Gå til innhold
Hundesonen.no

ImageCopy Mystic Arriba "Molly"

ElinT

Recommended Posts

Søndag 11 mars var jeg i Askim og hentet verdens nydeligste terv frøken ;)

Hun heter Molly og er 4år. Hun er en veloppdragen, lydig og grei og fant seg fort til rette hjemme hos oss. Hun og Ebbe kommer også godt overens og alt er igrunn bare fryd og gammen ;)

Med Molly trener jeg lydighet og agility, vi er i gang med treningen og hun er en drøm å jobbe med. Hun er ivrig, fokusert og full av fart, men roer seg igjen med en gang når det ikke skjer noe spessielt.

Hun er også blitt god venn med sønnen min på 3,5år, og han forteller alle at det er bare hans Molly :)

Molly001.jpg

Molly004-1.jpg

Molly006.jpg

Molly015.jpg

Molly009.jpg

Molly019.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 54
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia

...og i Askim fryder vi oss over at Mollemoll har funnet seg til rette på sørlandet - veldig veldig glad for at du tok "sleivsparket" mitt alvorlig Elin - jeg tror ikke Molle kunne fått ett mer perfekt hjem. (selv om hun synes at hundesenger er fryktelig oppskrytt *ler*)

Vi ser frem til oppdatering om stort og smått :icon_fun:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og i Askim fryder vi oss over at Mollemoll har funnet seg til rette på sørlandet - veldig veldig glad for at du tok "sleivsparket" mitt alvorlig Elin - jeg tror ikke Molle kunne fått ett mer perfekt hjem. (selv om hun synes at hundesenger er fryktelig oppskrytt *ler*)

Vi ser frem til oppdatering om stort og smått :icon_fun:

Hehe, heldigvis for Molly så har hun nå tatt i bruk sengen om nettene ;)

Tror hun syns det var litt ekkel lyd i den, det er sånn en madrass seng med nylon trekk som lager litt lyd når hun går i den. (3 tepper dempet lyden :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, heldigvis for Molly så har hun nå tatt i bruk sengen om nettene ;)

Tror hun syns det var litt ekkel lyd i den, det er sånn en madrass seng med nylon trekk som lager litt lyd når hun går i den. (3 tepper dempet lyden :) )

Grattis med ny hund! Hyggelig å høre at alle trives med henne og hun trives i sitt nye hjem ;)

Kun det beste er godt nok. Ikke la deg mobbe av noen! Jeg la to dundyner til Z når han var valp, og det er veldig mange som ikke har kommet over det ennå. Så da blir jeg bare værre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen, og jeg er selvfølgelig helt enig i at hun er vakker :)

Molly fikk løpetid på mandag (passer perfekt så er hun ferdig til vi skal på kurs :) ) . Ebbe er kastrert og på de 6 årene han har vært det har han ikke reagert på løpetisper. Han har bodd sammen med løpetisper før og lekt med høyløpske tisper uten å vise interesse. Men selvfølgelig har han skjønt nå at løpetid er stas :rolleyes: Han vil lukte på henne hele tiden og prøvde å ri på henne. Men Molly sa pent fra at han skulle drite i det så nå har han roet seg litt. Men han har fått det for seg at det er viktig å spinne rundt her og bjeffe på alle lyder og passe på at ingen kommer og tar dama hans <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå for ett koselig bilde.............

Nesten dårlig gjort av Molly å se så fornøyd ut synes jeg..... :D

Hehe, godt at du syns hun ser fornøyd ut syns jeg da :D

Molly trives godt, og jeg er super fornøyd med henne. Hun er helt perfekt for meg :D

Her er noen flere bilder fra hytteturen :D

Hytta-5.jpg

Hytta-3.jpg

Hytta-4.jpg

Hytta-1.jpg

Hytta-2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :)

Her er et par bilder fra vi var på tur i går , ikke så bra bilder for de er tatt med mobilen...

Fine hundene mine :)

EbbeogMolly002.jpg

EbbeogMolly001.jpg

Ebbe har kvikknet veldig til etter at Molly flyttet inn hos oss. Han er med på alle turer, og løper og koser seg. Han blir aldri frisk igjen, men det er godt å se at han stor koser seg og har det bra den siste tiden :D

Og noen flere bilder fra hytteturen:

Hytta-7.jpg

Hytta-6.jpg

Hytta-8.jpg

Hytta.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Aaaawwwwwww - fiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiine vovvene..........

Molle nyter vårsolen ser jeg *ler* Hun ser ut som om hun har det veldig veldig fint med Ebbe der i skogen.

(blir bare gladere og gladere jeg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

I helga var jeg og Molly på nybegynner kurs i agility. Jeg har trent såvidt litt agility med henne fra før, men ikke så mye vi har fått gjort pga løpetid. Molly er veldig flink og tar alt uten problemer, hun syns agility er gøy :)

Det er en veldig omstilling for meg å gå fra liten til stor hund i treningen, og ikke minst fra kl.2 hund til helt nybegynner igjen. Må ta meg selv av og til fordi jeg tar ting som en selvfølge når hun egentlig ikke kan det enda :) Men det går fremover, og hun blir nok en god agility hund etterhvert :)

Jeg var både deltaker og instruktør på kurset, ble litt stress og mye løping frem og tilbake, men fikk ordnet noen få bilder :)

agility021.jpg

Hehe, klønete å løpe med hund i bånd!

agility019.jpg

Mønet er gøy!

agility018.jpg

agility020.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Lange turer er ikke nødvendigvis veldig stimulerende. Det kan være, men det kan også øke stress, særlig hvis dere går mye i ukjente miljøer eller rundt mye andre folk og hunder. Stress og usikkerhet er i stor grad genetisk, og påvirkes såklart av hormoner. Søksarbeid er ofte god stimuli, og er bevist å øke selvtilliten hos hunder. Meld dere på et kurs i nosework, barn hunt eller annen type søk som dere kan bruke som aktivisering i hverdagen. Tren triks og lydighetsøvelser. Kjøp spill med utfordringer som hun kan løse for å få middag. Generelt vil jeg også skjerme henne mot å bli presset inn i situasjoner der hun føler hun må si fra. Det er ikke alltid mulig, men ikke la fremmede klappe henne, hold avstand til ting eller steder som stresser henne, osv. Hvis hun knurrer er hun for ukomfortabel, og hvis det signalet blir oversett er bitt ofte neste.
    • Har en mittelspitz tispe som har mye stress. Dette spesielt i de to røyteperiodene og under løpetid. Merker dette godt med økende varsling, knurring mot ukjente(hvis de forsøker ta på henne) og slikking av labber. Alt dette begynte etter første løpetid. Vi forsøker å gå lange turer og leke for å stimulere henne, virker noe... Ingen smerter.  Snakket med dyrlegen uten noe særlig gode råd. Har også hatt atferdsanalyse for noen år siden, hvor konklusjonen var mer stimuli og eksponering.   Er det noen med liknende erfaringer? Kan det være hormonelt betinget, eller er det en slags angstlidelse?   
    • Det er ingen grunn til å ikke bruke tørrfôr som godbiter ellers også, det er jo bare mat, så lenge hunden vil ha det. Og vær for all del ekstremt forsiktig med AI. De stiller ikke vesentlige spørsmål som en veterinær vet å spørre før man behandler en hund. Kildekritikk er fint, men det kommer helt an på hvilke kilder man bruker. Og har lov til å bruke. Så enten er AI-en trent på ulovlig materiale, eller så har den et begrenset spenn av kilder. I tillegg er det ekstremt stor forskjell på hundehold i ulike land, så selv forutsetninger for forskning og råd fra profesjonelle vil variere stort.
    • Altså hvorfor har ikke jeg tenkt på dette?!  Så genialt med AI altså👏🏻  Har snakket med vetrinær igjen i går, og vi skal forsøke med Hills sitt allergifor:) Vi startet overgang i går og lillemann ELSKET det og «sorterte» maten i skåla for han skulle spise Hills-bitene først🤣  Det som var et kjempepluss var at foret har godbiter med samme ingredienser, så de kunne han få 4 stk av om dagen, selv om han er på eliminasjonsdiett. Så GJETT om det ble fest hjemme i går. Første godbit på mer enn syv uker.  Fikk også sove natta gjennom uten magetrøbbel og i morres var avføring fast og fin!    Har skikkelig tro på at dette skal bli bra🫶🏻 OG når vi forhåpentligvis starter provokasjonsdiett om noen uker så skal vi starte med VOM fra taste!    Tusen takk for gode råd folkens👏🏻👏🏻👏🏻👏🏻 Dere er helt supre som tar dere tid til å svare, og nå er vi såå lykkelige i heimen😍    
    • Takk! 🥰 Jeg glemte at det finnes en verden av små butikker utenom gigantene. Du reddet dagen og uka og måneden, og potensielt hele sommeren min. Nettopp vært på kurstime med råfor klabb og klæss og isj, og så ikke veldig lyst på fremtiden. Får hamstre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...