Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeprogram på TVN

Silje

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

og som vanlig så får ikke jeg med meg slike program for jeg jobber sent snufs...

tror jeg må få meg ny jobb, sånn 9 til 3 jobb eller noe..

5 til 10 om kvelden ødlegger jo hele kvelden for meg hmfr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare sett siste kvarteret jeg da, dumme meg trodde det begynte 2130. Fikk det travelt med å komme meg ut i stua når jeg tilfeldigvis tittet i programmet 2110 ja :P

Uansett, av det jeg fikk med meg, så synes jeg ungdommene forsåvidt virker interesserte i å få det til, men som "menneskekjenneren" der sa er de nødt til å jobbe med innstillingen og attituden sin for at de skal klare å lære hundene noe som helst. Er også enig med et par andre over her at Lynn kunne trengt litt mer menneskekunnskap, og ikke bare hundekunnskap. Det er tross alt menneskene hun skal trene opp her, ikke hundene...

Forøvrig synes jeg hundene var fine :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt OT:

Der er på NKK Bjerke det er cruftskvalifisering. Dette gjelder BIR og BIM og beste junior tispe og beste junior hanne. Det har ingenting med cert å gjøre, eller NKK Hamar for den saks skyld(uansett om det er nordisk vinner eller norsk vinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok serie, men kan ikke skjønne hvordan ungdommene skal få til hundene på så kort tid. Og med de "treningsmetodene" og den instruktøren så kan det jo virkelig ta sin tid. Synes godt hun instruktøren kunne demonstrert litt. Det er ikke lett å vite hvordan en skal trene en hund når man har null erfaring, fikk litt vondt av de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Synes hun var helt OK når det gjaldt strenghet- det jeg reagerte på er 1) seks utrente ungdommer med seks utrente hunder- og hun slenger ut av seg at: skal ikke dere være handlere da? Ehhe.. Kjempeintelligent. For det andre var hun (mulig de har klippet litt da) litt for dårlig til å forklare MENINGEN bak det ungdommene skulle gjøre. Dette var jo ikke hardbarka kriminelle akkurat, det var jo ungdom som faktisk ville lære og gjøre en innsats for hundens skyld. Så dersom man prøver å være rolig og forståelig og forklare at dersom du belønner i riktig øyeblikk øker sjansene for at hundene gjør det igjen, osv, og at hunder- i likhet med bortskjemte ungdommer- ikke gidder å gjøre noe de ikke får uttelling for, så tror jeg at ting ville løsnet litt raskere..

Reagerte og på det med seks håpløse ungdommer, med seks håpløse hunder.. WTF?

Enda en ting jeg hang meg opp i (hehe) var at hun så godt som aldri roset ungdommene.. Snakk om å være inkonsekvent mot egne læringsmetoder! (og å drive lokking og luring er jo bare mer tidkrevende da.. men men)

EDIT: fryktelig aggressiv rottis forresten.. thoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...