Gå til innhold
Hundesonen.no

Den store sommerferietråden!


Aya

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

I sommer skal vi en tur til Sunnmøre og besøke slekta mi. :) Vi reiser da med tre barn, to hunder, og pus. Skal vere der ei veke. Så er det heim, ungene skal videre på ferie til mor/far, mens Arne og eg pluss hundene skal videre til Norsk Vinner for sch. på Hedmark. Der blir vi i fire dager. På den turen blir ikkje pus med, naboane vil passe han.

Når vi då kjem heim so skal vi begynne å skifte stuegulv... Så det blir både masse kos og jobb denne sommaren for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først blir det hundesonenferie! Det gleder jeg meg til.. Et eneste stort valpetreff. Så skal jeg til Amsterdam en helg, på Sensation White (for trance/techno-mennesker) sammen med gode venner.. Skal også prøve å få tatt lappen ferdig! Ellers så skal jeg på hyttene iallefall, kanskje en uke på hver, og jobbe mye. Ååh, jeg gleder meg til sommeren! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først skal jeg på sone treff, det gleder jeg meg selvfølgelig til :) Så skal jeg på båttur med foreldrene mine 1 uke (det kommer jeg aldri til å vokse fra meg :rolleyes: ). Jeg har jo valp også, så det blir nok mye miljøtrening. Har lyst til å reise litt rundt og trene med forskjellige folk, men det får jeg se :) Kommer også til å jobbe en del. Har avbestilt 2 sydenferier (skulle ha reist til Spania i morgen +en tur i juli), men nå må jeg konsentrere meg om valpen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først er det sonenferie som jeg gleder meg kjempemasse til, masse valper å kose med :) Så skal jeg til Tyrkia en uke i August som jeg både gleder og gruer meg til, gleder meg til strand, sol, shopping, men gruer meg til å reise fra Balder.

Ellers skal vi trene masse og hvis vi føler oss klare, debutere i lp kl 2. Så blir det en god del turer i skog og fjell, og selvfølgelig en del jobbing. Ja også skal jeg prøve å få tatt lappen ferdig, har hatt pause i over et år nå, men er bare ikke særlig motivert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til thailand og gleeeder meg.. :icon_fun:

Er veldig spent på hvordan været blir da..

Ellers blir det jobbing og slappe av hjemme.. Får og vite i løpet av mai/juni om jeg får bytta skole fra volda til stavanger. Det er jeg VELDIG spent på..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sooonenleeeeir! :icon_fun: Det blir kjempemoro med både gronnisvalp, bc-valp, mallevalp, tollervalp osv, mangemange valper. Også skal jeg leke med en irsk ulvehund for første gang i mitt liv! :)

Ellers blir det ikke så mye ferie på meg i sommer, tar ut størstedelen av ferien nå når valpen kommer. Men vi skal nok kose oss i sommer likevel med miljøtrening/turer og spor og enkle lydighetsøvelser. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde å få til sonen leir, men lite interesse fra folk i Vestfold for å gjøre noe... :)

Skal en helg til Bornholm, på korpsfestival faktisk (men kan jo minne om at det er 16år i Danmark :))

Så skal jeg på hytta til venninna mi noen dager, Hove festivalen, det jeg rekker etter danmarksturen.

Rundt 1 juli er det en ukes cruise i middelhavet (Venezia, Dubrovnik, Helles ++) med familien, så litt billigshopping på vei opp til Norge igjen..

Så er det en ukes hundekurs (Hundeferie i Hemsedal) da er det en uke med agility med Aris samt en uke lydighet for Xanto, gleder meg ;)

Sååå.. Har jeg kanskje en fri-uke.. hehe, vurderer om jeg uken etter på skal dra på svart kurs (musikk-kurs på vanskeligste nivå..)

Etter det skal jeg slappe av det lille som er igjen ;)

SOLBRILLER, JORDBÆR, POSTGIROBYGGET og NOE KALDT PÅ SVABERGET! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først blir det hundesonenferie! Det gleder jeg meg til.. Et eneste stort valpetreff. Så skal jeg til Amsterdam en helg, på Sensation White (for trance/techno-mennesker) sammen med gode venner.. Skal også prøve å få tatt lappen ferdig! Ellers så skal jeg på hyttene iallefall, kanskje en uke på hver, og jobbe mye. Ååh, jeg gleder meg til sommeren! :)

Også skal du på NKK Bjerke, så Knotten og Tinka kan stifte litt bekjentskap.

Jeg skal på NKK Trheim, sonentelttur, NKKU-leir og NKK Bjerke. Dessuten er det mulig at jeg skal til Hvaler en uke eller to, håper på det. Ellers så skal jeg ingenting! :)

Gleder meg til å bare slappe av og gå turer på natta når ingen andre er ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Skal på biltur til Vestlandet, gleder meg! :) Skal slappe av hjemme, og benytte ferien til å trene med vofs og finne på sommerting med han.

Skal koose masse med tollervalpen til Helene, wuhu. Er tante jeg!

Også skal jeg på Bjerke, det blir morro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Tja, så mange planer har jeg ikke, men skal ihvertfall på en ukes kanotur og en ukes fjelltur. Det gleder jeg meg veldig til! Ellers blir det vel noe seiltur med familien og kose meg på svabergene i sola og bade! :) Også må jeg vel finne meg en jobb da. Og bruke litt tid på å finne et sted å bo fra høsten hvor jeg kan ha hund...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi se..uten å ha hele ferien klart for meg ser det sånn ut:

1 Uke sydentur til bulgariaa :) Ask ,å på hundepensjonat. "Stakkar".

1 Uke hos slekt på steinkjer med hund, hest og andre smådyr.

Trondheim hundefestival, der buhunden faktisk får stille i år :)

(Ting jeg ville være med på, men som ikke gikk:

- NKK trondheim

- Sonentelttur

- Klassetur til Oslo (tusenfryd). )

Det er alt jeg vet helt sikkert egentlig ;) Ellers vet jeg at jeg skal skaffe meg sommerjobb (kennel?) og trene masse med hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen større planer for sommeren enda, men jeg vurderer om jeg ikke skal lure meg en eller annen på fjelltur med hundene? Gjerne en som har vært på sånt før? *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel et par-tre utstillinger i sommer i hvertfall. Skal muligens en tur til England med nye campingvognen, eller evt. et annet sted det faller oss inn å dra. Også blir det selvfølgelig stranden og deilige sommerkvelder.... Gud som jeg gleder meg til sommeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år får jeg laaaaang sommerferie, siste eksamen 7.juni :whistle:

Men det står endel oppussing på planen, får storinnrykk i august så må være ferdig til da. Skal ha med meg et par utstillinger - ellers går det stort sett i bryllupsplanlegging. Skal gifte meg 25. august :rolleyes: og da blir det vel en liten ferietur etter det engang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Nøtterøy og være der et par uker, og så skal jeg kanskje på biltur til vestlandet. Ellers har jeg ingen spesielle planer. På slutten av sommerferien skal jeg kanskje jobbe(hvis de trenger ekstra bemanning). Det gleder jeg meg til :whistle:

Har veldig lyst til å dra på Roskilde, men det blir det nok ikke noe av...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muntlig eksamen 15. juni. Så er jeg FERDIG med skolen! Jiiiiha!

Sommeren skal brukes til å slappe av, og siste del til å flytte :P Det jeg gleder meg mest til er de 3-4 ukene jeg skal bruke på hytten/fjellet. Bla. planlegger jeg en 3dagers tur i fjellet alene med hund. Dvs. telttur. Gleder meg STORT! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I høst fant jeg og en venninne ut at vi skulle ta med oss hundene på ukeskurs med Lundqvist først, før vi til høsten skulle ta med oss sekk og telt, og gå fottur. Men med damer i den "rette alderen" skjer gjerne ting fort, så nå har hun funnet seg kjæreste OG blitt gravid så jeg har ingen forventning om verken det ene eller det andre..

Lundqvist-uka blir det forhåpentligvis allikevel (selv om jeg må reise alene) men resten av ferien er helt åpen. At det blir noe bikkja kan være med på er det stor sannsynlighet for. Utenlandsturer tar jeg heller på andre årstider. Hva er vel berde enn en god norsk sommer...? banana

*glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være på hytta mi, og på leir.. og kanskje på telt tur med venner og ja ikke så mye mer enn det tror jeg.. Jo også til sverige hvis jeg finner noen blandingshund utstillinger der hehe:P (ja jeg gleder meg til jeg kan få rasehund og stille hehe)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å bli RUSS!

Så skal jeg på sonenferie i stavanger, og selvfølgelig den tradisjonelle dobbelt utstillingen i Nesbyen (sommeren er ikke den samme uten). Ellers skal jeg jobbe mye og kanskje flytte! Kommer an på hvor jeg kommer inn på skole :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...