Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi vant!


Rottis jentå

Recommended Posts

Min traver, Tunge Faks, slet med skader i koder og kne i fjor og etter mye undersøkelser fant vi ut at han også hadde en sædlederstreng som var for kort noe som resulterte i ømhet når han travet fort. Kjell Teigen (travtrener) tok i mot han før kriterie travet i fjor, og stillte med han der (fikk 5.). Siden den gang har han blitt strøket hvær gang han har skullet i løp. På grunn av skader og at vi måtte kastrere han har han hatt en liten pause, men i går når han gikk sitt første løp etter opptreningen, vant han! Han gikk 27.5, ny rekord og foreløbig beste tid for 4 åringer i år. 24000 på konto er heller ikke noe å klage på :) Nå ser det ut for at alt ordner seg, ville bare dele min glede med flere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Grattis! Det er ikke noe å klage over at man får 24.000kt på konton heller! Håper han fortsatt holder seg frisk!

Takk! Ja vi håper han holder, han skal ut i morgen på Leangen. Han skal gå sprint (1600m)for første gang, det er kanskje ikke en fordel, men vi håper der går bra! 50 000 i 1. så vi håper på det aller beste! :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det på Leangen? :o

Det gikk ikke så bra <_< Han var veldig gira og stri, han galloperte i varmingen og kusken sa at det verste som kunne skje nå var ar han feilet i løpe for da kom han til å slite med å få han tilbakers i trav siden han var så stri. Det var autostart og før bilen fikk kjørt avgårde etter starten, sprang han i vingen på bilen (gjerdet som holder hestene på ei rett rekke før starten går) og galloperte første gang der, Cato Antonsen som kusken het, fikk han rellativt fort ned, men da hadde han tapt hele feltet og låg sist. Han tok hele feltet igjen og låg på en 2. plass men så feilet han igjen og ble disket for gallopp. Det var jo synd, men hesten var rett og slett i en så god form at det gikk over styr. Dumt når det går sånn, men vi tar det snart igjen. Løpet han gjorde var sterkt, men tanken på at han tok igjen hele feltet etter første galloppen er sterkt, når feltet gikk i en fart på 1.26, noe som er utrolig raskt for 4 år gamle kaldblodser. Er stolt av han :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Synd med galoppen og disket. Men sett bort i fra det hørtes det jo relativt bra ut!

Om han skal starte flere ganger på Leangen så må du si i fra, slik at jeg kanskje kan ta meg en tur å se :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd med galoppen og disket. Men sett bort i fra det hørtes det jo relativt bra ut!

Om han skal starte flere ganger på Leangen så må du si i fra, slik at jeg kanskje kan ta meg en tur å se :o

Skal gjøre det! Det er nok ikke lenge til han skal ut igjen men vet ikke hvor det blir, men antageligt blir det Lenangen eller Biri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...