Gå til innhold
Hundesonen.no

Bæreveske til liten hund, valp.

Recommended Posts

Ser ut som det blir valp på meg i løpet av våren. Liten rase, og dermed også liten valp. Så jeg trenger tips om gode bærevesker. Skal ha henne med på jobb i starten, noe som medfører tog og t-bane samt travel oslo s. Må også kunne være noe som fungerer når jeg er på langtur med han andre som blir for langt for en pitteliten valp å gå. Er på jakt etter noe som har et ekstra rom for lommebok/ipod osv, sånn at jeg slipper å drasse med meg to ting i tillegg til en hyper valp. Også var det det med prisen da... Så på petshopgirls, der var det mange stilige, men jeg har ikke 3000 kr å bruke på det. <_<

Bikkja har bein, så ingen grunn til panikk, den skal pent få gå på sine små bein selv. Men veldig greit å vende den til veske/bag. Så jeg slipper å skitne ut både meg og jakka ved å stappe den inni der når den er skitten og sliten (spesielt kjedelig når jeg skal på jobb, på turer er ikke det så farlig). Samt at jeg skal ha den med på fly etterhvert.

Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte bare en vanlig ryggsekk, jeg. Det var nok barnestørrelse på den sekken, men den passet fint ryggen min og hunden fikk ha hodet ut hvis den ville. :icon_redface: Ellers så vil jo en helt vanlig veske/bag gjøre susen, det trenger absolutt ikke være spesialdesignet for at en hund kan trives godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plantasjenbagene er vel det rimeligste du får. De har en liten lomme i den en enden. Trixie har også rimelige bager, men jeg vet ikke om det er lomme på de. Ellers så har du Sherpa-bagene, de kommer i forskjellige størrelser og har en brukbart stort rom til ting og tang i en ene enden. Finnes sikkert flere merker i "samme gata". Felles for disse bagene er at de ser ut som ganske alminnelige sporstbager, og de kan brukes på fly.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :icon_redface: Får ta en liten shoppingrunde før den kommer i hus. En vanlig veske med plass til valp + stasj hadde nok vært det beste, ja. Og en skikkelig sherpabeg til lengre reiser og fly.

Lunacop: Har du sherpabag til dine? Eventuelt hvilken størrelse? Skal ha petit jeg, men størrelsen er jo omtrent som dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Transportbag Neoprene som jeg og min hund er veldig fornøyd med. Hun elsker å ligge i den bagen. Er ikke så veldig stor plass til å ha ting i, men får jo litt ned i den lomma, har ikke vært noe problem for meg.. :icon_redface: Bagen er også flygodkjent, og er jo ikke så altfor dyr heller..

Må bare legge ved dette bilde :P

i122825168_71178_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips. :icon_redface: Får ta en liten shoppingrunde før den kommer i hus. En vanlig veske med plass til valp + stasj hadde nok vært det beste, ja. Og en skikkelig sherpabeg til lengre reiser og fly.

Lunacop: Har du sherpabag til dine? Eventuelt hvilken størrelse? Skal ha petit jeg, men størrelsen er jo omtrent som dine.

Jeg har Sherpabag i str s. Den passer til hund på inntil til 3,6kg, dvs den er egentlig for liten. Kan vel lønne seg å kjøpe m, så slipper du at hunden blir for stor for bagen etterhvert som den vokser til. M er egentlig et par cm for stor i forhold til målene som f.eks sas opererer med, men det skal gå bra.

Foxy hadde som valp den lille bagen fra plantasjen, den var passe lenge. Tenkte nå jeg skulle kjøpe en stor plantasjenbag, kjekt å ha.. Disse bagene er helt utmerket å fly med, men de har nok ikke opå langt nær like lang levetid som en sherpa.

Hvem skal du ha petit fra? Blir nysgjerrig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bagen på plantasjen er veldig grei, også når man skal ut å fly. Og prisen er nå super, så den anbefaler jeg hvertfall.

Er den godkjent til bruk på fly? Lenge siden jeg har hvert der, men noen som husker hva det koster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, takker for flere tips. Har en billig bag jeg kjøpte på en utstilling som ble brukt til cavalieren min på flyturer, men den er i ferd med å gå i oppløsning, så jeg trenger noe nytt. Skal ta en titt på plantasjen også. :icon_redface:

Kravene til bag på fly er vel bare at den går under setet (som som man kan skvise de fleste til å gjøre), at den er vanntett i bunn (eller ser sånn ut) og er "beregnet for hund". Jeg reiste endel med fly med cavalieren min tidligere og hadde henne i mye rart, det gikk alltid bra. Men mulig de er blitt strengere siden da (par tre år siden sist nå).

Hvem skal du ha petit fra? Blir nysgjerrig :P

Kjøper fra Unngulls i fredrikstad. :P

Totalt ot, men om du er i oslo og jentene dine vil sosialisere etter påska engang, så er det bare å hyle ut. Kjenner stort sett bare store hunder i oslo jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er forresten Sas sine krav til bur/beg i cabin:

Godkjente bur - mål

Maksimum tillatte mål på bur som er tillatt i kabinen på SAS / SAS Braathens er 40x25x23cm.Totalvekt for dyr + bur er maksimum 8 kilo. Det er ikke tillatt å ta med dyr i vanlige bager eller esker. Bag eller bur må være godkjent, vanntett, ha fast bunn og være beregnet for transport av dyr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bcrex:

de er flygodkjent ja. husker ikke hva de koster, men ikke mer enn et par hundre.

raksha:

Tre ting om Unngulls: god kennel, flottehunder og kjempetrivlig oppdretter :icon_redface:

...og vi er med på sosialisering vi! Når som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi samme inntrykk. Skal ned å hilse pådem igjen på onsdag. Gleder meg som en liten unge! Hilste på valpen da de var seks uker også, så utrolig spent på hvor mye de har forandra seg.

Supert! Får henne til påska, dersom alt går etter planen. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den endelige avgjørelsen ble tatt i går da, så er ikke så veldig lenge å vente egentlig. ^_^ Skulle egentlig ikke ha valp helt enda... Men så endrer ting seg og da passa det bra likevel og oppdretter vil gjerne selge til meg. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...