Gå til innhold
Hundesonen.no

Røyter!

Guest Maritus

Recommended Posts

Guest Maritus

Hunden min røyter veldig mye! Hva kan det komme av?? Er det noe ekstra vi kan gi til henne for å få henne til å røyte mindre?? Er det noen vitaminer ho mangler??? I såfall hva da??? :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røyting er helt normalt på denne tiden av året. Det kan jo selvfølgelig være noe hunden mangler, jeg har gitt min B-sprøyte, visst det er noe som mangler så får den det igjennom den sprøyta, men vil tro i dette tilfellet er det bare en vanlig røyteprosess. Noen røyter mere enn andre. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om hun nettopp har startet med dette, er det nok bare en røyteperiode som går over etterhvert. Er jo tiden for det nå. Det er utrolig mengder med hår som skal av, og et tips er å børste henne en stund hver dag så pelsen kommer rett i søpla i stedet for på gulvet først (det blir veldig mye mindre støvsuging!).

Om det derimot er mer langvarig, ville jeg nok ha vurdert å bytte fôr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Jeg vet ikke hvor lenge hun har røyta, men en stund! Hvor masse koster b-sprøyta og hvor ofte må hun ta den??? Vi har bytta fôr en gang! Først hadde vi Labb, men det funka ikke når vi begynte med voksenfôret! Nå har vi Pedigree Complete Adult!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fòrer Purina Pro Plan, det er hvertfall vi veldig fornøyd med, husker ikke hvor mye B sprøyta kostet, men du kan jo høre med dyrlegen. Ville uansett ventet til den verste pelsen var fellet. Pedigree har aldri fungert på mine hunder, heller ikke labb. Minuset med Pro Plan er jo at det er så dyrt, men det er mange andre fòrtyper som er bra. Spør dyrlegen om råd, de har spesialfòr fpr hunder som røyter mye. B sprøyte er liksom en siste utvei. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg fòrer Purina Pro Plan, det er hvertfall vi veldig fornøyd med, husker ikke hvor mye B sprøyta kostet, men du kan jo høre med dyrlegen. Ville uansett ventet til den verste pelsen var fellet. Pedigree har aldri fungert på mine hunder, heller ikke labb. Minuset med Pro Plan er jo at det er så dyrt, men det er mange andre fòrtyper som er bra. Spør dyrlegen om råd, de har spesialfòr fpr hunder som røyter mye. B sprøyte er liksom en siste utvei. :icon_confused:

Okey... Hmm... Hvor får man kjøpt Purina Pro Plan??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Jeg ville først ha børstet hver dag en stund. Flaten min slipper også veldig mye hår når jeg tar en vask med mye maseringer og vanlig sampo. Det er jo røyte tid merker det godt på vorstehhunden også.

Purina pro plan får du kjøpt i dyrebutikker eller noen sportsforetninger med hundeutstyr. Forer begge mine på Pro plan og er fornøyd med poter pels og avføring på dem begge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Jeg ville først ha børstet hver dag en stund. Flaten min slipper også veldig mye hår når jeg tar en vask med mye maseringer og vanlig sampo. Det er jo røyte tid merker det godt på vorstehhunden også.

Purina pro plan får du kjøpt i dyrebutikker eller noen sportsforetninger med hundeutstyr. Forer begge mine på Pro plan og er fornøyd med poter pels og avføring på dem begge

Hvor masse koster det???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Prisen husker jeg ikke for det er en stund siden jeg kjøpte det.

Jacobsen eller er det villmarksbutikken den heter husker ikke helt riktig hva butikken heter men eieren er fra Svarstad. Lurer på om han som driver kennelen i svarstad også forer på det. Jacobsen har/eller eier kenellen men det er en annen som driver den. Dette ble mye rot så jeg legger ved linken til internett siden dems. Det er sikkert flere butikker i Larvik som fører foret men her er en av dem. http://www.villmark-fritid.no/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus
Prisen husker jeg ikke for det er en stund siden jeg kjøpte det.

Jacobsen eller er det villmarksbutikken den heter husker ikke helt riktig hva butikken heter men eieren er fra Svarstad. Lurer på om han som driver kennelen i svarstad også forer på det. Jacobsen har/eller eier kenellen men det er en annen som driver den. Dette ble mye rot så jeg legger ved linken til internett siden dems. Det er sikkert flere butikker i Larvik som fører foret men her er en av dem. http://www.villmark-fritid.no/index.htm

Jeg visste ikke at dem hadde noe hjemeside! Nyttig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...