Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva gjør dine venner så gode?

HHC

Recommended Posts

Skrevet

At vi er en fast gruppe som aldri aldri svikter hverandre :) Stiller opp, gjør alt for deg og setter pris på deg! ;)

Og at jeg elsker dem over alt på jord! ;)

Skrevet

Hmm, det er så mye! De respekterer meg, og jeg dem. Vi trøster hverandre, ler av hverande og selvironien er på topp! - Den er viktig den! ;)

- Også gidder de å høre på alt hunde preiket mitt, selv om de ikke er så glad i hunder selv ;) (Hint, hint; gi meg en sone venn! haha :) )

Skrevet
Hmm, det er så mye! De respekterer meg, og jeg dem. Vi trøster hverandre, ler av hverande og selvironien er på topp! - Den er viktig den! ;)

- Også gidder de å høre på alt hunde preiket mitt, selv om de ikke er så glad i hunder selv ;) (Hint, hint; gi meg en sone venn! haha :) )

Der har noen av mine venner et og annet å lære ;)

Men jeg har til gjengjeld venner som deler samme interesser som meg ;)

Skrevet

Jeg er en sånn som har noen få veldig gode venner, og mange mer overfladiske venner.. De beste vennene mine kan jeg fortelle alt til. Jeg kan møte opp klokken fire på morgenen og fortelle at jeg har opplevd noe trist, uten at de gjør noe annet enn å trøste og høre på meg. De gir meg utrolig mye, vi kjeder oss aldri sammen og kjenner hverandre ut og inn. Først og fremst gjelder dette min bestevenninne, som jeg har delt sorger og gleder med i mange mange år.. Vi har også delt et rom på 20 kvadratmeter ett år, så vi kjenner vel det aller meste ved hverandre. Nå skal jeg være forlover i bryllupet hennes om 1 1/2 år. Jeg er så ufattelig glad i disse vennene mine, jeg betyr såå mye for meg.

Jeg har også fått et par gode hundevenner som jeg setter stor pris på (hoho, dere vet hvem dere er).

Skrevet

Jeg pleier å si at det er bedre med få og gode venner, enn med mange og overfladiske!

Jeg er ikke den typen som har mange venner, men de jeg har, er ordentlige venner. Alle de overfladiske vennene jeg har, er ingen jeg ville ha stolt eller snakket med alt om.

Men med mine nære venner snakker jeg om absolutt alt, de er lette å prate med, er forståelsesfulle og omtenksomme. De er til å stole på! Dersom jeg har det vondt eller trenger å snakke, stiller de opp med en gang, og de viser at de er glad i meg. De er også venner jeg kan være 100% meg selv sammen med, venner som jeg kan finne på alt mulig sprøtt sammen med, og som jeg ler utrolig godt sammen med.

Flere av disse vennene, har en interesse for hund, men de som ikke har det er allikevel åpne for å høre på hundepratet mitt.

Jeg er så evig takknemlig for de gode vennene jeg har, og er veldig glad i dem alle sammen=)

Skrevet

Jeg har det alltid moro med dem, selv om vi egentlig har lite å gjøre på. Vi kan sitte på en benk en kjedelig søndag og det er fortsatt kjekt. De er morsomme, vi har samme interesser og finner alltid på noe kjekt sammen

Skrevet

Jeg har det alltid moro sammen med vennene mine, selv om vi har lite å gjøre er det en av oss som alltid har noe morsomt på lager. Jeg stiller opp for venner så godt jeg kan, behandeler slik jeg vil at dem skal behandle meg! Vennene mine betyr veldig mye for meg. Venner er som vann, klarer oss ikke uten! :)

Skrevet

Jeg er så heldig å ha mange gode venner.

Det er venner jeg kan fortelle alt til, og vi gjør alt sammen. Vi stille opp hvis noen trenger hjelp (eller om jeg trenger hjelp) og vi har akseptert at vi kanskje driver med forskjellige ting og har forskjellige interesser.

Vi pleier ofte å møtes i helgene å snakke og bare kose oss sammen. De er også gode festkamerater :)

Jeg mener ikke at man trenger å ha samme interesser for å være gode venner, siden jeg er den eneste som driver mye med hund og hest, men de bryr seg ikke fordi. De har liksom ingen problemer med å være med til stallen eller hjelpe meg f.eks.

Og de har ikke noe imot at jeg kanskje bruker mye tid på det.

Men sånn på "fritiden" (når jeg ikke driver med hund/hest) så er vi jo ganske like, men likevel er gruppa som jeg henger med sammensatt av mange forskjellige personligheter. Det er det som gjør det morsomt. ;)

Utrolig hvor mye rart vi gjør...

Skrevet
Jeg har det alltid moro med dem, selv om vi egentlig har lite å gjøre på. Vi kan sitte på en benk en kjedelig søndag og det er fortsatt kjekt. De er morsomme, vi har samme interesser og finner alltid på noe kjekt sammen

Helt enig.

Skrevet

Mine beste venner er mine klipper. De ville jeg gjort hva som helst for, og jeg vet de ville gjort det samme tilbake. De stiller opp uansett hva slags kriser som kommer og vi kan snakke med hverandre om alt. Jeg er utrolig heldig som h ar venner som kjenner meg nesten bedre enn meg selv og alltid vil mitt aller beste :)

Skrevet

Mine beste venner støtter meg alltid, oog, ikke minst, de holder ut med all bikkjepraten, korpspraten og alt håpløst forelska snakket :) Vi er 5 men det funker alltid med oss uansett.

Vi ler og gråter sammen, alltid. Hjelper hverandre, prater dersom det trengs, dekker opp hverandre, støtter hverandre - ja alt!

Skrevet

Måten de ALLTID får meg til å le på :icon_fun:

Og selv om vi lager masse moro sammen, så kan vi også snakke "alvor", og alle vi i vennegjengen respekterer hverandre. :)

Skrevet

Jeg er enig med alt som står over her, men det som jeg liker med de beste venninnene mine er det av vi kan krangle så bustene fyker, men tre minutter etterpå har vi glemt hva vi kranglet om og alt er normalt igjen

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...