Gå til innhold
Hundesonen.no

Unngulls Dana de Dana - Abbygail


Raksha

Recommended Posts

Både jeg og Abby syns det er tomt og rart her uten Aro, noe som har resultert i at hun takler dårlig å være hjemme alene. Heldigvis ser det nå ut til at vi har funnet den perfekte hundepasser, så da satser vi på at det løser seg med litt tid og masse trening.

Ellers rusler og går livet ubønnhørlig videre.

Ei lita ei som vet å nyte livet:

1359830545_c57ef9c8ec.jpg

På insektsjakt:

1359835715_fa29363629.jpg

1359842725_bd57b5640b.jpg

Høsten har kommet, så jeg har vært på internettshopping. Tror ikke jeg blir tilgitt for det med det første:

1381170610_16812c86fb.jpg

Ironisk nok står det "Bad dog" på dekkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 170
  • Created
  • Siste svar
  • 3 weeks later...

På tide med oppdatering fra knøttis sin verden. Hun er nå blitt 9 mnd. Er omtrent midt i sin andre løpetid (på to mnd.) og full av hormoner. Første løpetid kom 21. juli og andre kom 22. september, håper virkelig ikke hun har planer om å fortsette med en slik syklus.

Hun er en morsom liten hund med meninger om det meste. Det hun mener mest om for øyeblikket er å måtte gå selv når hun er trøtt og kald, spesielt tidlig om morgenen, og det å være alene hjemme. Andre hunder har hun slutta å utrykke sine meninger så mye mot, hender det kommer litt mumling av forbannelser om de er på hennes tog når det ikke passer henne, men den intense gneldringen har hun slutta med, hvertfall så lenge hun er hos meg. Det gjør det mye enklere å drasse henne med seg over alt.

De fleste blir sjarmert i senk av den rare lille hunden med det store underbittet og kulerundeøyne. Hun er blitt bestis med gutten jeg jobber med og syns at å ligge inntil han burde være lovpålagt. Jobben min har endra seg ganske drastisk, så nå kan jeg ha henne med og vi jobber med alenetreningen separat. Fått meg babymonitor, som jeg testa i går. Da bjeffa hun med en gang jeg gikk, men gikk over til syting og knirking med en gang. Så hun er ikke hysterisk.

Bilder fra tur i hagen i dag:

Sitter vakkert og venter på å få "værsågod" til å løpe ut:

1496804602_35d3f054b9.jpg

Endelig ute. "hva skjer nå a'?"

1496814544_0c20b02216.jpg

Danse litt?

1495983235_399bad78ba.jpg

Rygge på to bein? Ingen sak:

1496830442_abd05a9396.jpg

Nytt halsbånd er stas:

1496007559_10df7e92d5.jpg

Tøffa:

1496016901_b165e4d2c4.jpg

"Hei, mamma, seeee på meg!"

1496891824_e0e6e72687.jpg

"Weeee! Ball!"

1496904254_772dffa625.jpg

"Åh, kom igjen! Kast da!"

1496056251_b200ae7c4e.jpg

Også har vi visst fått ny nabo. Plutselig begynte Abby å snuse sånn rundt, jeg snur meg, ser Abby VS. pusekatt 30 cm fra hverandre inni en busk. Hører "fres vræl" og vips sitter nye naboen vår her og skuler på oss:

1496933150_fe08366bda.jpg

Og posere litt for kamera:

1496083557_3bf656d36c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Abby hilser og sier at isdeling høres ut som en eksepsjonelt god idé.

*flire* Skjønner ikke hva du mener med stort halsbånd altså... Sitter bra når båndet er på, hakket mindre ble trangt over hodet allerede. Ikke så enkelt å være tjukk i huet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. :)

Plass til masse is i det hodet. Akkurat nå er hun nok mer lysten på noe varmt forresten, hun syns jeg fyrer forlite så hun rømmer inn på badet for å legge seg rett på varmekablene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det. Aro var like snill og god som han var vakker. Savner han fryktelig, men er heldig som har mange gode minner til tross for kort tid med han. Tanken om en ny collie etterhvert surrer helt klart rundt i bakhodet, men får liksom ikke en ny Aro igjen...

Her er det litt "action" om dagen. Var hos veterinæren med knøttis i går (tirsdag). Jeg syns hun har avlasta bakbeina endel, og spesielt høyre, og da hun begynte å halte på høyrebeinet på tur på søndag så var ikke tlf. til vet. langt unna. Hun har vært veldig ustabil i knæra i en perioden, men syns det har gått seg til. Anyway, på tirsdag troppet vi opp til timen vår hos alternativet. Etter hilsing, veiing og godbitspising bar turen ut for å mønstre bevegelser. Etter en tur rundt bygget der vet. fikk prøvd å se bevegelser og sånt så var det inn og opp på bordet for å trykke og klemme. Frøkna har sine egne meninger om det å bli klådd på, så det måtte noen forsøk til før hun stod i ro nok til at det gikk an å undersøke skikkelig. Resultatet er at hun har noen stive vondte muskler i nakke og rygg, og voooondt i bekkenet. Antar hun har fått seg en smell under leking. Hun er kjent som kamikazevalpen, så skulle ikke forundre meg. Håper virkelig at dette bare er "overfladisk" og at det går over kjapt. Vi fikk en haug med øvelser vi skal gjøre og så ta kontakt igjen om 14 dager om hun ikke er bra. Det hugg i magen da jeg skulle inn, bare en drøy mnd. siden jeg gikk derfra uten Aro... Men vi krysser fingra for at alle gode ting er tre og at knøttis er frisk som en fisk igjen om 14 dager.

En positiv nyhet er det da, hun har helt normale fine knær, så sjansen for en PLgrad på dem er små. Nå veier hun forøvrig 3,5 kg blank. Gått ned 100 g siden sist. Ser hun er litt tynn, men ikke for tynn så da får hun bare være sånn. (absurd å se forskjell på bikkja etter så lite som 100g. :)). Jeg måtte til med litt trøsteshopping, så knøtta fikk et flott obtrackdekken for å holde varmen og ikke bli stiv fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Siden vi ikke kom oss på sonentreff i dag, rusla vi en liten tur i skogen her og testa kamera. Dårlig lys så bildene er både mørke og blitz er brukt:

Du mener vel ikke seriøst at jeg skal gå gjennom den søla der vel?

2095436118_f33aaf601f.jpg

Åh kom igjen da! Leke!

2095433074_42c722a0dc.jpg

Åh, hørte du det eller?

2094656819_5654e459ce.jpg

Not just a pretty face

2094654681_f7554f88f7.jpg

Lille frk. langbein:

2094652163_e563da8903.jpg

2094659039_67ef183081.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...