Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund som "graver" før den legger seg ned


C.J

Recommended Posts

Veldig ofte før hunden min skal legge seg ned, "graver" hun med framlabbene, på gulvet. Hun gjør det som oftest på teppet, eller i sengen, - at hun ruller dynen sammen til en ball :ahappy:

Gjør deres hunder det også?

Noen som vet hvorfor?

Det er liksom som om hun bygger rede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, Zorro gjør det.

Har en film der han graver, styrer og ordner i over fem minutter :ahappy:

Aner egentlig ikke hvorfor de gjør det, men det virker som om Zorro gjør det når han skal legge seg på et pledd som er klumpete og ubehagelig å ligge på.

Derfor prøver han å fikse på det, men gir opp og ender med å ligge på "ballen" han har klart å skrape sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bengi graver ikke saa mye, men "roterer" som en gal minst 5 - 6 ganger foer han kan legge seg i senga! Naar han endelig finer en stilling han liker, tar det 2 min. foer han aaler seg opp til puta, og klistrer ryggen inntil meg, da er han fornoyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hund har holdt på med dette lenge nå. Hun graver i kurven sin når hun legger seg og gjør det flere ganger iløpet av natta. Hører henne romstrere masse og styre, og ofte graver hun dyna ut av kurven og blir liggende uten dyne. Jeg skjønner ikke hvorfor hun gjør dette hele tiden.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det morsomeste jeg har opplevd var da afganeren jeg hadde i Norge var sur paa meg fordi jeg hadde kjeftet paa han tidligere paa dagen(det var vinter, og mye enklere aa gjoere fra seg i et hjoerne paa stua enn aa gaa ut) Han sov vanligvis i mellom oss i senga, helst med dyna trukket opp til nesa paa vinteren. Men denne natta vaaknet jeg av et fryktelig styr om natta, Da hadde Fashion tydligvis tenkt over at jeg hadde vaert sur paa han, saa han sto opp, kastet alle sko og klaer ut av garderobeskapet, og la seg inne i skapet resten av natta! Da var han sur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Bengi graver ikke saa mye, men "roterer" som en gal minst 5 - 6 ganger foer han kan legge seg i senga! Naar han endelig finer en stilling han liker, tar det 2 min. foer han aaler seg opp til puta, og klistrer ryggen inntil meg, da er han fornoyd!

samme gjør Zorro. Roterer TUSENVIS av ganger samtidlig som han graver.

Enkelte ganger har han klynket og/eller knurret til teppet han febrilsk prøver å finne seg en liggeplass. :ahappy:

Må legge ut videoen av han når han gjør sånt, men akkurat nå er jeg ikke hjemme. Det er så rart å se på, i alle fall når han klynker og klager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Tja Flaten min han graver grop ute til å ligge i han da. Regner med det er ly/kjøle seg ned som gjelder der i gården. For når han ligger inne så skal han ligge på gulvet og ikke i sengen jeg har kjøpt selv om det trekker på gulvet og han har problemer med ryggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min graver også, det er noe han har begynt med i det siste, han gjorde det aldri før :) Han gjør det for det meste på gulv teppe og gulvbelegget(?) men han har gjort det i sengen også en gang. Vet ikke hvorfor men men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min starta med graving og rotering da han ble 3 år...før det ble ikke noe av det gjort. Nå når han legger seg i sin sofa, som har noen puter og stæsj i så graver han bestemt ned putene og graver opp dyna før han dumper ganske bestemt ned i en helt sinnsyk vinkel og sover. Etterhvert ruller han over på ryggen og snorker videre og allt stæsj faller på gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...