Gå til innhold
Hundesonen.no

Haugesund & Omegn Hundeklubb

Aina&Kaizer

Recommended Posts

Skrevet

Tenker på tomta, eller noe. Der valpesosialiseringen er. :S

Dette står på første side...

Valpesosialisering

Vi Starter opp att med valpesosialisering lørdag 7. oktober på området vårt på Årabrot.

Dette er et tilbud til alle med valp. Opplegget er gratis for alle. Også ikke- medlemmer er velkommen.

Ta gjerne med familien og en kanne kaffe.

Visst du har sett igjennom siden så hadde du funnet tlfnr å ringe og...:)

Skrevet

Hundene må vel være i bånd der? :D Jaja, det blir fin trening om de må ha bånd på da. Skal prøve å komme på lørdag! Får se etter en søt liten tibbe gutt jeg da.. :rolleyes:

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvordan hundene er mot hverandre, sist gang var Kaizer og en hund til løse, mens en schäfer som var litt for voldsom måtte gå i bånd. Håpe dere kan komme. :D Tror ikke Kaizer er så vanskelig å finne, han MÅ hilse på alle nemlig, hehe. :D

Skrevet

Hihi, ja vi kommer! Jeg får se etter en liten nysgjerrig tibbe jeg da! :D Å du får se etter en liten sort kanin lignende ting! :D

Skrevet
Hundene må vel være i bånd der? :D Jaja, det blir fin trening om de må ha bånd på da. Skal prøve å komme på lørdag! Får se etter en søt liten tibbe gutt jeg da.. :rolleyes:

Nei valpene må ikke det.

• 3 months later...
Skrevet
Hva er valpesosialisering? :rolleyes: , jeg og familien er litt interresert :) Er det en hjemmeside der det står fakta om det? ^_^

Valpesosialisering er et slags treff for valper så de får lekt sammen og trent litt. Jeg har bare vært på det én gang (og en gang det egentlig ikke var valpesosialisering... mø), men jeg syntes i alle fall det var bra.

Hjemmeside

Skrevet

Jeg vurderte å melde meg inn i hundeklubben, men synes hjemmesiden virker veldig rotete og dårlig organisert.

Klikker man F.eks på "Nyheter", så kommer man inn på en siden hvor det står "Nyheter 2006".

Eh... Det må da vel ha skjedd noe i klubben siden den gang?

Klikker man på "Lydighet", så kommer man inn på "lydighetssiden" og kan lese at "Det vil bli oppstart av valpe-kurs 28. august."

Kjempeflott, tenkte jeg, og leste videre. "Lydighetsgruppen består i 2004 av...."

Ehh...2004???

Klikker på "Bilder. Kommer inn på en side hvor man kan klikke seg videre. På to av kategoriene står det ingen dato, ikke en gang et årstall på når bildene er tatt. På den siste kategorien står det 2003. Så for alt hva jeg vet så kan de to andre kategoriene være minst like gamle.

Og sånn fortsetter det...

Det fremstår lite seriøst slik det er nå, synes jeg. Så inntil videre styrer jeg unna hundeklubben. Håper det en gang blir litt mer orden der, slik at jeg får lyst å melde meg inn.

Skrevet
Jeg vurderte å melde meg inn i hundeklubben, men synes hjemmesiden virker veldig rotete og dårlig organisert.

Klikker man F.eks på "Nyheter", så kommer man inn på en siden hvor det står "Nyheter 2006".

Eh... Det må da vel ha skjedd noe i klubben siden den gang?

Klikker man på "Lydighet", så kommer man inn på "lydighetssiden" og kan lese at "Det vil bli oppstart av valpe-kurs 28. august."

Kjempeflott, tenkte jeg, og leste videre. "Lydighetsgruppen består i 2004 av...."

Ehh...2004???

Klikker på "Bilder. Kommer inn på en side hvor man kan klikke seg videre. På to av kategoriene står det ingen dato, ikke en gang et årstall på når bildene er tatt. På den siste kategorien står det 2003. Så for alt hva jeg vet så kan de to andre kategoriene være minst like gamle.

Og sånn fortsetter det...

Det fremstår lite seriøst slik det er nå, synes jeg. Så inntil videre styrer jeg unna hundeklubben. Håper det en gang blir litt mer orden der, slik at jeg får lyst å melde meg inn.

Må le for meg selv her jeg sitter.... Det skal vel mer tungtveiende grunner til å melde seg inn i en klubb (eller ikke) enn en hjemmeside vel???

Tenk om det kan være den enkle grunnen til dårlig oppdatering at det ikke blir sendt inn noe stoff...? Og det du har kommet inn på er vel noe som heter arkiv...

Kan jo legge inn adr. her så andre og kan gå inn og se... www.haugesund-og-omegn-hundeklubb.no

Skrevet

Har de funnet ut hvilken dato valpesosialiseringen er? Hvor gamle må valpene være? :devil: Hadde vært fint å få Elvis til å treffe hunder på sin egen størrelse, er ikke så mangen av dem her vi bor .. Som sagt, han er en Cavalier pyse :whistle:

Skrevet
Har de funnet ut hvilken dato valpesosialiseringen er? Hvor gamle må valpene være? :devil: Hadde vært fint å få Elvis til å treffe hunder på sin egen størrelse, er ikke så mangen av dem her vi bor .. Som sagt, han er en Cavalier pyse :whistle:

Valpesosialiseringen starter opp igjen siste helgen i sept. Det er for valper mellom 8 uker og 4 mnd.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...