Gå til innhold
Hundesonen.no

Beagle`n Tina


mbakkevold

Recommended Posts

Speilreflekskamera024.jpg

Her er et bilde fra da Tina var syk, stakkars...Hun ble smittet av kennelhoste da hun var på ferie på kennel, og dette utviklet seg til lungebetennelse. Lille valpen min var så syk, med høy feber, hoste og oppkast. Hun sov nesten kontinuerlig i to døgn! Kjempe takk til Tunge hundepensjonat, som passet på henne når jeg måtte reise fra henne når hun var syk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Da har jeg fått snikt litt her inne, ikke så lenge siden jeg oppdaget DIN HUND!

Så nå har jeg kost meg med masse bilder av utrolig fine Tina, liker ørene hennes.

Tenk 7 mnd alt!

Så trist at hun fikk kennelhoste, får vaksinerte hunder det? Starkas Tina!

Men godt å se at hun klarte seg!

Takk for titten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg fått snikt litt her inne, ikke så lenge siden jeg oppdaget DIN HUND!

Så nå har jeg kost meg med masse bilder av utrolig fine Tina, liker ørene hennes.

Tenk 7 mnd alt!

Så trist at hun fikk kennelhoste, får vaksinerte hunder det? Starkas Tina!

Men godt å se at hun klarte seg!

Takk for titten!

Tror kennelhostevaksinen funker på samme måte som menneskers influensavaksine, et år virker den, et annet ikke. Men det gikk veldig fint, men utrolig uvant med en så rolig hund i dagevis. Liker henne best litt turbo ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var første dag på kurs, noe vi har gledet oss til leenge! Selvfølgelig våknet vi opp til skikkelig vestlandsk-ruskevær, med stiv kuling og pøsregn...supert kursvær <_< Men jeg pakket sammen regnklær, ladet opp lommene med supergodis (skinkebiter) og stablet bikkja i bilen.

Kurskvelden startet med en teoridel, der vi fikk litt innføring i læringspsykologi, hvordan hunden tenker osv, pluss litt tips om hvordan vi best kan motivere hunden. Utrolig flink kursholder, så vi satt spikra hele gjengen! Etter en time teori, bar det ut for å hente hundene: En Berner, en Elghund Grå, en Border Collie, en Border Collie/Cavalier mix, pluss en Malle. Skal være en Beagle til med, men han var på jakt (seff!).

Tina, som det oversosiale vesenet hun er, var overlykkelig over alle de kjekke hundene (og menneskene), og hadde en konsentrasjonsevne lik null...skulle bare bort å hilse på de nye kompisene :rolleyes: Skulle trene "påplass", men jeg fikk aldeles ikke kontakt, tullehunden! Men så kom Thorild (instruktør) bort, og vips og tjohei, så var bikkja påplass,gitt!Fantastisk banana Etter et par repetisjoner, forsto Tina hele poenget, og var den hunden som (nesten) tok det raskest (helt objektivt sett, naturligvis :lol: ). Viser seg at matmor også trenger litt kursing, og da blir jo alt så mye lettere å forstå for Tinabisken.. :D Resten av kvelden gikk som en drøm, skulle lære sitt og bli, noe vi har øvd mye på før, så da følte vi oss veldig flinke. Fikk skryt og greier lov å være kry,vel?! :P

Nå skal vi øve og øve hele uken, sånn at vi er knallflinke til neste gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag var første dag på kurs, noe vi har gledet oss til leenge! Selvfølgelig våknet vi opp til skikkelig vestlandsk-ruskevær, med stiv kuling og pøsregn...supert kursvær <_< Men jeg pakket sammen regnklær, ladet opp lommene med supergodis (skinkebiter) og stablet bikkja i bilen.

Kurskvelden startet med en teoridel, der vi fikk litt innføring i læringspsykologi, hvordan hunden tenker osv, pluss litt tips om hvordan vi best kan motivere hunden. Utrolig flink kursholder, så vi satt spikra hele gjengen! Etter en time teori, bar det ut for å hente hundene: En Berner, en Elghund Grå, en Border Collie, en Border Collie/Cavalier mix, pluss en Malle. Skal være en Beagle til med, men han var på jakt (seff!).

Tina, som det oversosiale vesenet hun er, var overlykkelig over alle de kjekke hundene (og menneskene), og hadde en konsentrasjonsevne lik null...skulle bare bort å hilse på de nye kompisene :rolleyes: Skulle trene "påplass", men jeg fikk aldeles ikke kontakt, tullehunden! Men så kom Thorild (instruktør) bort, og vips og tjohei, så var bikkja påplass,gitt!Fantastisk banana Etter et par repetisjoner, forsto Tina hele poenget, og var den hunden som (nesten) tok det raskest (helt objektivt sett, naturligvis :lol: ). Viser seg at matmor også trenger litt kursing, og da blir jo alt så mye lettere å forstå for Tinabisken.. :D Resten av kvelden gikk som en drøm, skulle lære sitt og bli, noe vi har øvd mye på før, så da følte vi oss veldig flinke. Fikk skryt og greier lov å være kry,vel?! :P

Nå skal vi øve og øve hele uken, sånn at vi er knallflinke til neste gang!

Så flott at du var fornøyd med kurset. Du har sikkert sett Tassa i dag, hun lå nok godt presset nedi sofaen når dere kom tenker jeg meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, hilste på henne! Tror nok hun blei litt fornærma på alle de som tok opp sofaplass,slik at hun måtte gå ut ^_^ Fikk kost med mallevalper også, så fine atte! :lol: Det er her fra du har hentet Extra, sant?( har smugkikka litt på hjemmesidene deres :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter med en litt for sosial hund jeg også ja!

Spesielt hopping når vi får besøk, helt under taket han!

Tina er jo kjempe flink!

Ja, hun er helt i hundre når det ringer på døra...litt for mye av det gode :rolleyes: På kurset fikk hun tilnavnet "sprellemann" :( men, men det hadde kanskje vært verre om det var motsatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på "familietur", Jeg, sambo og Tina. Turen gikk opp i fjellet, der det var fantastisk høst natur. Knipset masse bilder, sånn at jeg kan skryte av hvor sporty vi er :(

DSC_0003.jpg

DSC_0008.jpg

DSC_0019.jpg

DSC_0026.jpg

Fin foss!

DSC_0034.jpg

*Prøve å ta fint bilde sammen med hyper Beagle*

DSC_0040.jpg

Hvor går turen videre?!

DSC_0052.jpg

DSC_0056.jpg

Pause må man ha, selvfølgelig med kaffe og niste! Tina er på plass og sjekker om det er no godt til henne også.

DSC_0065.jpg

Det er det jo selvfølgelig! Skive med servelat faller tydeligvis i smak.

DSC_0071.jpg

Kom etterhvert ned på en liten vei, og da er det best å koble på hunden!

DSC_0077.jpg

For de som lurer på hvor vi var, kan jeg si at vi gikk over fjellet fra Ølensvåg til Bjoa. Her skimter vi Tunge hundepensjonat i det fjerne!

Kjempefin tur, og nå har jeg en supersliten og fornøyd hund som ligger strekk ut på sofaen (etter en grundig dusj!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hyttetur til Seljestad

Foreldrene til Tomas har en hytte på fjellet som vi er ofte på om vinteren. For et par helger siden var det første tur for sesongen, og Tinas første tur siden den helgen hun kom til oss. Fjellet var helt topp, og alle koste seg max!

Flere bilder på hjemmesiden.

DSC_0008-1.jpg

DSC_0010-1.jpg

Finnes det noen harepuser ute i mørket?

DSC_0016.jpg

DSC_0023.jpg

DSC_0028-1.jpg

DSC_0066-1.jpg

Svigerfar lagde flott løpestreng!

DSC_0068-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå er det veldig veldig lenge siden jeg har oppdatert tråden til Tina, og biskevalpen er praktisktalt blitt voksen. Om et par uker (20. feb) fyller babyen min 1 år, noe som markerer overgangen til voksenverdenen. Det er vel kanskje å ta hardt i å påstå at Tina er spesielt voksen eller moden, for i hodet er hun fortsatt liten og søt, og hun vet akuratt hvordan hun skal både trille mor og far rundt lillefingeren og hvordan hun skal irritere vettet av oss :rolleyes: Tina har heller ikke hatt løpetid (så vidt vi vet...), så helt utvokst er hun nok ikke. Utseendemessig er det ikke mye igjen av den lille lubne valpen vi fikk forrige påske, Tina har vokst opp til å bli en slank og elegant dame :hyper: Ja, det er litt vemodig!

Av aktiviteter er turgåing/løping det Tina liker best. Ingenting er bedre enn å få løpe gallmann i skogen sammen med BC-bestissen til "bestefar". De er et snodig syn i sammen de to. I teten ligger elegante, høyreiste BC som tripper rundt på danseføtter, mens Tina kommer etter som en bulldoser, som heller løper gjennom kratt og busker enn å hoppe over dem :P

Tina hadde til og med sin første los her en dag! Jeg har tidligere ikke merket noe særlig til jaktinnstinkt, og har hatt henne løs med meg i skogen. BC var også med, og hundene lå ca 20 meter foran meg på stien da jeg plutselig hører et voldsomt rabalder. Tina hyler og skriker, og jeg tenker med en gang at hun har skada seg på et vis :rolleyes: (jeg har vel aldri hørt losmål før!hehe) Neida, der spretter harepusen fram, rett foran meg, med Tina hakk i hæl. De forsvinner opp i skauen, og det eneste jeg hører er Tinas "au-au-au-au" som forsvinner i det fjerne, mens jeg og BC står til bake og ser like forfjamsa ut begge to :P "jaja, vi får vel bare vente vi da" sier jeg til BC, mens losmålet stiger og synker i skauen. Etterhvert begynner jeg og BC og gå sakte hjemover. Tina er kjent i området, så jeg var ikke så bekymra for at hun ikke skulle finne veien hjem. Ca 20 min på veien hjem, hører vi tassende poter og bak oss kommer Tina i full fart som om ingenting skulle ha skjedd :P

Moro å få oppleve hundens innstinkter på nært hold, men vi får nok være litt mer forsiktige framover :lol:

Har ikke tatt veldig mange bilder i det siste, været her på vestlandet har ikke akkuratt innbydt til å ta med kamera på tur.. men har noen bilder fra jula jeg legger med. Skal også prøve å ta noen bilder på bursdagen til tutta!

DSC_0017-1.jpg

God jul!

DSC_0001.jpg

På hyttetur

DSC_0003-1.jpg

Har lært nytt triks!

DSC_0008-2.jpg

"Ja, er det frokost til meg her eller?!"

DSC_0012.jpg

Verdens beste bestefar :P

DSC_0013.jpg

Ut på tur!

DSC_0014-1.jpg

Tina og brodern

DSC_0019-1.jpg

Fine jenta mi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) gratulerer såå masse med 1 års dagen som kommer...tiden løper utrolig fort med en valp i huset...er helt utrolig..jeg kan ikke tro at min kjære odingutt fylte 2 år i oktober.

Hun er utrolig nydelig jenta...du er veldig heldig...

Kjempemasse nydelige bilder dere har tatt!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...