Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sommerferietråden!


Aya

Recommended Posts

Ingen store planer her heller egentlig. Blir en del jobbing, og skal på hytta både med og uten familie. Sommeren er ikke den samme uten hytta, med båtliv, bading og soool :innocent:

I tillegg blir det noen utstillinger i juli og august, og kanskje et sporkurs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Jeg skal til hovedutstillingen på Bogstad nå i begynnelsen av juni og tar med drammen i samme slengen. Så er det soneferie!

Etter det blir det nok bare venting på at lille jenta vår skal komme ut av magen. Samboer tar sin ferie etter fødselen så det blir nok lite ferie sammen i sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet også mer. Skal til Kreta de to første ukene i august. Fibi skal være på Trofast hos Merete. Håper på fine turer i skauen med mange sonefolk før den tid! :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Nøtterøy og være der et par uker, og så skal jeg kanskje på biltur til vestlandet. Ellers har jeg ingen spesielle planer. På slutten av sommerferien skal jeg kanskje jobbe(hvis de trenger ekstra bemanning). Det gleder jeg meg til :innocent:

Har veldig lyst til å dra på Roskilde, men det blir det nok ikke noe av...

Litt endring i planene.

I begynnelsen av sommerferien skal jeg på Hovefestivalen på Tromøya sammen med kusinen min, så skal jeg til Nøtterøy og være der et par uker. Fra 1.-15. august skal jeg jobbe og fra 16.-19. august skal jeg på kennel-/brukshundtreff i Sølen. Gleder meg :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har siste eksamen den 14 så ferien starter da (etter klokka 2). Skal først på heliomartreff (kenneltreff), så et par utstillinger, før vi oser ned til stavanger for å være et par dager. Rett etter det blir det sonenleir. Så får jeg besøk fra ca 2 juli, skal i bryllup 7 juli og etter det drar jeg til mamma på Andøya og skal være ei stund. Så skal jeg til Porsgrunn rundt 12 august å være muligens ei uke eller noe, skal i dåpen til lille jenta til ei venninne der. Og så er det skole igjen. Og innimellom alt det der skal jeg hjelpe til med slåtta på gården til svigers. Blir å tråkke silo :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer skal vi minst 3 turer i Trollheimen med hundene, minst ei uke på hytta ved sjøen,jobbe en del, være med på en del stevner og utstillinger.

Men det beste kommer i slutten av juli, da skal vi til island å ri ei uke! DET gleder vi oss til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på ukes-kurs med Lundqvist hundeskole og gleder meg masse til lange dager med spor og nesearbeid, lydighetstrening, sol og bading (forhåpentligvis).

Ellers skal jeg på jentetur en langhelg, der vi ennå ikke har bestemt reisemålet.... Hunden skal da få være på hytta hos "mormor og beste".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Maritus

Jeg skal til Liseberg, Tusenfryd, Oslo til tante og på motorsykkeltur med onkel, Kvitseid, på hytta, skal også prøve og finne på noe med Vesla! (skal sikkert mere enn det å)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Sommerferien min kunne ikke startet bedre.. Jeg og Ulrikke skal få bo hos tante Anne på lørenskog mens de er borte, sammen med bikkjene til tante fra fredag 22. til søndagen. YEAH! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommerferien skal jeg først og fremst slappe av med venner, hund og familie, og dessuten skal jeg konsentrere meg masse om lappen, slik at jeg får tatt oppkjøringa i slutten av ferien/begynnelsen av høsten.

Skal være masse på stranda med venner, ha filmkvelder og hundeturer :P

Skal på noen utstillinger og kanskje også et utsillingskurs hvis jeg finner noe som passer..

Med familien skal jeg en uke til Rhodos og en uke på hytte i Kragerø.

Gleder meg masse til ferien, og håper at jeg da får tatt lappen når den er over(men skal selvsagt kose meg masse først):P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommer har jeg fått sommerjobb på en skole, hvor jeg skal vaske og jobbe på kjøkkenet. Utenom det skal jeg på stranden, lese bøker og trene. Jeg skal også en uke til Fredrikstad og litt forskjellig andre ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...