Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjalu innpåsliten ex..

Ulvinne

Recommended Posts

Jeg var sammen med en kar for ca 3 mnd siden. Da han var sykelig sjalu klarte jeg ikke mer og gjorde det slutt.

Etter ca en mnd traff jeg igjen en gammel kamerat som har vært en del hos meg siden(vi er ikke sammen), og exen har tiltet fullstendig! Jeg får den ene dritt leie meldinga etter den andre, helloe dagen hele uka i nå snart 3 mnd..

Jeg har prøvd og ignorere han i to uker, ikke svare på sms osv.. Men det ble da så ille at jeg ikke klarte overse det lengre.. Han gåpr rundt og sprer en haug med usanne rykter om meg og kameraten min på bygda her og sender også masse grove sms til kameraten min.

Nå er jeg desperat og aner ikke hva jeg skal gjøre..

Kameraten min begynner og bli forbanna og har snart fått nok, jeg vet ikke hvor lenge jeg klarer og forhindre bråk mellom de to..Og tør ikke helt tenke på hva som skjer om de møtes nå..

Noen som har noen tips til hvordan jeg kan bli kvitt han?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta vare på alle sms'er og mail til senere i fall det blir behov for dem. Si klart og tydelig fra én gang at du ikke ønsker dette lengre, du vil ha fred, ønsker ikke høre mer fra ham og at han må respektere dette. Om han fortsetter å forfølge/trakassere deg kommer du til å vurdere anmeldelse. Deretter gir du ham ingen respons overhodet.

Det går også an å skifte telefonnummer og registrere dette som 'hemmelig', det vil da ikke vises i telefonkataloger, i opplysningen osv.

Å overse i to uker er 'ingenting', hold ut, vær staere, ikke gi deg, du har krav på at han lar deg være i fred så sant du har gitt klar beskjed om dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å flytte?

Få han anmeld for trakkasering?

Få politi til å gjøre at han må gå minst 100 meter unna deg?

Flytte er ikke aktuelt. Han skal ikke få jage meg ut av bygda fordi han er sjuk i hodet.

Anmeldelse har jeg tenkt på.

Problemet med besøksforbud og det med å holde en viss avstand er at han jobber på den eneste pubben her i bygda. Jeg kan vel ikke resie dit om je fikser sånn forbud?

Ta vare på alle sms'er og mail til senere i fall det blir behov for dem. Si klart og tydelig fra én gang at du ikke ønsker dette lengre, du vil ha fred, ønsker ikke høre mer fra ham og at han må respektere dette. Om han fortsetter å forfølge/trakassere deg kommer du til å vurdere anmeldelse. Deretter gir du ham ingen respons overhodet.

Det går også an å skifte telefonnummer og registrere dette som 'hemmelig', det vil da ikke vises i telefonkataloger, i opplysningen osv.

Å overse i to uker er 'ingenting', hold ut, vær staere, ikke gi deg, du har krav på at han lar deg være i fred så sant du har gitt klar beskjed om dette.

Har byttet nr, men så klarte en eller annen idiot og gi han det nye nr mitt..

Har også så godt som stavet det for han at jeg ikke vil ha noe med han og gjøre.. Jeg vil være i fred. Har også tilbudt meg at vi kan sette oss ned og snakke ut slik at ting kanskje blir lettere for han. Dette har vi også gjort men da ble det værre igjen dagen etterpå.

Jeg kan selovfølgelig prøve og ignorere han lenger, men meldingene tikker jo uansett inn på telefonene våre, og jeg er ærlig talt redd han skal møte opp her en dag om han ikke hører noe via telefon,. Det truet han ihvertfall med sist jeg ignorerte han.

(har forresten også sagt til han at jeg anmelder om han ikke gir seg, men da han skal sone likevel for fyllekjøring brydde han seg visst ikke noe om det.).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faktisk så hadde jeg også det sånn der før, det var utrolig slitsomt og jeg ble utrolig lei! Tror jeg hadde 20-30 anrop om da'n i tillegg til haugevis med sms.

Jeg klarte ikke ta vare på alle meldingene i og med at det kom en del og det var stadig fullt på innboksen, jeg tok vare på de verste. Jeg overså det, i mange mnd. Dreit i hva han sa rundt om meg og om han så meg sa jeg bare at jeg anmelder deg osv. Men etter å ha overset han i flere mnd'er ga han seg. Jeg svarte aldri når han ringte, ikke på sms og bare gikk rett forbi om han så meg.

Slitsomt med sånne, lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...