Gå til innhold
Hundesonen.no

NRK Oslo

Wicked Sister

Recommended Posts

Skrevet

Course, skal jeg ramse opp alle hundene for deg igjen? ;)

EDIT; Du fikk det nok ikke med deg i stad uansett. Vi tar det en gang til :D

Aris, Lotto, Orchide, Tinka, Lillan, Chaos og Extra.

Skrevet
Course, skal jeg ramse opp alle hundene for deg igjen? :P

EDIT; Du fikk det nok ikke med deg i stad uansett. Vi tar det en gang til :D

Aris, Lotto, Orchide, Tinka, Lillan, Chaos og Extra.

haha...ista sa du elvis isteden for extra ;)

Skrevet

Haha, har du serriøst lest en msn blogg? :rolleyes:

Jeg sa jeg kanskje skulle stille Elvis, men Extra blir 100% sikkert med, bare at jeg ikke skal stille ham. selv om jeg kunne hatt LITT lyst :rolleyes:

Noen flere på sonen som skal forresten? :D

Skrevet
Haha, har du serriøst lest en msn blogg? :rolleyes:

Jeg sa jeg kanskje skulle stille Elvis, men Extra blir 100% sikkert med, bare at jeg ikke skal stille ham. selv om jeg kunne hatt LITT lyst :rolleyes:

Noen flere på sonen som skal forresten? :D

Døøh! Jeg har god hukommelse!

• 1 month later...
Skrevet

Oh, mye forandringer.. Må trekke 2 hunder, en pga tilstanden kroppen hennes er i pr dags dato. En fordi vi rett og slett ikke får han med oss...

Men jeg skal stille Extra på 4mnd og 4 dager :);)

Skrevet

Dersom dere ser en gjeng herlige tollervalper, må dere ta en ekstra titt på hun med de hvite sokkene. :)

Jeg får dessverre ikke blitt med, men oppdretter skal stille, og da er valpene med for å se. ;)

Skrevet
Dersom dere ser en gjeng herlige tollervalper, må dere ta en ekstra titt på hun med de hvite sokkene. :P

Jeg får dessverre ikke blitt med, men oppdretter skal stille, og da er valpene med for å se. :P

Tror det var de mamma og Extra var borte og hilste på! Bare noen uker, sant?

Skrevet
Tror det var de mamma og Extra var borte og hilste på! Bare noen uker, sant?

8 1/2 uke gamle. Men nå ble de "kasta" ut rimelig raskt pga en klage, uten at jeg nevner navn :P De hadde da alt fått vaksine, men... :P

Skrevet
8 1/2 uke gamle. Men nå ble de "kasta" ut rimelig raskt pga en klage, uten at jeg nevner navn :P De hadde da alt fått vaksine, men... :P

Jøsses da! Alle pleier jo å kose seg med å hilse på valper på slikt.. For noen folk. Om det var de jeg møtte var de i hvertfall herlige :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men hva gjør man om det ikke går? Og hvor lenge prøver man å få det til å funke? 
    • Det er veldig individuelt. Jeg har aldri hatt noe problem med hundene og sjelden kattene, men tok til oss en voksen omplasseringskatt som gikk etter hundene og angrep dem, han ble levert tilbake. Har tatt til meg både kattunger og voksene katter, men aldri prøvd med "ikke kattevante" voksene hunder. Har hatt Sheltie (gjeterhund) og aldri hatt noe problem, men har du hund med høyere gjeterinstinkter kan det bli problemer.  Noen ganger går det sånn også. Passhund (Jämthund) og ny ungkatt.  
    • Generelt sett, ja. Gjeterinstinktet er et "subsett" av jaktinstinkt. Det betyr ikke at det ikke kan gå, mange gjeterhunder lever jo for eksempel på gårder sammen med katter. Men å leve inne i samme hus blir fort noe annet igjen. Du kan jo snakke med oppdretter om hvordan foreldre og søsken evt. går med katt, og du vet kanskje selv hvordan hundene dine reagerer på katter og andre smådyr på tur? Selv om det er noe litt annet så gir det en indikasjon på hvor sterkt jaktinstinktet er.
    • Har gjetere høyt jaktinstinkt? Jeg har gjeterhunder.
    • Det kommer an på hunden og katten, gemyttene deres, og hvem som kom først i hus. Hunder med høyt jaktinstinkt (gjetere, mynder, terriere mm.) går generelt dårligere med katter fordi de trigges lettere til å jage dem. Vi hadde to katter da vi fikk hund, og det gikk aldri bra. Vi endte med å omplassere kattene. De var dog voksne omplasseringskatter som ikke var spesielt trygge i utgangspunktet, og vi kunne ingenting om hundetrening og fikk en rase med mye jaktinstinkt.  En voksen og trygg katt og en valp med mindre jaktinstinkt har større sjanse for at det går bra, eller en kattunge sammen med en voksen hund som ikke har vist mye interesse for å jage katter. De fleste kan trenes og tilvennes med litt kunnskap, men ikke alle. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...