Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæreveske til liten hund, valp.

Recommended Posts

Ser ut som det blir valp på meg i løpet av våren. Liten rase, og dermed også liten valp. Så jeg trenger tips om gode bærevesker. Skal ha henne med på jobb i starten, noe som medfører tog og t-bane samt travel oslo s. Må også kunne være noe som fungerer når jeg er på langtur med han andre som blir for langt for en pitteliten valp å gå. Er på jakt etter noe som har et ekstra rom for lommebok/ipod osv, sånn at jeg slipper å drasse med meg to ting i tillegg til en hyper valp. Også var det det med prisen da... Så på petshopgirls, der var det mange stilige, men jeg har ikke 3000 kr å bruke på det. <_<

Bikkja har bein, så ingen grunn til panikk, den skal pent få gå på sine små bein selv. Men veldig greit å vende den til veske/bag. Så jeg slipper å skitne ut både meg og jakka ved å stappe den inni der når den er skitten og sliten (spesielt kjedelig når jeg skal på jobb, på turer er ikke det så farlig). Samt at jeg skal ha den med på fly etterhvert.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en vanlig ryggsekk, jeg. Det var nok barnestørrelse på den sekken, men den passet fint ryggen min og hunden fikk ha hodet ut hvis den ville. :icon_redface: Ellers så vil jo en helt vanlig veske/bag gjøre susen, det trenger absolutt ikke være spesialdesignet for at en hund kan trives godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantasjenbagene er vel det rimeligste du får. De har en liten lomme i den en enden. Trixie har også rimelige bager, men jeg vet ikke om det er lomme på de. Ellers så har du Sherpa-bagene, de kommer i forskjellige størrelser og har en brukbart stort rom til ting og tang i en ene enden. Finnes sikkert flere merker i "samme gata". Felles for disse bagene er at de ser ut som ganske alminnelige sporstbager, og de kan brukes på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :icon_redface: Får ta en liten shoppingrunde før den kommer i hus. En vanlig veske med plass til valp + stasj hadde nok vært det beste, ja. Og en skikkelig sherpabeg til lengre reiser og fly.

Lunacop: Har du sherpabag til dine? Eventuelt hvilken størrelse? Skal ha petit jeg, men størrelsen er jo omtrent som dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Transportbag Neoprene som jeg og min hund er veldig fornøyd med. Hun elsker å ligge i den bagen. Er ikke så veldig stor plass til å ha ting i, men får jo litt ned i den lomma, har ikke vært noe problem for meg.. :icon_redface: Bagen er også flygodkjent, og er jo ikke så altfor dyr heller..

Må bare legge ved dette bilde :P

i122825168_71178_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :icon_redface: Får ta en liten shoppingrunde før den kommer i hus. En vanlig veske med plass til valp + stasj hadde nok vært det beste, ja. Og en skikkelig sherpabeg til lengre reiser og fly.

Lunacop: Har du sherpabag til dine? Eventuelt hvilken størrelse? Skal ha petit jeg, men størrelsen er jo omtrent som dine.

Jeg har Sherpabag i str s. Den passer til hund på inntil til 3,6kg, dvs den er egentlig for liten. Kan vel lønne seg å kjøpe m, så slipper du at hunden blir for stor for bagen etterhvert som den vokser til. M er egentlig et par cm for stor i forhold til målene som f.eks sas opererer med, men det skal gå bra.

Foxy hadde som valp den lille bagen fra plantasjen, den var passe lenge. Tenkte nå jeg skulle kjøpe en stor plantasjenbag, kjekt å ha.. Disse bagene er helt utmerket å fly med, men de har nok ikke opå langt nær like lang levetid som en sherpa.

Hvem skal du ha petit fra? Blir nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bagen på plantasjen er veldig grei, også når man skal ut å fly. Og prisen er nå super, så den anbefaler jeg hvertfall.

Er den godkjent til bruk på fly? Lenge siden jeg har hvert der, men noen som husker hva det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for flere tips. Har en billig bag jeg kjøpte på en utstilling som ble brukt til cavalieren min på flyturer, men den er i ferd med å gå i oppløsning, så jeg trenger noe nytt. Skal ta en titt på plantasjen også. :icon_redface:

Kravene til bag på fly er vel bare at den går under setet (som som man kan skvise de fleste til å gjøre), at den er vanntett i bunn (eller ser sånn ut) og er "beregnet for hund". Jeg reiste endel med fly med cavalieren min tidligere og hadde henne i mye rart, det gikk alltid bra. Men mulig de er blitt strengere siden da (par tre år siden sist nå).

Hvem skal du ha petit fra? Blir nysgjerrig :P

Kjøper fra Unngulls i fredrikstad. :P

Totalt ot, men om du er i oslo og jentene dine vil sosialisere etter påska engang, så er det bare å hyle ut. Kjenner stort sett bare store hunder i oslo jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten Sas sine krav til bur/beg i cabin:

Godkjente bur - mål

Maksimum tillatte mål på bur som er tillatt i kabinen på SAS / SAS Braathens er 40x25x23cm.Totalvekt for dyr + bur er maksimum 8 kilo. Det er ikke tillatt å ta med dyr i vanlige bager eller esker. Bag eller bur må være godkjent, vanntett, ha fast bunn og være beregnet for transport av dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcrex:

de er flygodkjent ja. husker ikke hva de koster, men ikke mer enn et par hundre.

raksha:

Tre ting om Unngulls: god kennel, flottehunder og kjempetrivlig oppdretter :icon_redface:

...og vi er med på sosialisering vi! Når som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme inntrykk. Skal ned å hilse pådem igjen på onsdag. Gleder meg som en liten unge! Hilste på valpen da de var seks uker også, så utrolig spent på hvor mye de har forandra seg.

Supert! Får henne til påska, dersom alt går etter planen. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den endelige avgjørelsen ble tatt i går da, så er ikke så veldig lenge å vente egentlig. ^_^ Skulle egentlig ikke ha valp helt enda... Men så endrer ting seg og da passa det bra likevel og oppdretter vil gjerne selge til meg. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...