Gå til innhold
Hundesonen.no

Springeren Tullas tråd


Huldra

Recommended Posts

Tulla er TO år i dag! Jeg vil gratulere lille snuppa mi, og takke henne for at hun er en sånn knupp av en hund!

Bildene er av henne ca 6 mnd gammel, tatt av SD her inne.

Melhus15.jpg

Melhus12.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
Gratulerer med dagen! :P Orry hadde bursdag i går, så de er jo nesten født på samme dag til og med ^_^

Oisann! Gratulerer på etterskudd! :icon_fun: Fikk det nok ikke med meg, fordi jeg var på jobb nesten hele dagen.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi debutert på konkurranse (generelt sett bortsett fra utstilling) men altså i agility og hopp. Tviler på at Tulla skjønte hva hun skulle gjøre da jeg satte henne ned før første hinder, hun så bare dumt på meg. :rolleyes: Frem -hopp, og så var hun sånn ca igang. Aha! Var det agility liksom?! :P Fikk en felt-feil, ellers gikk det meste bra. Fikk 1.premie, og 3. plass. Strålende fornøyd med det, trodde ikke vi kom til å komme på lista engang, jeg!

Så var det hopp, Tulla hoppa og spratt, men så ble hun usikker på slalåminngangen (jeg knotet for mye), men det gikk bra det også etterhvert. Litt surr på slutten, trodde hun skulle løpe ut, og fokus var nok ikke hos meg. Veldig merkelig igrunn, for det er det siste vi har hatt problemer med på trening.. :P Uansett, hun fullførte, uten annet enn 0,84 på tidsfeil.. :P Og der fikk vi jammen steike meg 1. premie igjen, og 1.plass! :icon_fun: Helt vannvittig utrolig at vi ikke disket, jeg er super-fornøyd, og at vi i det hele tatt kom på "pallen" i begge klassene, er jo bare rett og slett utrolig..! :shocked: Hatten av for Tulla i dag! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, det var jo et kjemperesultat! Tror man skal regne med mer feil enn det første gangen, så jeg tar virkelig hatten av og bøyer meg i støvet for dere begge to :P Bra jobbet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle gratulasjonene! :P

Blir spennende å se om vi gjør det like bra i morgen, er visst meldt steikende sol, noe ikke Tulla er direkte fan av. Men men, moro er det i alle fall, og vi har nok blitt bitt av basillen for lenge siden, selv om vi nå sikkert også er blitt bitt av konkurranse-basillen. :P Men vi gjør det uansett bare for å ha det gøy, og så er det en stor pluss i margen hvis vi gjør det bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det ingen som ville fortelle en stakkars nybegynner at vi hadde fått napp i både agility og hopp i går? :P:P Neinei..

I dag gikk det ikke så bra med resultatene, men jeg er fornøyd likevel. Tulla hadde veldig god fart, både på hopp og ag. I ag tjuvstartet hun før jeg hadde sagt noe, så resten av løpet følte jeg at jeg hang et sekund etter hele tiden. Ble disket både i hopp og ag, mest fordi Tulla hadde for stor fremdrift og trodde hun visste hvor hun skulle.

Hopp-banen var vanskelig, vanskeligere enn for kl 2, det reagerte også kl 2 folk på. Men men, man kan da ikke syte for sånt! :rolleyes: Er bare sjeleglad for at det var fart og en ivrig hund som gjorde at vi disket, og ikke en uoppmerksom hund som løp ut av banen.. :P (Visse ekvipasjer var mer undeholdning enn andre, for å si det sånn.) Ellers har helgen vært veldig lærerik, interessant å se hvordan andre fører hundene sine, og bli mer bevisst på hvordan jeg selv gjør det. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeartig! Dere får konkurrere mer etterhvert, så skal vi komme og se på (med kamera!).

Ja, med kamera! Vet Gauldal tok noen bilder, fikk se et par av meg og Tulla, som de kommer til å legge ut en gang, et sted.. :P Selvsagt skal vi konkurrere, men det er så få stevner her, at vi må utenfor o store trøndelag. Vurderer sterkt å reise, men vi får se.. :P Morsomt er det i alle fall, men vi må trene mer, selvsagt. Uansett; vi takker aldri nei til heia-gjeng med pom-pom-er! (nei, ikke hunden..) <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, med kamera! Vet Gauldal tok noen bilder, fikk se et par av meg og Tulla, som de kommer til å legge ut en gang, et sted.. :P Selvsagt skal vi konkurrere, men det er så få stevner her, at vi må utenfor o store trøndelag. Vurderer sterkt å reise, men vi får se.. :P Morsomt er det i alle fall, men vi må trene mer, selvsagt. Uansett; vi takker aldri nei til heia-gjeng med pom-pom-er! (nei, ikke hunden..) <_<

*Troppe opp med speilrefleksen i den ene hånda og Tinka på den andre armen*

Det er kanskje ikke noe særlig til stevner nei... Du kunne jo ha meldt deg på NKK Trheim da, syns jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Troppe opp med speilrefleksen i den ene hånda og Tinka på den andre armen*

Det er kanskje ikke noe særlig til stevner nei... Du kunne jo ha meldt deg på NKK Trheim da, syns jeg.

Hehe, ja, hadde jeg visst vi kom til å bli bitt av agilitykonkurransebasillen (langt ord), så hadde jeg nok gjort det. Men så er vi påmeldt til utstilling hos Spanielklubben den dagen, så da går det nok ikke. :icon_cry: Har mange jern i ilden for tiden, føler jeg. Nå er agilityen litt slutt for denne gang, nå er det utstillingstrening for alle penga! :closedeyes: Driter i kritikken, så lenge hunden ikke trekker seg. Skulle vi ikke trene, forresten?? Hva med hele neste uke? :D

Tinka på ene armen syntes jeg hørtes litt tungt ut, spesielt i kombinasjon med et digert speilrefleks på den andre.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Den 23. juni var Tulla på utstilling for første gang på ca halvannet år. Vårt viktigste mål var at hun ikke skulle trekke seg for dommeren, alt annet bra ville være et stort pluss!

Hun var daff som vanlig, og ville slett ikke trave noe raskt, noe vi fikk høre av dommeren; han bare sa at jeg måtte få henne til å løpe raskere, men skrev ikke noe om det på kritikken. Stilte henne opp, og dommeren skulle komme og se på henne. Tulla logret til dommeren, og syns det var helt OK å vise frem tennene sine! WEEE! :P Strålende fornøyd! Når han i tillegg gav henne rød sløyfe, så var vi fornøyde! :icon_fun: Skjønte ikke helt hva som foregikk, for jeg er og blir en nybegynner innen utstilling, så da vi skulle inn i ringen igjen, skjønte jeg vi hadde gjort noe rett.. Masse traving og oppstilling, og Tulla endte opp som 3 KONK, og hun fikk også CK. JIPPI! :wub:

Kritikken fra dommer Rolf Solheim: "Lever og hvit. Meget god type. Pent hode. Meget god hals og skulder. Godt kryss. Gode ben og bevegelser. Kunne ønsket en aning mindre bølger i pelsen."

Bølgene er min feil, dvs; hadde jeg kunnet det, hadde jeg fjernet de, og jeg er ikke så flink til akkurat sånt pelsstell enda, så det tar vi neste gang! Har allerede fått noen tips, men hvis andre har noe å komme med, tar jeg imot gode råd. ;) Bilder kommer litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer endelig bildene:

Tulla traver for en gangs skyld ikke bak meg:

nsk2.jpg

Dommeren sjekker at tennene er på plass, og Tulla logrer!

nsk3.jpg

Går over hele kroppen:

nsk4.jpg

Noen av de andre hundene, oss nr 2 fra venstre.

nsk7.jpg

Konsentrerer meg om å stille henne opp:

nsk5.jpg

Tja.. sånn ok fornøyd..

nsk6.jpg

Fotograf er Tone eller Kristian.. fikk ikke med meg hva som skjedde utenfor ringen.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...