Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vant!

Rottis jentå

Recommended Posts

Skrevet

Min traver, Tunge Faks, slet med skader i koder og kne i fjor og etter mye undersøkelser fant vi ut at han også hadde en sædlederstreng som var for kort noe som resulterte i ømhet når han travet fort. Kjell Teigen (travtrener) tok i mot han før kriterie travet i fjor, og stillte med han der (fikk 5.). Siden den gang har han blitt strøket hvær gang han har skullet i løp. På grunn av skader og at vi måtte kastrere han har han hatt en liten pause, men i går når han gikk sitt første løp etter opptreningen, vant han! Han gikk 27.5, ny rekord og foreløbig beste tid for 4 åringer i år. 24000 på konto er heller ikke noe å klage på :) Nå ser det ut for at alt ordner seg, ville bare dele min glede med flere :)

Skrevet

Takk takk :D Det kan se ut som det er lys i tunellen nå ja! Vi skal å besøke han nå i helgen og treneren har spessielt invitert meg til å ri han. Gleder meg kjempe mye!

• 3 weeks later...
Guest Maritus
Skrevet

Grattis! Det er ikke noe å klage over at man får 24.000kt på konton heller! Håper han fortsatt holder seg frisk!

Skrevet
Grattis! Det er ikke noe å klage over at man får 24.000kt på konton heller! Håper han fortsatt holder seg frisk!

Takk! Ja vi håper han holder, han skal ut i morgen på Leangen. Han skal gå sprint (1600m)for første gang, det er kanskje ikke en fordel, men vi håper der går bra! 50 000 i 1. så vi håper på det aller beste! :Laugh:

Skrevet
Hvordan gikk det på Leangen? :o

Det gikk ikke så bra <_< Han var veldig gira og stri, han galloperte i varmingen og kusken sa at det verste som kunne skje nå var ar han feilet i løpe for da kom han til å slite med å få han tilbakers i trav siden han var så stri. Det var autostart og før bilen fikk kjørt avgårde etter starten, sprang han i vingen på bilen (gjerdet som holder hestene på ei rett rekke før starten går) og galloperte første gang der, Cato Antonsen som kusken het, fikk han rellativt fort ned, men da hadde han tapt hele feltet og låg sist. Han tok hele feltet igjen og låg på en 2. plass men så feilet han igjen og ble disket for gallopp. Det var jo synd, men hesten var rett og slett i en så god form at det gikk over styr. Dumt når det går sånn, men vi tar det snart igjen. Løpet han gjorde var sterkt, men tanken på at han tok igjen hele feltet etter første galloppen er sterkt, når feltet gikk i en fart på 1.26, noe som er utrolig raskt for 4 år gamle kaldblodser. Er stolt av han :)

Guest Christine
Skrevet

Synd med galoppen og disket. Men sett bort i fra det hørtes det jo relativt bra ut!

Om han skal starte flere ganger på Leangen så må du si i fra, slik at jeg kanskje kan ta meg en tur å se :o

Skrevet
Synd med galoppen og disket. Men sett bort i fra det hørtes det jo relativt bra ut!

Om han skal starte flere ganger på Leangen så må du si i fra, slik at jeg kanskje kan ta meg en tur å se :o

Skal gjøre det! Det er nok ikke lenge til han skal ut igjen men vet ikke hvor det blir, men antageligt blir det Lenangen eller Biri.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...