Gå til innhold
Hundesonen.no

Lyst på en hund til

Huldra

Recommended Posts

Huldra: Da jeg skulle ha valp for 2 år siden gikk samboeren min med på det mot at han fikk kjøpe en bil til 220.000... Ble en dyr valp det, gitt :rolleyes:

Hehe.. ja det var virkelig en dyr valp! Jeg har jo prøvd å si at hvis han får lovå kjøpe caravelle 8jeg har gitt uttrykk for at vi trenger ikke det, og at den vi har fungerer helt ok), så skal jeg få meg en hund til. Da har vi jo plass i bilen og allting, og han får noe han vil ha. Men det er ikke godt nok. Jeg får jo også nytte av bilen, mens han får bare pes med enda en hund.

Jeg synes du skal prøve å få samboeren interessert. Gi han et hundeleksikon og be han plukke ut de fem hundene han liker best. Så kan han surfe litt og skaffe seg info om disse fem, da vil noen av dem bli uaktuelle (alt for mye pelsstell eller aktivitetsbehov, f.eks.) Vips, så har du en samboer som vil ha seg en hund, eller så har du en samboer som bør få slippe.

Neida, fullt så enkelt er det nok ikke. Men jeg har brukt denne metoden på mannen min i enkelte sammenhenger. En gang klarte jeg å få han interessert i stauder (flerårige hageblomster) på denne måten!

Han har sett i mange leksika, og jeg viser han sider på nettet med valper, fx er det et kull nå jeg gjerne kunne tenke meg å kjøpe en valp fra. Har sett på denne moren før, og ville gjerne ha en valp etter henne, men har ikke fulgt med siden det har vært uaktuelt. Så plutselig var jeg innom siden igjen, og da skulle hun få valper i påsken.. Likte ikke faren helt, så det er ikke aktuelt, men jeg vist han i alle fall bilder. Og i går så vi på valpebilder av Tulla og koste oss med hvor søt og morsom hun var. Prøver å få ting som har med hund å gjøre, til å bli mer kos og interessant, og gi han gode følelser når han ser/snakker om hunder. Klassisk betinging kanskje? Men som sagt, han har virkelig forandret seg mye i det siste, men han går ikke med på en hund til..

Forresten skjønner jeg ikke argumentet hans med at det blir mer styr med to hunder. HAN skal jo ikke ha noe ansvar for det.. Og til og med da vi hadde både Casper og Tulla, og det virkelig var mye styr, gjorde han mindre enn da vi hadde bare Casper. Jeg tok alt ansvaret, men han var med på ca sju litt lengre turer der han gikk med en av de, sånn at de fikk gå litt sammen. Tror han skulle opplevd hvordan det kan være, dette med ansvar. Har et vennepar med hund, og de deler på, selv om det er mest hennes ansvar. Men Bjarte innbiller seg kanskje at de har det som oss, og vet ikke hvor godt han "sitter i det". <_< Usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har å en samboer som helst ikke vil ha fler hunder om ikke de skal brukes til jakt. :)

Men ettersom det er meg som står for alt her som har med hunden å gjøre,Mating ,lufting,stimulering og div har jeg rett å slett at han ikke har noe han skulle sagt i å med at han bare bruker den i jakten,

derfor har jeg klart å trumfe gjennom at jeg kan få kjøpe meg en Bull Terrier når vi finner en litt større plass, noe jeg er veldig enig i...

Vi venter altså på plassen å tiden.

Mine største argumenter har forsåvidt vært at dette er min interesse,min livsstil å noe jeg virkelig vil, det er jo ikke så mye, å siden jeg er så "snill" at jeg godtok at han bare plutselig kom hjem med en drever som jeg sitter med alt med så var dette det minste han kunne godta.

Men jeg driver enda å "smører" han med bullen å faktisk her om kvelden sa han at vi i allefall måtte ha en med farger å ikke helt hvit.... :rolleyes:

det hjelper iallfall å ta ting litt sakte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å si at han skulle få den caravellen hvis jeg fikk en hund til, og da latet det til at han ikke hadde hørt den muligheten før..! :shocked: (Han følger tydeligvis ikke med når jeg snakker.. <_< )

Han kom forresten med den nå, at hvis vi er ute og reiser med to hunder i en bil (vi var enige om at det var bedre plass til to i en caravelle), så er det mer stress med to enn med en. Og akkurat det skjønner jeg ikke, men han mente det var mer stress å lufte to hunder, enn å lufte en.. Hallo! Han har virkelig ikke skjønt tegninga! Man trenger da ikke å stoppe to seperate ganger for å lufte en hund om gangen, det eneste man må gjøre dobbelt opp er å åpne en burdør og evt plukke opp.. :rolleyes: Hvordan gidder jeg å "krangle" med noen som ikke skjønner det engang??

Jeg tror også jeg må finne noen andre gode grunner til at jeg vil ha en hund nr to.. tenker så det knaker. Og igjen; hvis noen har gode grunner jeg ikke har kommet på enda, eller flotte måter å legge det fram på, så kom gjerne med dem! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan jo få låne Bella noen timer en dag, hun er snill som dagen er lang og går bra med alle hunder :)

Så får han se at det går an å ha to hunden som går fint sammen også!

Hmm! :D Ja, kanskje det ikke hadde vært så dumt? Hun er vel blitt rundt året nå, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm! :) Ja, kanskje det ikke hadde vært så dumt? Hun er vel blitt rundt året nå, eller?

Ja, hun er vel 10,5 mnd nå. Blir 1 år på mai.

Skikkelig dumsnill og elsker kos og oppmerksomhet :closedeyes:

Du må nå bare si ifra om du vil låne henne en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun er vel 10,5 mnd nå. Blir 1 år på mai.

Skikkelig dumsnill og elsker kos og oppmerksomhet :closedeyes:

Du må nå bare si ifra om du vil låne henne en gang!

Å så morsomt det hadde vært! (Forutsetning at hun og Tulla går sammen da, men det gjør de nok helt sikkert!) Blir i alle fall ikke før over helga, skal bort en tur, men sender deg en pm når jeg vil låne henne, jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så morsomt det hadde vært! (Forutsetning at hun og Tulla går sammen da, men det gjør de nok helt sikkert!) Blir i alle fall ikke før over helga, skal bort en tur, men sender deg en pm når jeg vil låne henne, jeg! :)

Greit det ja :D

Hvem vet, kanskje samboeren din får lyst på berner? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit det ja :)

Hvem vet, kanskje samboeren din får lyst på berner? ;)

Hehe! Ikke verste hunden det, syns jeg ! :) Kan jo hende du ikke får henne tilbake etter at vi har lånt henne..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Jeg maste. Maste og maste, og maste litt til. Det er det som alltid har funket for meg så lenge jeg kan huske. :icon_confused: Og tok noen sånne: "Det er så viktig for meg, du aner ikke hvor mye dyrene gir meg. Dessuten er det så mye jeg vil prøve og gjøre, men som Emma ikke har helt kapasitet til å være med på. Ikke akkurat i det tempoet og på den måten jeg ønsker. Hunden vil bli en treningskompis nr. 2 i tillegg til Emma, og Emma vil få en ny bestevenn. En storebror/søster som passer på henne. Vi trenger aldri være redd for kanibal-hunder på tur som kan finne på å spise Emma, og de vil finne så mye glede i hverandre. Du ser jo hvor mye Emma koser seg sammen med andre hunder. Jeg har jo all tid i verden til hundene, og vi har råd til å ha en hund til. PLIIIS?"

Nå gleder han seg en god del han og, jeg ser det på han :whistle: Og han sa at hvis jeg fikk søkt om noe pengestøtte, så skulle jeg få hvilket som helst dyr jeg ville. Jeg har mast en del om katt og alt mulig annet før jeg trodde han var med på en til hund, og når han sa det spurte jeg: "En til hund omså?" og han trakk pusten og sa: "Mghh.. Ja." -- Nå er det slik at han jobber og sliter mens jeg bare tusler hjemme med dyrene og styrer, så det skulle jo bare mangle. Hjelper han meg å betale valp blir jeg mer enn taknemmelig, og det tviler jeg ikke på at han blir å gjøre. For han har iallefall 2-3 sommerfugler i magen han også, mens jeg har 100000 ;-)

Jeg veit han syns rasen er veldig interessant og pen å se på, og jeg tror og veit at han vil finne mye glede i en hund til - og spesielt en større. Og en så leken og sprettende hund vil han nok mer enn nok like å herje med.. Ser for meg at jeg blir å korrigere HAN mye når den tid kommer. "Ikke gir opp hunden, du bare stresser opp!" "Slutt og terg hunden!" "Ikke plag!" "Ikke lokk henne!" "Ikke gi dem mat ved bordet!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet akkurat hvordan du har det når samboern sier nei... Sitter med samme problemet selv.

Har så lyst på en cockervalp til nå på sommeren. Har mer enn nok tid, har økonomi til å ha 2 hunder. Men samboern sier blankt nei, har sagt til han at han ikke skal ha mer ansvar enn han har fra før (og det vil si å evt lufte hunden hvis jeg må jobbe overtid, og det skjer 2 ganger i året) Jeg tar alt det økonomiske, går alle turer, gjør absolutt alt selv, og komentaren hans var da: Jeg bor her jeg også, og jeg orker ikke en hund til.

Har tydd til tårer, lånt gode snille hunder fra oppdretteren min for å bevise at Mike syns det er veldig gøy med selskap og at han går godt i lag med andre hunder. Kommet med en haug av gode argumenter for å ha 2 hunder, til og med foreldrene mine og han sine ble overbevist på at jeg burde skaffe en hund til, men neida... stae samboern...

men funnet ut at det ikke er så mye å få gjort med, og får heller nyte den tiden hvor jeg passer oppdretteren sine hunder, for det er så artig med 2!! bare se samspillet og språket dems..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg maste. Maste og maste, og maste litt til. Det er det som alltid har funket for meg så lenge jeg kan huske. :icon_redface: Og tok noen sånne: "Det er så viktig for meg, du aner ikke hvor mye dyrene gir meg. Dessuten er det så mye jeg vil prøve og gjøre, men som Emma ikke har helt kapasitet til å være med på. Ikke akkurat i det tempoet og på den måten jeg ønsker. Hunden vil bli en treningskompis nr. 2 i tillegg til Emma, og Emma vil få en ny bestevenn. En storebror/søster som passer på henne. Vi trenger aldri være redd for kanibal-hunder på tur som kan finne på å spise Emma, og de vil finne så mye glede i hverandre. Du ser jo hvor mye Emma koser seg sammen med andre hunder. Jeg har jo all tid i verden til hundene, og vi har råd til å ha en hund til. PLIIIS?"

Nå gleder han seg en god del han og, jeg ser det på han :) Og han sa at hvis jeg fikk søkt om noe pengestøtte, så skulle jeg få hvilket som helst dyr jeg ville. Jeg har mast en del om katt og alt mulig annet før jeg trodde han var med på en til hund, og når han sa det spurte jeg: "En til hund omså?" og han trakk pusten og sa: "Mghh.. Ja." -- Nå er det slik at han jobber og sliter mens jeg bare tusler hjemme med dyrene og styrer, så det skulle jo bare mangle. Hjelper han meg å betale valp blir jeg mer enn taknemmelig, og det tviler jeg ikke på at han blir å gjøre. For han har iallefall 2-3 sommerfugler i magen han også, mens jeg har 100000 ;-)

Jeg veit han syns rasen er veldig interessant og pen å se på, og jeg tror og veit at han vil finne mye glede i en hund til - og spesielt en større. Og en så leken og sprettende hund vil han nok mer enn nok like å herje med.. Ser for meg at jeg blir å korrigere HAN mye når den tid kommer. "Ikke gir opp hunden, du bare stresser opp!" "Slutt og terg hunden!" "Ikke plag!" "Ikke lokk henne!" "Ikke gi dem mat ved bordet!"

Nå ble jeg nysgjerrig gitt! Hvilken rase er det du har tenkt deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir en Aussie. Valget sto en stund imellom Toller og Aussie, men når jeg kom i kontakt med den beste oppdretteren jeg kunne ønsket meg som bor 2t med bil unna her, så ble det endelige valget Aussie. ;)

Har tittet rundt etter unghunder til omplassering, men når jeg spurte typen her om dagen hva han syntes om det var han negativ! Jeg skjønte ingenting og trodde han hadde snudd helt, men så sa han plutselig: "Jeg vil ha en hund som er VÅR, altså, har vært her hos oss siden hun var 8 uker. Det blir ikke det samme med en eldre..."

:D

Det er ca. den første meningen han har kommet med ang. valp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...