Gå til innhold
Hundesonen.no

Er så lei av dårlige mager at jeg vil spy


Inustaff

Recommended Posts

Nå har jeg brukt skyttens tidligere.Det funket bra.Vom og skytten.Men ikke på Corso..ikke i lengden.

Corsopøbler vil ikke ha skyttens(liker det ikke),og driter som noen gale når de får kjøtt...enten det er vom/kjøtt fra sirevåg(boksemat)eller sånne "kjøttdeigpølser " fra vh.

Jeg får fnatt.Akitaene hadda ALDRI noe stress med magene,og de kunne spise matrester og få snacks uten og få diare på flekken.De spiste bein og alt.Jeg kunne til og med kjøpe noe "krisemat" på bensinstasjonen,dersom jeg gikk tom og ikke fikk kjøpt mat før dagen etter.På dem funket maten,og de hadde sjeldent mageproblemer.Jeg hadde da aldri bruk for noe Zoolac.

Corsoen virker så ømfintlig i magen.Du kan jo ikke gi dem en pølsebit eller en restbit fra ei skive før de driter i lange baner etterpå.

Jeg er så frustrert.Zoolac?Glem det.

Jeg er så fortvilet fordi jeg bytter hundemat for 3 gang...etter og ha prøvd ut de forskjellige i lengre tid.

Så blir det bare tull etter en stund.

Alle hundene har vert hos dyrlege for rett over 7 dager siden.Alt er bra og vekten er fin.

Foret ser bra ut og avføring er fin den første tiden etter tilvenning...så går det rett vest.

Så jeg ender altså opp med å være skikkelig misfornøyd,selv om jeg i starten trodde jeg hadde funnet gull.

Hvorfor er det slik?

De har alle fått ormekur,så det er ikke noe sånt heller.

Hjelp hvilket for skal jeg ha.

Vurderer Royal canine...

hva er prisen på dette og hvilket må jeg ha på mine hunder?

Det er så mange typer,blir forvirret...

Hva er prisen på dette?

Håper på raskt svar.Bytter TVERT imorgen...kan likegjerne bytte i et SJOKK...de har jo bare dreta likevell.

Sint og lei seg.Inustaff.Buhu.

skulle skrive har hørt om noe eaglepack og hva er prisen på dette..?

Spurte om pris 2 ganger,mente å spør på forskjellige fortyper...ikke fordi jeg ikke kjøper det likevel...men liker å vite hva jeg skal betale.hehe

Går litt i hundemat her etterhvert ja...

*Dobbelpost Crizpo*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg brukt skyttens tidligere.Det funket bra.Vom og skytten.Men ikke på Corso..ikke i lengden.

Corsopøbler vil ikke ha skyttens(liker det ikke),og driter som noen gale når de får kjøtt...enten det er vom/kjøtt fra sirevåg(boksemat)eller sånne "kjøttdeigpølser " fra vh.

Jeg får fnatt.Akitaene hadda ALDRI noe stress med magene,og de kunne spise matrester og få snacks uten og få diare på flekken.De spiste bein og alt.Jeg kunne til og med kjøpe noe "krisemat" på bensinstasjonen,dersom jeg gikk tom og ikke fikk kjøpt mat før dagen etter.På dem funket maten,og de hadde sjeldent mageproblemer.Jeg hadde da aldri bruk for noe Zoolac.

Corsoen virker så ømfintlig i magen.Du kan jo ikke gi dem en pølsebit eller en restbit fra ei skive før de driter i lange baner etterpå.

Jeg er så frustrert.Zoolac?Glem det.

Jeg er så fortvilet fordi jeg bytter hundemat for 3 gang...etter og ha prøvd ut de forskjellige i lengre tid.

Så blir det bare tull etter en stund.

Alle hundene har vert hos dyrlege for rett over 7 dager siden.Alt er bra og vekten er fin.

Foret ser bra ut og avføring er fin den første tiden etter tilvenning...så går det rett vest.

Så jeg ender altså opp med å være skikkelig misfornøyd,selv om jeg i starten trodde jeg hadde funnet gull.

Hvorfor er det slik?

De har alle fått ormekur,så det er ikke noe sånt heller.

Hjelp hvilket for skal jeg ha.

Vurderer Royal canine...

hva er prisen på dette og hvilket må jeg ha på mine hunder?

Det er så mange typer,blir forvirret...

Hva er prisen på dette?

Håper på raskt svar.Bytter TVERT imorgen...kan likegjerne bytte i et SJOKK...de har jo bare dreta likevell.

Sint og lei seg.Inustaff.Buhu.

Har du vært i kontakt med Corso oppdrettere og forhørt deg om hvilket fòr de fòrer på? På kennelen her fòrer vi på ANF. Det fungerer kjempe fint. Det er utrolig få som har reagert på det fòret så lenge jeg har jobbet der.

Jeg vet også at Eukanuba har et fòr for ømfintlige mager. Jeg fòrtet det på hannhunden min da han hadde parvo virus, og han fungerte fint på det. Jeg vet ikke om hunder kan gå på dette hele livet, så det kan jeg ikke svare på.

Jeg vet ikke hvor mange hunder du har. Vi er også i gang med å skifte fòr på hundene her i huset. Jeg ringte RC for å høre ang fòravtaler. Det var ikke noe problem (ikke for oss som har 5 hunder i hvert fall). Vi fikk veldig gode priser på deres fòr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har prøvd oppdretterne sine typer og fatter ikke at det ikke funker.Blir sprø.

Må du ha oppdretter nnavn for å få gode priser på royal canin,eller holder det om du kjøper mye?

Huff...

Må ha gode tips her nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg har prøvd oppdretterne sine typer og fatter ikke at det ikke funker.Blir sprø.

Må du ha oppdretter nnavn for å få gode priser på royal canin,eller holder det om du kjøper mye?

Huff...

Må ha gode tips her nå...

Nei, det har ikke vi. Det er kun våre private hunder det er snakk om. Hvis du vil ha mail adressen til hun jeg har snakket med, kan du sende meg PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hor Royal Canin får man visstnok 25% avslag på dyreforretningens pris ved å forevise et "bevis" (lite kort) fra R.C.

Pro Plan gir deg en 20 kg. sekk gratis hvis du kjøper 5 (koster ca 450-470,- pr stk). Eukanuba hadde i alle fall noe tilbud om å få to sekker gratis hvis man kjøpte 3 til full pris, eller noe slikt.. Olivers og Pro Pac og slike gir ofte 10% (men fôret er jo i utgangspunktet også billigere), etc..

Alle gjør det nok litt forskjellig, så man må jo bare ringe rundt. Men først og fremst bør du jo tenke ut et fôr som KANSKJE funker - det er jo viktigere enn pris...

Lam og ris-variantene sies jo være det "snilleste" for magene deres, men hvis jeg hadde vært deg hadde jeg lest innholdsdeklarasjonene nøye og prøvd å finne ett for som i alle fall har så lite melprodukter (havre, bygg, etc) som mulig.

Når Eukanuba "optimaliserte" seg fra ris til hvete for en god del år siden var det flere av oss med langhårede hunder med sensitive mager som flyktet til andre fôrprodusenter, ja. Var ikke de samme magene på hundene etter det, dessverre...

Royal Canin har jeg knapt brukt på mine, men det funker bra på andres hunder jeg kjenner godt. Jeg synes magene til mine ble betraktlig bedre (les mindre avføring og aldri løse) når jeg byttet fra Pro Plan til Pro Pac (og motsatt når jeg byttet tilbake til Pro Plan i fjor høst - litt løsere, og mere skiting..).

En valpekjøper av meg har en hund som ikke tåler noe som helst uten å ta med seg det meste hun gjør ifra seg i pelsen hjem.. Hun tåler Pro Pac kjempebra (vanlig adult, "rød").

Jeg byttet til Nutram sånn brått og plutselig (vunnet en sekk - og plutselig slutt på fôr til den ene av mine en dag) - det funket kjempebra for magen - og det var på en sensibel hund.

Men, når sannheten skal sies, så kan du sikkert prøve forskjellige fôr i det uendelige, men plutselig en dag finner du det som passer, enten det er dyrt eller billig...

Lykke til!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Hva med å prøve købers med lam og ris til hundene dine, fint mildt for til magene, tror det koster 510,- for 15kg, jeg bruker selv standardforet deres til min hund som også er litt følsom og det går helt fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en hund som ikke tåler hverken det ene eller andre, men hun fungerer veldig fint på Hills Sensitive stomach. Verdt å prøve!

Min har heller ikke tålt så mye og jeg har byttet mye, men HILLS fungerer veldig bra på min.

Vi bruker ikke det mage fôret, men Light, og jeg er utrolig glad for at jeg endelig har funnet noe som fungerer bra for hun, har gått på det i snart 2år nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...