Gå til innhold
Hundesonen.no

anbefalinger...

Shilamon

Recommended Posts

Skrevet

Jeg er på utkikk etter mitt første digitalekamera. Jeg har satt noen ønskekriterier:

- kompaktkamera

- minimum 4mp

-min 3x zoom

- vannsikkert (type- tåler å ligge litt i en vanndam)

- kan gjerne tåle en støyt (men det er intet krav, de fleste gjør jo også det)

- brukervennlig for utekniske mennesker

- oppladbart batteri

- pris: maks 3-4000

Noen som har gode erfaringer? anbefalinger? advarsler?

Skrevet

Jeg har vært veldig fornøyd med Canon sine kompakt-kameraer, og har hatt flere opp i gjennom årene. De er små og nette, men samtidig med stor skjerm. Enkle i bruk og med norsk meny. Autofunksjonen er strålende når det er litt "vanskelig" lys.

Nå har det kommet mange nye siden jeg kjøpte mitt forrige kompaktkamera, men jeg har ett av ixus-modellene (ikke de første, men heller ikke de siste som har kommet).

Selv om jeg nå har speilreflekskamera velger jeg ofte kompaktkameraet pga str., og bildene blir bra. Bilder i fart er selvfølgelig ikke veldig enkelt med et kompaktkamera, men ellers synes jeg det er et veldig greit kamera til å knipse stemningsbilder. Med 3-4000 til rådighet kan du få deg et kjempefint kompaktkamera.

Skrevet

Canon 800 IS høres ut som noe for deg da...

- kompaktkamera - JA

- minimum 4mp - 6mp

-min 3x zoom - 4x zoom

- vannsikkert (type- tåler å ligge litt i en vanndam)

- kan gjerne tåle en støyt (men det er intet krav, de fleste gjør jo også det)

- brukervennlig for utekniske mennesker - JA, men også litt avansert om man vil prøve ut de funsjonene...

- oppladbart batteri - seff

- pris: maks 3-4000 - finnes under 3000kr nå

+ 2,5†skjerm og Bildestabilisator

Eventuelt også 850 is som koster rett over 3000kr...

med 3,8x zoom, 7,1mp, og en litt bedre videofunsjon (tror jeg)

Skrevet

Hvordan er vanntetthet på dette kameraet? Kommer til å ha det med mye på turer og det hender tingene mine får gjennomgå litt... he he

Skrevet

Jeg har et bra Olypus u700. Det er all-weather og skal tåle mye støt. Det er samtigig veldig lite, lett og smidig. Det er også et veldig bra menyvalg med 23 forskjellige innstillinger (sånne instillinger som portrettbilder, sport (det som rører seg), landskap, soloppgang osv..). Den kan også ta film på hele minnekortet. Mitt har 7,1 megapixler.

http://www.olympus.no/consumer/29_mju_700.htm

(du får det i mange forskjellige farger... i hvertfall svart og sølv i tillegg til den blå på bildet)

Skrevet

Canon 850 IS handler om bildekvalitet, utseende & brukervennlighet...

Om du skal ha noe vanntett så er det bare olympus µ serien som er aktuell...

Bildekvaliteten der er pålangtnær canon 850 IS nivå...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• @Carro92 kan kanskje tipse om noen? Jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men har jo møtt noen i tiden jeg var aktiv i hundesport, så mulig det dukker opp noen navn etterhvert.
    • Hei!  Noen som har erfaring med oppdrettere av Whippet på Østlandet som avler robuste og stødige valper? Som har mye (eller mest) fokus på mentalitet, gemytt og personlighet? (Som kanskje ikke bare lar deg velge den valpen du selv vil, men som prøver å matche personligheter?) Eller er ikke dette vanlig blant whippet?   Spør fordi vi er et hjem med barn, og ikke planlegger utstilling.    På forhånd takk for svar😊 
    • Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...