Gå til innhold
Hundesonen.no

Nytt hundeprogram på TVN

Silje

Recommended Posts

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

og som vanlig så får ikke jeg med meg slike program for jeg jobber sent snufs...

tror jeg må få meg ny jobb, sånn 9 til 3 jobb eller noe..

5 til 10 om kvelden ødlegger jo hele kvelden for meg hmfr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk bare sett siste kvarteret jeg da, dumme meg trodde det begynte 2130. Fikk det travelt med å komme meg ut i stua når jeg tilfeldigvis tittet i programmet 2110 ja :P

Uansett, av det jeg fikk med meg, så synes jeg ungdommene forsåvidt virker interesserte i å få det til, men som "menneskekjenneren" der sa er de nødt til å jobbe med innstillingen og attituden sin for at de skal klare å lære hundene noe som helst. Er også enig med et par andre over her at Lynn kunne trengt litt mer menneskekunnskap, og ikke bare hundekunnskap. Det er tross alt menneskene hun skal trene opp her, ikke hundene...

Forøvrig synes jeg hundene var fine :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn litt OT:

Der er på NKK Bjerke det er cruftskvalifisering. Dette gjelder BIR og BIM og beste junior tispe og beste junior hanne. Det har ingenting med cert å gjøre, eller NKK Hamar for den saks skyld(uansett om det er nordisk vinner eller norsk vinner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt ok serie, men kan ikke skjønne hvordan ungdommene skal få til hundene på så kort tid. Og med de "treningsmetodene" og den instruktøren så kan det jo virkelig ta sin tid. Synes godt hun instruktøren kunne demonstrert litt. Det er ikke lett å vite hvordan en skal trene en hund når man har null erfaring, fikk litt vondt av de jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glimrende program, men det handler jo mest om ungdommene da..

Et av kravene til lydighet i england var å gå gjennom en port??? Det har ikke vi..

Instruktør Lynn snakker med herlig skotsk aksent, og er helt ok synes jeg.Her er det ungdommer som er vant med å ture fram som de vil .Hun lar dem ikke få lov til det.At hun hele tiden understreker at hundene er hennes ansvar og at hun ikke vil tilate neo å skje med dem synes ejg e rhelt på sin plass.Og de har jo tilpasningsvansker til å innordne seg alle 6...

Spennende å se om noen reiser hjem med hund.. hihi

Synes hun var helt OK når det gjaldt strenghet- det jeg reagerte på er 1) seks utrente ungdommer med seks utrente hunder- og hun slenger ut av seg at: skal ikke dere være handlere da? Ehhe.. Kjempeintelligent. For det andre var hun (mulig de har klippet litt da) litt for dårlig til å forklare MENINGEN bak det ungdommene skulle gjøre. Dette var jo ikke hardbarka kriminelle akkurat, det var jo ungdom som faktisk ville lære og gjøre en innsats for hundens skyld. Så dersom man prøver å være rolig og forståelig og forklare at dersom du belønner i riktig øyeblikk øker sjansene for at hundene gjør det igjen, osv, og at hunder- i likhet med bortskjemte ungdommer- ikke gidder å gjøre noe de ikke får uttelling for, så tror jeg at ting ville løsnet litt raskere..

Reagerte og på det med seks håpløse ungdommer, med seks håpløse hunder.. WTF?

Enda en ting jeg hang meg opp i (hehe) var at hun så godt som aldri roset ungdommene.. Snakk om å være inkonsekvent mot egne læringsmetoder! (og å drive lokking og luring er jo bare mer tidkrevende da.. men men)

EDIT: fryktelig aggressiv rottis forresten.. thoho

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Registrerte meg nettopp. Har alltid hatt mine egne meninger om hundehold. Nå begynner min kjære Lady (13 år gammel Border Collie) å tydelig vise tegn på at hu er gammel. Hu har alltid hatt fri tilgang til tørrfor (og vann seff) - ok hu er litt feit - men å begynne å måle opp ting nå? nei. Hu skal ha fri tilgang som alltid. Prøver så godt jeg kan å ordne slik at hu skal ha det bra - vi sitter en plass i naturen - jeg får hu til å ligge / bli - også hiver jeg diverse godbiter (markies) ut over et område som hu går og snuser og leter opp. Hu har gått på "Rimadyl" i et par år (ettersom jeg har forstått så skal dette hjelpe på forkalkninger i ryggsøylen + at de skal være mildt smertestillende (?) I gamle dager var hu en atlet. Endeløs energi. Nå når jeg skal prøve å gå en tur så "stopper hu meg" - hu går foran - og ser på meg, ser tilbake - hvis jeg snur meg så springer hu rett hjem - tydelig at hu vil bare hjem og ligge uttafor døra (bor på gård) så jeg sitter der og liksom bare bekymrer meg. I know - gammel hund. Men jeg vil at hu skal ha det bra - så lenge som overhodet mulig - Jeg jobber ikke - det er bare meg og hu. Jeg synger alltid en sang om morgenene - "God morgen, god morgen lille golli klump - osv" (I know pretty cringe) hu digger det - kos og hale som går. Hu har vært min love - ikke bare for de siste årene - alltid. Orker ikke tanken på at hu skal dø. Fokk det. Det virker som hu har det greit om natta - men noen ganger er det slikking / pesing - som om hu stresser med noe eller har det vondt (og det er vondt å høre på). Noen netter er det helt stille. Ok. I know. Hvis hu lider så skal hu selvfølgelig få slippe, men vi tar ikke livet av våre gamle bare fordi de plutselig må i rullestol eller blir demente. Hu var med på en hel runde disc golf i dag - men måtte hjelpe hu opp fra et dillete område (hu satte seg fast, klarte ikke å komme seg opp) - egentlig så fatter jeg ikke helt hvorfor i helsiken jeg lager denne posten. Er som regel uenig med de fleste. Men hvis noen har noen ideer / gode forslag så hallelujah.
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Min første.. er noe som hører med i en dagbok, og i dag er det Edes første diare som er tema -_- Stakkars gutt. Han har vært så snill og god gutt så lenge nå, han fortjener ikke det der. Så snill og god at han valgte gå på badet og ha diare der mens jeg sov. Like a sir.  For å alltid se på den lyse siden av ting, å slippe vaske sofa og tepper og sånt er gull. Dette kunne vært meget verre. 
    • Jeg kan være med i klubben, med bruksrase hann på 8.5 mnd. ..men for tiden er min veldig snill og god gutt. Det vil antakelig endre seg snart. 
    • På mandag ble faktisk Shero hele 12 år gammel. Han mener at gamle hunder ikke trenger å høre mer enn de vil. Han har også, i tillegg til å bjeffe på alt, begynt å bjeffe på ingenting. Men fremdeles ung i sinnet og elsker å leke.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...