Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeprogram på TVN

Silje

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

og som vanlig så får ikke jeg med meg slike program for jeg jobber sent snufs...

tror jeg må få meg ny jobb, sånn 9 til 3 jobb eller noe..

5 til 10 om kvelden ødlegger jo hele kvelden for meg hmfr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare sett siste kvarteret jeg da, dumme meg trodde det begynte 2130. Fikk det travelt med å komme meg ut i stua når jeg tilfeldigvis tittet i programmet 2110 ja :P

Uansett, av det jeg fikk med meg, så synes jeg ungdommene forsåvidt virker interesserte i å få det til, men som "menneskekjenneren" der sa er de nødt til å jobbe med innstillingen og attituden sin for at de skal klare å lære hundene noe som helst. Er også enig med et par andre over her at Lynn kunne trengt litt mer menneskekunnskap, og ikke bare hundekunnskap. Det er tross alt menneskene hun skal trene opp her, ikke hundene...

Forøvrig synes jeg hundene var fine :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt OT:

Der er på NKK Bjerke det er cruftskvalifisering. Dette gjelder BIR og BIM og beste junior tispe og beste junior hanne. Det har ingenting med cert å gjøre, eller NKK Hamar for den saks skyld(uansett om det er nordisk vinner eller norsk vinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok serie, men kan ikke skjønne hvordan ungdommene skal få til hundene på så kort tid. Og med de "treningsmetodene" og den instruktøren så kan det jo virkelig ta sin tid. Synes godt hun instruktøren kunne demonstrert litt. Det er ikke lett å vite hvordan en skal trene en hund når man har null erfaring, fikk litt vondt av de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Synes hun var helt OK når det gjaldt strenghet- det jeg reagerte på er 1) seks utrente ungdommer med seks utrente hunder- og hun slenger ut av seg at: skal ikke dere være handlere da? Ehhe.. Kjempeintelligent. For det andre var hun (mulig de har klippet litt da) litt for dårlig til å forklare MENINGEN bak det ungdommene skulle gjøre. Dette var jo ikke hardbarka kriminelle akkurat, det var jo ungdom som faktisk ville lære og gjøre en innsats for hundens skyld. Så dersom man prøver å være rolig og forståelig og forklare at dersom du belønner i riktig øyeblikk øker sjansene for at hundene gjør det igjen, osv, og at hunder- i likhet med bortskjemte ungdommer- ikke gidder å gjøre noe de ikke får uttelling for, så tror jeg at ting ville løsnet litt raskere..

Reagerte og på det med seks håpløse ungdommer, med seks håpløse hunder.. WTF?

Enda en ting jeg hang meg opp i (hehe) var at hun så godt som aldri roset ungdommene.. Snakk om å være inkonsekvent mot egne læringsmetoder! (og å drive lokking og luring er jo bare mer tidkrevende da.. men men)

EDIT: fryktelig aggressiv rottis forresten.. thoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...