Gå til innhold
Hundesonen.no

Ungdom i Trøndelag!

Ingvild

Recommended Posts

Skrevet

Torsdag 7. juni skal vi prøve å få i gang litt her i Trøndelag gjennom NKKU. Første møte blir for å høre litt om hva slags interesse det er for aktiviteter i NKKU her i Trondheimsområdet, i tillegg til at Anne Indergaard vil fortelle litt om utstilling (tror jeg det var). Invitasjoner til NKKU-medlemmer er sendt ut i dag, men alle som vil får være med på dette møtet. Det viktigste er å få samlet hundeengasjert ungdom i regionen, så får dere heller bli medlemmer etterhvert som det blir mer aktivitet.

All hundeinteressert ungdom er som sagt velkommen, og ta gjerne med flere om du kjenner noen.

Oppmøtetid og -sted kommer snart.

Skrevet

Er dessverre egentlig litt opptatt neste torsdag jeg også, men skal prøve å få det til.

Hvis det er greit kan jeg si ifra at du også har lyst til å være med på eventuelle treninger/treff/foredrag/etc med NKKU seinere, men at du ikke hadde anledning til å komme nå sjuende juni?

Skrevet

Kjempeflott om så mange som mulig kommer - jeg er i alle fall med!

Dumpet ned i postkassa i dag:

"Til alle NKKU-medlemmer i Trøndelag

NKK region Trøndelag ønsker å hjelpe NKKU i gang med aktiviteter i regionen og inviterer derfor alle interesserte til et møte i Hoppbygget i Granåsen torsdag 7. juni klokka 18.

Hovedpost på programmet er å diskutere:

- Hva ønsker vi oss av NKKU lokalt?

- Hva kan NKK bidra med for å gjennomføre dette?

- Skal vi opprette en lokal NKKU-avdeling med eget styre?

I tillegg vil Anne Indergaard orientere om det nye utstillingssystemet som ble innført 1. januar i år.

Ta gjerne med deg hundeinteresserte venner og søsken.

Velkommen!"

Igjen: Møt opp alle som kan, og kjenner du noen som kan ha interesse av å bli med - ta med de også!

Skrevet

Beklager at jeg dobbelposter, men vil bare minne dere på det igjen, møte i morgen i Hoppbygget klokka seks.

Håper dere kommer, Christine og Marie! Om dere ikke vil komme aleine, kan jeg opplyse om at jeg tar buss nr 19 som går fra Pirbadet 1707 (er i Munkegata 1715), og er altså oppi Granåsen ca ti over halv seks (wohoo, tjue minutter på å gå til Hoppbygget - rekker nesten å ta et lite bad i pytten der...). Så det er bare å slenge seg på den bussen om dere vil komme dit samtidig som meg (eventuelt kan dere tilby dere å la meg sitte på med dere om dere blir kjørt)... Send meg en mld eller pm om dere skal ta samme bussen som meg, så veit jeg det liksom.

Skrevet
Kort referat: Vi vil komme i gang med diverse aktiviteter, det første vi skal få til er helgekurs i spor i september, pris: ca 50 kroner.

Skal det være i Trondheim?

Guest Christine
Skrevet
Og disse aktivitetene er det bare NKKU-medlemme som kan være med på?

Nei :icon_redface:

Vi snakka om at prisen kanskje blir satt opp til 75,- eller noe da...

Skrevet
Og disse aktivitetene er det bare NKKU-medlemme som kan være med på?

Nei, det var vel snakk om å la andre være med også - men da blir det litt dyrere (f.eks. 50 for medlemmer, 75 eller 100 for ikke-medlemmer).

Hørtes morro ut....... blir langt å dra da, for meg :icon_redface:

Det er jo et helgekurs, slik at de som kommer litt langveis fra skal ha mulighet til å bli med også. Fordelen med å ha det i Trondheim er at det er lettest å komme seg hit for alle med tog/buss, enten de kommer fra Nord-Trøndelag eller Sør-Trøndelag sør for Trondheim.

Sporkurset vil foregå lørdag og søndag, slik at du har mulighet til å komme til Trheim fredag kveld, og dra igjen søndag ettermiddag/kveld. Selve kursprisen er jo veldig billig, og det vil heller ikke være noen umulighet å finne seg billig overnatting for to netter. Du kan jo også ta nattoget som går fra Bodø til Trondheim (hoppe på det tidlig på morgenkvisten på lørdag), så trenger du bare overnatting for ei natt.

Guest Christine
Skrevet
Så flott, en gledelig nyhet for meg :-) Trodde nemlig det bare var et tilbud for NKKU-medlemmer jeg :icon_redface:

Hehe, jeg er heller ikke medlem av NKKU. Ser egentlig ingen grunn til det da jeg er medlem i NKK fra før av.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...