Gå til innhold
Hundesonen.no

Hopp over hinder

Toller

Recommended Posts

Ok.. Jeg starter med å si at Phoebe er 8 og en halv mnd, og at jeg vet det er veldig tidlig.

Men noen små hopp skader ingen, og siden vi har planer om å debutere rundt sommer-tider er det greit om hun kan hoppe over et hinder.

Problemet er at hun overhode ikke vil! Jeg har prøvd å sette hinderet på 10 cm, men hun hopper fortsatt ikke. Og lavere tror jeg ikke jeg får det. Jeg løper over hinderet, går over, lokker, og prøverå kaste yndlingsballen over... Hun vil fortsatt ikke. Ikke har hun fått straff for¨å ha hoppet over noe, så jeg må inrømme at jeg ikke skjønner stort.

Siden hun ikke vil, har jeg heller ikke presset henne til å gjøre det. Men skal som sagt debutere, og det er denne øvelsen vi ikke kan.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen ting er at det er smart dersom hun ser andre hunder hoppe/gå over hinderet før henne, hunder er flokkdyr og får ofte litt ekstra mot når det er flere som gjør det samme.

skulle akkuratt til å spørre om det samme, hadde en toller på konkurransegruppa mi som strittet så veldig mot hopp over hinder. Helt til eieren tok med seg hunden å hd rønket den og fant ut an den var sterkt plaget med HD og derfor kviet seg til å hoppe.

ER DET MULIG ?!??!?! :)

Skulle jo quote NIRM da, men tok likeså godt mitt eget innlegg jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...