Ingvild Skrevet 17. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2007 Er det lov til å holde huggorm som kjæledyr? Altså, finner man en i skogen, er det lov til å ta den med hjem og holde den i et stort akvarium eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 17. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 17. Mars 2007 Uten at jeg vet, så vil jeg tro at svaret høyst sannsynlig er nei. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sissi Skrevet 18. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2007 nei det er ikke lov Det er ikke lov og holde noen ville dyr som "kjæledyr" her i landet som en fanget ute. De aller fleste arter er fredet. Så disse hører til i naturen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 18. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2007 Det er vel ikke lov å ha reptiler som kjæledyr i Norge uansett! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henrikke Skrevet 18. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2007 .. og jeg spør : hvorfor skulle man ønske det..? som min mor sa til meg da jeg som unge hylende ville ha med hjem krabber, snegler og bier og gud vet hva, og jeg skulle være så snill med dem: De bor der de skal de, hjemme hos mamman sin.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ingvild Skrevet 18. Mars 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2007 Jeg tror ikke noen skulle ønske det - evt kun de som ønsker å ha slanger og andre skumle dyr som kjæledyr - men jeg lurte bare. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Renate A Skrevet 18. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 18. Mars 2007 .. og jeg spør : hvorfor skulle man ønske det..? som min mor sa til meg da jeg som unge hylende ville ha med hjem krabber, snegler og bier og gud vet hva, og jeg skulle være så snill med dem: De bor der de skal de, hjemme hos mamman sin.. Jeg skjønner heller ikke poenget med å ha huggorm som "kjæledyr", regner ikke med at det er lov heller...brrrr... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
icebluelagoon Skrevet 19. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 19. Mars 2007 Hva er vitsen med å ha giftslanger som kjæledyr da? Jeg ville ikke likt å bli bitt av en huggorm i ny og ne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Guest Snusmumrikk Skrevet 20. Mars 2007 Rapporter Share Skrevet 20. Mars 2007 Det er ikke lov til å ha reptiler som kjæledyr i norge (hvis du ikke søker om det på spesielle grunnlag og få tillatelse) Og, det er ikke tillat å fange ville dyr og holde dem som kjæledyr. Så, her i Norge er det faktisk dobbelt opp forbudt å fange en hoggorm å holde som kjæledyr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HanneJ Skrevet 3. April 2007 Rapporter Share Skrevet 3. April 2007 Er ikke lov til å fange ville dyr og ha de som kjæledyr her i norge... det gjelder rompetroll også (søskenbarnet mitt insisterer på å ta de med seg hjem hele tiden...) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
janne&kenny Skrevet 3. April 2007 Rapporter Share Skrevet 3. April 2007 Er ikke lov til å fange ville dyr og ha de som kjæledyr her i norge... det gjelder rompetroll også (søskenbarnet mitt insisterer på å ta de med seg hjem hele tiden...) :shocked: OPS! Det var jo kjempe gøy med sædceller i en stamp på rommet! Haha! Kjempe søte! Å se hvordan de vokser å får ben! Kjempe gøy helt til de hopper ut av baljen og tørker ut Ei veninne av meg hadde et digert akvrie fullt med rompetroll i! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
HanneJ Skrevet 4. April 2007 Rapporter Share Skrevet 4. April 2007 :shocked: OPS! Det var jo kjempe gøy med sædceller i en stamp på rommet! Haha! Kjempe søte! Å se hvordan de vokser å får ben! Kjempe gøy helt til de hopper ut av baljen og tørker ut Ei veninne av meg hadde et digert akvrie fullt med rompetroll i! Det er faktisk ikke lov Mange som ikke vet det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar