Gå til innhold
Hundesonen.no

Skrittelletråd uke 21, 2007


vipsen

Recommended Posts

Guest Gråtass

Vi andre poster vi også, vi er bare ikke så ekstreme som deg :P .

Jeg vasket forøvrig buksene mine i går, med skrittelleren på... Dumt! Den virket faktisk i dag, men tror den er litt syk. I løpet av hele dagen med ganske mye løping pga lille føll bla. så telte den 267 skritt... Tror ikke det stemmer, da jeg vet at kveldsturen er nøyaktig 3 km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 69
  • Created
  • Siste svar
Beklager dobbelposting, men det er tydeligvis bare jeg som poster skrittene mine (ensom konkurranse, gitt).

Har bestilt skritteller nå, så når jeg får den blir det forhåpentligvis litt konkurranse på deg. :P En advarsel; Går stortsett hele dagene på jobb i tillegg til at jeg går tur med to-tre hunder (ofte på individuelle turer) omtrent hver dag. *tøff-i-trynet-og-masse-konkurranseinstinkt* :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg må få meg ny skritteller tror jeg.. Har jo skrittteller på mobilen, og det hjelper mye når jeg snakker i den og sender meldinger når jeg er ute.. Så har mistet masse skritt på den du gitt!

Dessuten så flyr jeg mest etter bikkja når vi er ute, jeg går ikke! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelposting, men det er tydeligvis bare jeg som poster skrittene mine (ensom konkurranse, gitt).

Jeg blir med i konkurransen f.o.m mandag. Vet ikke om jeg klarer å holde følge med deg, men jeg får jo prøve :P Pleide å gå over 10 000 skritt før, men som sagt ble det ikke fullt så mye etter at Isak fikk vondt i beinet. Nå er målet å komme opp i det igjen - med eller uten hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager dobbelposting, men det er tydeligvis bare jeg som poster skrittene mine (ensom konkurranse, gitt).

Mandag + tirsdag + onsdag + torsdag + fredag + lørdag = 11441 + 16218 + 9094 + 7352 + 19211 + 8704 = 72020 skritt hittil i uke 21 (gjennomsnittlig 12003,33 skritt per dag).

Vi har straks teller :P Så vi er med fra neste uke, så har du i det minste noen å sammenligne og (eventuelt) "konkurrere" med. Bra resultater du har forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 16 653

Tirsdag: 20 136

Onsdag: 10 392

Torsdag: 9570

Fredag: 8293

Lørdag: 11 873

Sum hittil: 76 917

Gjennomsnitt per dag: 12 819,5

Har gått dårligere utover uken pga. eksamenslesing :P Hittil i dag har jeg gått 687( :P ), men nå skal jeg ut på tur før jeg leser videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe jeg ikke skjønner her eller? Altså, jeg kjøpte meg skritteller igår på Clas Ohlson. Men seriøst.. fra fem tiden igår og til tre tiden i natt, så viste den bare 500 skritt eller no :P

Og idag, har jeg vært på tre timer ag trening, pluss fire timer i hagen/hus hvor det har bestått i å gå rundt og sanke inn ting som skal kastes i containeren. Og nå står den bare på 4650... dette kan jo **** meg ikke stemme??? Var det ikke noen som sa at 5000 skritt tilsvarte ca. en halvtimes tur?? Det fikk jo Sofus alene før vi stakk på ag treningen...

Er det meg eller skrittelleren det er noe i veien med??

Blir jo helt motløs av dette når andre opererer med 12800 i gjennomsnitt liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Du må passe på at du setter skrittelleren sånn at den teller ordentlig. Avhengig av hva slags bukse du har på deg, kan det f.eks. lønne seg å sette skrittelleren på bukselomma framfor i linningen. Du får rett og slett prøve deg fram og sjekke når den teller mest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Du må passe på at du setter skrittelleren sånn at den teller ordentlig. Avhengig av hva slags bukse du har på deg, kan det f.eks. lønne seg å sette skrittelleren på bukselomma framfor i linningen. Du får rett og slett prøve deg fram og sjekke når den teller mest.

Noen skrittellere har også knapper som er plassert slik at det er lett å komme borti dem. Da kan du risikere å starte og stoppe den flere ganger uten å være klar over det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vala: Du må passe på at du setter skrittelleren sånn at den teller ordentlig. Avhengig av hva slags bukse du har på deg, kan det f.eks. lønne seg å sette skrittelleren på bukselomma framfor i linningen. Du får rett og slett prøve deg fram og sjekke når den teller mest.

Jøss, dette utvikler seg til å bli en vitenskap fremfor en lettvint måte å finne ut hvorvidt bena beveger seg eller ei :P Men seriøst, er det noen som vet hvordan den holder tellingen? Er det en slags bevegelses måler eller noe som gjør greien for den?

Noen skrittellere har også knapper som er plassert slik at det er lett å komme borti dem. Da kan du risikere å starte og stoppe den flere ganger uten å være klar over det.

Eh, .. ja, min er faktisk uten deksel... Men jeg tror ikke at jeg har kommet borti den.. Sjekket den flere ganger under ag treningen. Og den beveget lite på seg, men startet ikke på null for å si det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, dette utvikler seg til å bli en vitenskap fremfor en lettvint måte å finne ut hvorvidt bena beveger seg eller ei :P Men seriøst, er det noen som vet hvordan den holder tellingen? Er det en slags bevegelses måler eller noe som gjør greien for den?

Jeg tror det er en liten pendel inni som svinger frem og tilbake når du går.

Eh, .. ja, min er faktisk uten deksel... Men jeg tror ikke at jeg har kommet borti den.. Sjekket den flere ganger under ag treningen. Og den beveget lite på seg, men startet ikke på null for å si det slik.

De kan som regel stoppes uten å nullstilles (slik at den fortsetter å telle fra det tallet den sto på da du stoppet den sist).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...hmmm kanskje jeg skal teste skrittelleren min jeg også. :P Bare synd jeg har et veeeldig konkurranseinstinkt :rolleyes:

Tsk, bare si fra når du har en fridag du så slår jeg deg anytime :icon_fun:

Hey! Er det ingen av dere som kan komme med noen oppmuntrende ord til en som lurer på om hun flyr avgårde eller har en skritteller som ikke funker, istedenfor å bare gire dere selv opp???

*ler*

Jeg tror det er en liten pendel inni som svinger frem og tilbake når du går.

De kan som regel stoppes uten å nullstilles (slik at den fortsetter å telle fra det tallet den sto på da du stoppet den sist).

Hm, nå skjønte jeg ikke helt hva poenget med det siste du sa var. Min stopper jo opp hvis jeg tar den av og legger den fra meg. Den er liksom "på" hele tiden (aner meg at batteriet går tomt snart) og jeg tar den enten bare på med det utgangspunkt som var, eller reset'er den.

EDIT: oi, går pendelen side til side?? Hm, det kan jo forklare at den kanskje teller "for lite", pga en dårlig fot, så "svinger" jeg ikke akkurat, mer "humping", hehe.. uffda.. nå hørtes jeg helt merkverdig ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pga soving til tolv og konfirmasjonsselskap har det ikke blitt så mange skritt i dag heller... Dessuten tror jeg ikke alle skrittene ble telt fordi skrittelleren satt på bunad og turbukse mesteparten av dagen.

Mandag + tirsdag + onsdag + torsdag + fredag + lørdag + søndag = 11441 + 16218 + 9094 + 7352 + 19211 + 8704 + 9958 = 81978 skritt i uke 21 (gjennomsnittlig 11711,14 skritt per dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må kanskje få opp en ny tråd som gjelder for uke 22, men nå har jeg i det minste fått på meg telleren :P Så da er jeg spent på resultatet! Får bare håpe telleren er såpass bra at den teller noenlunde riktig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativt kan du feste den på den ene foten, beveg deg feks 100 meter mens du teller skritt og sammenlign med tellern din.

Hm, det var kanskje ikke noen dum ide. Rett og slett ta den rundt ankelen eller noe.. må testes :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mandag: 16 653

Tirsdag: 20 136

Onsdag: 10 392

Torsdag: 9570

Fredag: 8293

Lørdag: 11 873

Søndag: 12 441

Sum: 89 358

Gjennomsnitt per dag: 12 765

Kom meg over 10 000 de fleste dager, men nå som det er full eksamenslesing forventer jeg labert resultat fremover! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Personlig mener jeg det generelt ikke er innafor å velge valp etter farge, men har man preferanser grunnet noe praktisk (alternativt helserelatert) så tenker jeg det er en bedre grunn enn bare en kosmetisk preferanse. Men ser du på foreldrene/linjene så er det kanskje begrenset hvilke farger som kan komme også. 
    • Jeg har SUV med fem seter. La ned baksetene og har stort bur bak forsetene (svært godt stroppet fast) med utgang på sidene. Liker god å ha bur der med tanke på luftsirkulasjon, i tillegg har jeg da hele bagasjerommet fritt til ting og tang 😊  Kommer til å kjøpe stor varebil når hund nr 2 og 3 kommer i hus om noen år, men elsker å kjøre robust bil med god komfort som i tillegg ikke tar all verdens med plass, og ved å legge ned setene fremfor å kjøpe en SUV med to seter ble valgmulighetene mye større.
    • Nå har jeg hatt min Caddy i noen uker og jeg kan absolutt si at den ikke sluker drivstoff. Har kjørt endel småturer og ett par lengre, virker veldig bra enn så lenge😊
    • Uenig med mye av det Quest skriver over her. Valper SKAL sove mye og om de ikke får nokk søvn går det fort over i destruktiv atferd. Å bruke et inngjerdet område er helt topp for de hundene som trives med det og nødvendig for mange. Å behandle en hund som en baby kan være mye mer negativt enn man tror, og dette kommer fra ei som elsker hundene sine helt ekstremt!  Nå har det jo gått litt tid siden du skreiv innlegget og håper dere har god fremgang, men her er litt tips hvis du fortsatt trenger noen😊 Jeg fikk meg en valp på 8 uker i mai og startet med hjemme aleine treningen to dager etter hun kom hjem, når hun da var komfortabel i leiligheten, med meg og min andre hund. Når jeg måtte tilbake på jobb 4 uker seinere kunne hun være hjemme aleine en hel arbeidsdag uten noe uro eller uhell. Selvfølgelig er alle hunder ulike, men med rett trening og struktur får man det fint til mens de er små. Først må du finne et område valpen kan føle seg trygg i. Min har et stort gitterbur som er stripset fast i en barnegrind, slik at hun selv kan velge hvor hun vil sove og har litt ekstra plass. Her er hun for å både unngå uønsket atferd i leiligheten og for å skjerme den voksne, og vi blir nokk å bruke den en god stund fremover. Inni her har hun en seng, skål med vann og et par trygge tyggeleker. Så må du gjøre området trygt og koselig, jeg gjorde dette ved å gi alt av måltider og tygg inne i området, i tillegg til å flytte valpen inn i grinda når hun var trøtt. Når hun våknet tok jeg henne ut før hun rakk å syte om at hun ville ut på do. Du må starte i det små, ha valpen inne i området i korte perioder når den er trøtt og sakte øk tiden og hvor du er/ikke er. Jeg har et kamera som jeg følger med på henne igjennom. Parallelt bør du ikke la valpen følge etter deg overalt og min sover også i bur om natten. De første gangene jeg forlot huset (med den andre hunden) peip og hoppet hun i ca 10 minutter før hun la seg til å sove i 1 time, litt uro er helt normalt i starten. Her må du bare lese din hund og følge med om den faktisk blir stresset og helt fra seg, eller bare syter fordi den vil være med deg. De skal sove mye i løpet av en dag, så utnytt den tiden på å trene på 😊 
    • Jeg var i akkurat samme sitasjon som dere med ganske så lik bakgrunn og ønsker for et par år siden, bare at jeg var aleine om det. Så fikk høre akkurat det samme😂 Fikk meg valp siste året på masteren og det var det beste valget! Vi fikk begge gode rutiner, valpen måtte trene på å sove i grinda si mens jeg skreiv, så tok vi felles lufte- og treningspauser ved behov. Jeg fikk nylig valp nr. 2 og må si at det var mer avslappende å få valp som student enn når man er i fult arbeid og ikke kan ha valpen med på jobb. Det går helt fint det også med målretta trening, men det er hakket mer stressende og krever mer planlegging. Ikke la det at dere er studenter stoppe dere, høres ut som dere vet hva dere går til og har tenkt godt gjennom dette. Så jeg ville gått for det om den perfekte valpen dukket opp.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...