Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund & Omegn Hundeklubb

Aina&Kaizer

Recommended Posts

Tenker på tomta, eller noe. Der valpesosialiseringen er. :S

Dette står på første side...

Valpesosialisering

Vi Starter opp att med valpesosialisering lørdag 7. oktober på området vårt på Årabrot.

Dette er et tilbud til alle med valp. Opplegget er gratis for alle. Også ikke- medlemmer er velkommen.

Ta gjerne med familien og en kanne kaffe.

Visst du har sett igjennom siden så hadde du funnet tlfnr å ringe og...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer nok litt an på hvordan hundene er mot hverandre, sist gang var Kaizer og en hund til løse, mens en schäfer som var litt for voldsom måtte gå i bånd. Håpe dere kan komme. :D Tror ikke Kaizer er så vanskelig å finne, han MÅ hilse på alle nemlig, hehe. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene må vel være i bånd der? :D Jaja, det blir fin trening om de må ha bånd på da. Skal prøve å komme på lørdag! Får se etter en søt liten tibbe gutt jeg da.. :rolleyes:

Nei valpene må ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 months later...
Hva er valpesosialisering? :rolleyes: , jeg og familien er litt interresert :) Er det en hjemmeside der det står fakta om det? ^_^

Valpesosialisering er et slags treff for valper så de får lekt sammen og trent litt. Jeg har bare vært på det én gang (og en gang det egentlig ikke var valpesosialisering... mø), men jeg syntes i alle fall det var bra.

Hjemmeside

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å melde meg inn i hundeklubben, men synes hjemmesiden virker veldig rotete og dårlig organisert.

Klikker man F.eks på "Nyheter", så kommer man inn på en siden hvor det står "Nyheter 2006".

Eh... Det må da vel ha skjedd noe i klubben siden den gang?

Klikker man på "Lydighet", så kommer man inn på "lydighetssiden" og kan lese at "Det vil bli oppstart av valpe-kurs 28. august."

Kjempeflott, tenkte jeg, og leste videre. "Lydighetsgruppen består i 2004 av...."

Ehh...2004???

Klikker på "Bilder. Kommer inn på en side hvor man kan klikke seg videre. På to av kategoriene står det ingen dato, ikke en gang et årstall på når bildene er tatt. På den siste kategorien står det 2003. Så for alt hva jeg vet så kan de to andre kategoriene være minst like gamle.

Og sånn fortsetter det...

Det fremstår lite seriøst slik det er nå, synes jeg. Så inntil videre styrer jeg unna hundeklubben. Håper det en gang blir litt mer orden der, slik at jeg får lyst å melde meg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderte å melde meg inn i hundeklubben, men synes hjemmesiden virker veldig rotete og dårlig organisert.

Klikker man F.eks på "Nyheter", så kommer man inn på en siden hvor det står "Nyheter 2006".

Eh... Det må da vel ha skjedd noe i klubben siden den gang?

Klikker man på "Lydighet", så kommer man inn på "lydighetssiden" og kan lese at "Det vil bli oppstart av valpe-kurs 28. august."

Kjempeflott, tenkte jeg, og leste videre. "Lydighetsgruppen består i 2004 av...."

Ehh...2004???

Klikker på "Bilder. Kommer inn på en side hvor man kan klikke seg videre. På to av kategoriene står det ingen dato, ikke en gang et årstall på når bildene er tatt. På den siste kategorien står det 2003. Så for alt hva jeg vet så kan de to andre kategoriene være minst like gamle.

Og sånn fortsetter det...

Det fremstår lite seriøst slik det er nå, synes jeg. Så inntil videre styrer jeg unna hundeklubben. Håper det en gang blir litt mer orden der, slik at jeg får lyst å melde meg inn.

Må le for meg selv her jeg sitter.... Det skal vel mer tungtveiende grunner til å melde seg inn i en klubb (eller ikke) enn en hjemmeside vel???

Tenk om det kan være den enkle grunnen til dårlig oppdatering at det ikke blir sendt inn noe stoff...? Og det du har kommet inn på er vel noe som heter arkiv...

Kan jo legge inn adr. her så andre og kan gå inn og se... www.haugesund-og-omegn-hundeklubb.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de funnet ut hvilken dato valpesosialiseringen er? Hvor gamle må valpene være? :devil: Hadde vært fint å få Elvis til å treffe hunder på sin egen størrelse, er ikke så mangen av dem her vi bor .. Som sagt, han er en Cavalier pyse :whistle:

Valpesosialiseringen starter opp igjen siste helgen i sept. Det er for valper mellom 8 uker og 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
    • Du har en ganske aktiv hunderase, hvor mye aktivitet får han i løpet av en dag? Selv om han ikke har kunnet leke har han vel fått både tur og aktivitet, håper jeg? Hodearbeid, søk, triksetrening? Jeg ville lagt mer arbeid i ro og trygghet rundt måltider, og ro- og hodetrening etter trening og hundemøter og andre stressede situasjoner.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...