Gå til innhold
Hundesonen.no

ImageCopy Mystic Arriba "Molly"


ElinT

Recommended Posts

  • Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Om du bruker Photobucket kan du trykke edit og endre størrelse på dem der også ;)

Det er det jeg har pleid å gjøre, men det gikk plutselig ikke lenger...

Fine Molly! Så gøy at dere er i gang - vi gleder oss til hard intern konkurranse i agilityringene ;)

Jepp, nå er det om å gjøre å bli best ;)

Fliiiiiiinke Moll

Fliiiiiinke Elin

Fliiiiiiiinke jenter.......

Vi gleder oss til fortsettelsen vi........

Molly er virkelig flink, kunne ikke fått bedre hund ;) Får skryt for henne av alle i klubben også, får høre at jeg har vært "grise heldig" som har fått henne :P

Og det er jeg jo selvfølgelig enig i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Molly er virkelig flink, kunne ikke fått bedre hund ;) Får skryt for henne av alle i klubben også, får høre at jeg har vært "grise heldig" som har fått henne ;)

Og det er jeg jo selvfølgelig enig i ;)

Veldig hyggelig å høre at du får skryt av henne, men aller mest hyggelig synes jeg det er at du trives så godt med henne. Og for å være ærlig, det er nok vi som er heldige her som har funnet ett så fantastisk hjem til lille Moll når vi ikke kunne ha henne selv.

Takk for at du tar så godt vare på henne. Det vet jeg Geir og familien også er glade for (de som hadde henne før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å høre at du får skryt av henne, men aller mest hyggelig synes jeg det er at du trives så godt med henne. Og for å være ærlig, det er nok vi som er heldige her som har funnet ett så fantastisk hjem til lille Moll når vi ikke kunne ha henne selv.

Takk for at du tar så godt vare på henne. Det vet jeg Geir og familien også er glade for (de som hadde henne før)

Blir ordentlig varm om hjertet over slik en positiv og hyggelig omplasseringshistorie!

Lykke til i fortsettelsen,

"Lotta"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig hyggelig å høre at du får skryt av henne, men aller mest hyggelig synes jeg det er at du trives så godt med henne. Og for å være ærlig, det er nok vi som er heldige her som har funnet ett så fantastisk hjem til lille Moll når vi ikke kunne ha henne selv.

Takk for at du tar så godt vare på henne. Det vet jeg Geir og familien også er glade for (de som hadde henne før)

Ja, jeg trives kjempe godt med henne. Hun er bare god og snill på alle måter og vi passer kjempe bra sammen. Hvis det er normalt at rasen er som henne, at hun ikke bare er utrolig spesiell så blir det nok aldri noe annet enn belger her i huset ;) Jeg er utrolig glad for at jeg ikke lot meg skremme av de som mener at man nesten må være supermann for å ha belger i hus ;)

Blir ordentlig varm om hjertet over slik en positiv og hyggelig omplasseringshistorie!

Lykke til i fortsettelsen,

"Lotta"

Tusen takk, blir varm om hjertet selv når jeg tenker på hvor heldig jeg har vært som har fått overta lille mollemollen min ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg trives kjempe godt med henne. Hun er bare god og snill på alle måter og vi passer kjempe bra sammen. Hvis det er normalt at rasen er som henne, at hun ikke bare er utrolig spesiell så blir det nok aldri noe annet enn belger her i huset ;) Jeg er utrolig glad for at jeg ikke lot meg skremme av de som mener at man nesten må være supermann for å ha belger i hus ;)

;)

Det er bra du ikke lot deg skremme! Nå skal ikke jeg skryte på meg å kjenne Molly, men jeg har kjent en slektning eller 4 - og de er grunnen til at jeg har belger (selv om de jeg har nå er sorte.. hehe) Så vi sier det sånn at hun er spesielt rasetypisk vi - de bare er lette å forelske seg i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tid for litt nye bilder :D

Disse bildene er tatt med telefonen, derfor er de av litt forskjellig kvalitet. (Hvorfor i all verden kjøper man seg et dyrt kamera når det er så stort at man ikke gidder å drasse det med seg og ender opp med å ta bilder med telefonen i steden...? :D )

Molly liker ikke brygger fant jeg ut, så da tok jeg det som en utfordring og satte i gang å trene :D

Hun ville ikke en gang ut på den brygga som stod "fast" og målet var å over den, så over en sånn metall sak som du går over for å komme ut på flytebrygga (med huller i så du ser rett ned på vannet) og så ut på flyte brygga.

Først trente vi på å bli trygg på en "fast" brygge og begynte litt på metall saken.

mobilen009.jpg

Senere på dagen gikk det ikke lang tid før vi var ute på flyte brygga, hun er helt utrolig trygg og god den jenta, hun likte seg ikke der, men var helt tydelig at hun stolte på meg ^_^

På bildet under her har det akkurat vært endel bølger så hun spriker med tærne og klorer seg fast...

mobilen008.jpg

Vel hjemme igjen og koser seg i sofaen sin, lille divaen min :D

mobilen012.jpg

mobilen013.jpg

Koser oss sammen på sofaen :D

mobilen006.jpg

Molly "pinne" bærer, eller denne str kalles vel heller for trær....?

mobilen001.jpg

Edit: beklager litt forskjellige størrelser på bildene, photobucket var litt mongo i dag jeg har prøvd å forandre i hytt og pine, men gir nå opp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 10 months later...
Ja, jeg trives kjempe godt med henne. Hun er bare god og snill på alle måter og vi passer kjempe bra sammen. Hvis det er normalt at rasen er som henne, at hun ikke bare er utrolig spesiell så blir det nok aldri noe annet enn belger her i huset ;) Jeg er utrolig glad for at jeg ikke lot meg skremme av de som mener at man nesten må være supermann for å ha belger i hus :hmm:

Hehe, og et drøyt år etter har den ene belgeren blitt til ikke mindre enn tre... merkelige greier det der ;)

Molly og jeg driver fortsatt med agility, vi har hatt litt trøbbel med farten men det har hjulpet veldig nå, så nå mangler vi bare ett napp i ag og ett i hopp før vi er i kl.2. I lydigheten konkurrerer vi nå i kl.2. Vi har også begynt å trene rundering og feltsøk, skikkelig morro synes både jeg og Molly.

Noen bilder som er tatt hjemme i skogen vår (Utrolig deilig å ha en egen liten skog ja :hmm: ),

IMG_0807.jpg

IMG_0809.jpg

IMG_0811.jpg

IMG_0804.jpg

IMG_0813.jpg

IMG_0823.jpg

IMG_0789.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Første uka i August så var jeg og Molly på ukes kurs hos Terje Østlie. Hoved aktiviteten vår var rundering.

Jeg er kjempefornøyd med kurset, vi lærte utrolig mye, det var vel verdt hver eneste krone!

Vi bestemte oss vel egentlig før uka var over at vi må tilbake dit til neste år :lol:

Her er noen bilder fra kurset:

P8070058.jpg

P8080140.jpg

P8080143.jpg

Passering

P8080147.jpg

Passering

P8080146.jpg

Juhu! Se muttern, jeg fant folk!

P8080156.jpg

P8080157.jpg

Påvisning,

P8080152.jpg

Tennisballer er kult!

P8080137.jpg

P8080138.jpg

Tusen takk til Mette for bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flinke mormor Molly :ermm:

Brukstrening er en anelse vanedannende, sant? hehe - Vi skal forøvrig til Sølen til neste år vi, det ble og bestemt før vi var ferdig med uka.. :D

Virker i heimen her som om det er enda mer vanedannende enn agility også, hehe!

Bruks er kjempe gøy, ingen tvil om det!

Barnebarnet (til Molly, ikke meg :whistle:) blir nok en racer i skogen når dere setter i gang!

Jeg og Molly trener rundering og feltsøk, vi ble enige om at spor er kjedelig etter ett mer eller mindre (for oss begge!) frustrerende spor kurs i vår.

Men så har jeg begynt å gå spor med Supra og jammen er det kjempe gøy det også!

Supra elsker spor (Hun elsker jo å i det hele tatt få jobbe den jenta der da :D ) og i Oktober blir det sporkurs med henne :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker i heimen her som om det er enda mer vanedannende enn agility også, hehe!

Bruks er kjempe gøy, ingen tvil om det!

Barnebarnet (til Molly, ikke meg :whistle:) blir nok en racer i skogen når dere setter i gang!

Jeg og Molly trener rundering og feltsøk, vi ble enige om at spor er kjedelig etter ett mer eller mindre (for oss begge!) frustrerende spor kurs i vår.

Men så har jeg begynt å gå spor med Supra og jammen er det kjempe gøy det også!

Supra elsker spor (Hun elsker jo å i det hele tatt få jobbe den jenta der da :ermm: ) og i Oktober blir det sporkurs med henne :D

hehe - Så fint! Eller kanskje det ikke er det, om hele slekta duger i bruks, så har man plutselig ingen unnskyldning om ting går galt? *ler*

Vi møtes på et bruksstevne eller to utover da? :D Vi driver og planlegger debut til høsten igjen med den lille røde vi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Så fint! Eller kanskje det ikke er det, om hele slekta duger i bruks, så har man plutselig ingen unnskyldning om ting går galt? *ler*

Vi møtes på et bruksstevne eller to utover da? :) Vi driver og planlegger debut til høsten igjen med den lille røde vi :D

Hehe, ting går ikke galt nå vettu ;)

Det er nok sjans for å treffes på bruks stevner ja, jeg har lyst til å starte med Supra til neste år en gang :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ting går ikke galt nå vettu :)

hehe - Nei, vi får satse på at det går bra!

Det er nok sjans for å treffes på bruks stevner ja, jeg har lyst til å starte med Supra til neste år en gang :lol:

Så fint :D Og sånn apropos Supra, så tror jeg at det er på tide med nye bilder av henne og? Kanskje til og med en blogg? *ler* Slekt er slekt, liksom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe - Nei, vi får satse på at det går bra!

Så fint :) Og sånn apropos Supra, så tror jeg at det er på tide med nye bilder av henne og? Kanskje til og med en blogg? *ler* Slekt er slekt, liksom :P

Nå er det flotte bilder av Supra i bloggen til Merete og i tråden til Supra, så hvis du kikker der som du sikkert gjør så slapp jeg å tenke på det,hehe :rolleyes:

Neida, jeg har fått prentet inn nå at det er på sin plass å være litt flinkere med sånn bilde og blogge greier, så jeg skal få laget meg en ny blogg snart... (den jeg har kommer jeg ikke inn på....)

I helgen har vi vært i Fredrikstad og løpt agility og jeg er veldig fornøyd!

Lørdag startet med disk i hopp, men i agilityen løp vi feilfritt og vant klassen! Da fikk vi siste nappet også, så nå rykker vi oppover ;)

I dag ble det 2 plass i agility og 5plass i hopp. Flott helg og ekstra hyggelig var det at Merete (som for de som ikke vet, er oppdretteren til Molly og Supra) tok med seg sine herlige firbente og kom til Fredrikstad og var sammen med oss på lørdagen :P

Merete er flink og tok bilder (som jeg pent og pyntelig har rappet, vi var nemlig så flinke at vi hadde glemt kamera hjemme... herlig med nytt kamera liksom :lol: ), her er noen fra det ene løpet vårt:

aIMG_0138.jpg

aIMG_0126.jpg

aIMG_0279.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Nå var det vel litt lenge siden sist jeg slang ut bilder av Molly så det får jeg vel gjøre noe med...

Molly er litt lite fotogen hun stakkars (det ekke meg som ikke er flink til å ta bilder, kremt...) så det blir nesten alltid bare dårlige bilder av henne. Enten vil ikke kamera gjøre som jeg hadde planlagt, eller så monger bikkja seg... Vel- her er ihvertfall noen greie (om enn noe mørke...) bilder :)

sn003.jpg

sn021.jpg

Fine, gode, snille Molletrollet :)

sn023.jpg

Og det var de eneste brukelige bildene av over 40...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly er fin jente, henne! :)

Nå var det vel litt lenge siden sist jeg slang ut bilder av Molly så det får jeg vel gjøre noe med...

Molly er litt lite fotogen hun stakkars (det ekke meg som ikke er flink til å ta bilder, kremt...) så det blir nesten alltid bare dårlige bilder av henne. Enten vil ikke kamera gjøre som jeg hadde planlagt, eller så monger bikkja seg... Vel- her er ihvertfall noen greie (om enn noe mørke...) bilder :)

Det hørtes kjent ut :) Kanskje det er et belgervirus eller noe som gjør det sånt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Molly er fin jente, henne! :)

Det hørtes kjent ut :) Kanskje det er et belgervirus eller noe som gjør det sånt? hehe

Jeg har også lurt litt på det... Men så klarer jo Merete å ta så forbaska fine bilder av disse krekene, så jeg har bestemt meg for at hun må fortelle oss hemmeligheten.... Dere får komme på tur til Sørlandet så sjenker vi henne og lurer løsningen ut av henne.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...