Gå til innhold
Hundesonen.no

Glad i oppmerksomhet?

Guest Just me!!

Recommended Posts

Guest Just me!!

Tenker dette passer under atferd?

Har du en hund som er glad i oppmerksomhet? Hvordan prøver den å fange oppmerksomheten din?

Slik lå Archie den første dagen han kom hit. Han vet hva som må til :icon_redface:

ArchieAugustbilder009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad i oppmerksomhet ja!

En gang jeg gikk tur med Pippin, så fant han en smokk! han plukka den opp, med riktig "ende" i munnen. Når han merka at jeg lo meg ihjel og ikke så på annet enn han, så var det gjort. Han skulle "sutte" på smokken resten av turen. Glad vi ikke traff andre folk på den turen! hahaha!!

post-1797-1173871578_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo... Hun er labrador, hun elsker oppmerksomhet. Hun har et par pipeballer (som hun heldigvis som oftest roter bort under hyller og skap) som hun simpelthen elsker å gå rundt å klemme på.

Hun setter seg ned rett ved middagsbordet og stikker opp nesa slik at den akkurat stikker opp over bordkanten når vi eter middag.

Hun er så snill at hun vekker mamma når hun slapper av etter middag. Måten hun gjør det på er kanskje ikke fullt så hyggelig - hun snuser på henne med våt snute, slikker litt, logrer når mamma utbryter "neeeei!", plukker opp skoa hennes og rusler fornøyd avgårde.

Om vi sitter og leser eller ser på TV og hun kjeder seg, finner hun en leke og legger oppi fanget vårt. Om hun ikke får noen reaksjon, stikker hun hodet opp og dytter forsiktig på leken med snuten sin, og om hun fremdeles ikke får noen reaksjon så rygger hun et par skritt, piper litt mens hun ser skuffet opp på oss og tar et lite hopp for å få tak i leken, før hun legger den oppi fanget vårt igjen.

På kvelden, når hun ligger foran ovnen (midt i stua) og slapper av, ruller hun seg over på ryggen for å få kos om en av oss går forbi henne, ser på henne og kommenterer at hun er søt og flink.

Åh, det er så mye mer småting som jeg rett og slett ikke får til å beskrive... Hele væremåten hennes er konstant sugen på oppmerksomhet, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo... Hun er labrador, hun elsker oppmerksomhet. Hun har et par pipeballer (som hun heldigvis som oftest roter bort under hyller og skap) som hun simpelthen elsker å gå rundt å klemme på.

Hun setter seg ned rett ved middagsbordet og stikker opp nesa slik at den akkurat stikker opp over bordkanten når vi eter middag.

Hun er så snill at hun vekker mamma når hun slapper av etter middag. Måten hun gjør det på er kanskje ikke fullt så hyggelig - hun snuser på henne med våt snute, slikker litt, logrer når mamma utbryter "neeeei!", plukker opp skoa hennes og rusler fornøyd avgårde.

Om vi sitter og leser eller ser på TV og hun kjeder seg, finner hun en leke og legger oppi fanget vårt. Om hun ikke får noen reaksjon, stikker hun hodet opp og dytter forsiktig på leken med snuten sin, og om hun fremdeles ikke får noen reaksjon så rygger hun et par skritt, piper litt mens hun ser skuffet opp på oss og tar et lite hopp for å få tak i leken, før hun legger den oppi fanget vårt igjen.

På kvelden, når hun ligger foran ovnen (midt i stua) og slapper av, ruller hun seg over på ryggen for å få kos om en av oss går forbi henne, ser på henne og kommenterer at hun er søt og flink.

Åh, det er så mye mer småting som jeg rett og slett ikke får til å beskrive... Hele væremåten hennes er konstant sugen på oppmerksomhet, rett og slett.

Signerer denne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Mamma møtte en toller på stien en gang..Den gikk med en pipeleke i munnen og klemte, klemte, klemte, klemte og klemte ;)

Men Milo stiller seg og ser på oss. Stiller seg foran TV'n. Bjeffer høylydt. Kommer hoppende opp i fanget osv osv osv.. Rampehund ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker huet under armen på oss og dytter den opp. Får jo kos av å dra seg langs armen vår ;)

Xanto stiller seg foran meg, kikker litt ned med sånn "Er jeg ikke litt søt a" uttrykk og logrer.

Aris hopper opp på fanget bare han ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mira piper og rygger bakover, når hun skal fange min oppmerksomhet.. Ser ikke så utrolig smart ut når hun tilslutt rygger i noe, men oppnår jo min oppmerksomtret..

Hun klarer ikke å hoppe opp i sofaen ennå, og får at vi skal løfte henne opp, begynner hun og klatre oppover bena våre.. Kjemper virkelig.. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...