6-7 mnd og har ikke gått helt bort siden, og kommet igjen på nye steder. Det begynte på høyre forlabb/"albue", "forplantet" seg videre til venstre "albue", så til bakbeina. Deretter fikk hun utslett på magen, og nå har hun fått det i nakken også (på høyre og venstre side). Jeg har pleid å klippe ned pelsen, og smøre på litt sårsalve, og det hjelper litt.

Utslettet hun har fått på halsen er såpass stort at hvis jeg skal klippe ned pelsen kommer hun til å se helt merkelig ut, og i og med at det ikke har hjulpet nevneverdig å smøre på sårsalven, lurer jeg på om det er noen vits i at hun skal se ut som en raring når "behandlingen" ikke virker?

Hva ville dere gjort? (Skal til vetten i neste uke, men hva bør jeg gjøre inntil da?)

Mvh Miriam og Josie med utslettet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får svare her så snakker jeg med deg alle veier:)

hmm.... er det tørt utslett? Vet ikke hvor mye det vil hjelpe med luft da.

På labber har jeg pleid å klippe ned , vaske også smører jeg med aloevera.

Kanskje prøve å bade henne med spesialshampoo som er enda mildere enn grønnsåpe? For hvis det er husmidd/pollen allergi hun kanskje har så hjelper det å få skylt pelsen/huden ordentlig.

Ring veterinæren og hør. Hvis dem tror dem kommer til å barbere ned så kan du likegodt gjøre det selv nå;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...