Gå til innhold
Hundesonen.no

Øyekatarr / "sti"

Recommended Posts

I de siste dagene har Maja hatt mye mye mer puss i øynene enn hun pleier. Idag dag la jeg merke til at det mest "rammede" øyet har begynt å klistre seg litt igjen. Øyet er litt mindre enn det andre.

Hva bør jeg gjøre med det?

Bortsett fra pusset i øyet (som jeg fjerner, bør jeg gjøre det?) virker ikke øyet særlig irritert. Bør jeg skylle øyet hennes med saltvann? Ev. gå til vetrinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de siste dagene har Maja hatt mye mye mer puss i øynene enn hun pleier. Idag dag la jeg merke til at det mest "rammede" øyet har begynt å klistre seg litt igjen. Øyet er litt mindre enn det andre.

Hva bør jeg gjøre med det?

Bortsett fra pusset i øyet (som jeg fjerner, bør jeg gjøre det?) virker ikke øyet særlig irritert. Bør jeg skylle øyet hennes med saltvann? Ev. gå til vetrinær?

Det höres ut som öyekatarr. Jeg pleier å dryppe på litt kald kamomille-te et par ganger om dagen. Kamomille er mildt antibakteriellt, så dette skal ta knekken på katarren på et par dager.

Husk også og vaske hender godt etter man har rört ved öyet, katarr er veldig smitsomt så en bör passe på det ikke smitter fra ene öyet til det andre.

Blir det ikke bedre etter et par dager bör en kontakte veterinär.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...