Gå til innhold
Hundesonen.no

tur i sommer

sussa85

Recommended Posts

I sommer skal vi kjøre rundt om i Norge. Turen vil bli totalt ti dager, men vi skal overnatte flere plasser. Er det noen som har noen tips/råd om hva jeg bør vite, handle inn, osv? Har aldri kjørt på langtur med hund før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere skal sove i bilen, husk å ha et vindu på gløtt! ;)

Vi våknet nemlig ganske så tungpustete en vakker sommermorgen, av at oksygenet i bilen nesten var slutt, to voksne mennesker og en hund i en stasjonsvogn. Da var det deilig å velte ut av bilen, da.. Jada, vi var kanskje litt korttenkte, og det var vel rein flaks at vi våknet i det hele tatt.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha med zoolak;) Kjøp inn kjølebag med ledning til sigarett-tenneren, det er kjekt. Prøv å få låne et hustelt. Ha alltid med flasker med vann i bilen, førstehjelpsett til både hund og eier. Skriv en liste på forhånd over dyrleger langs ruta, i tilfelle hoggormbitt, solstikk o.l. Pass på å ha med nok fòr, jeg pleier ofte å ta med for lite jeg.. Ha med forskjellige typer halsbånd og seler, pluss liner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må hvertfall legge til rette for hunden, stoppe oftere. Dere må jo også tenke på om dere skal overnatte noe sted, at de tillater hunder. Men dere tenker kanskje på telt? eller?

vi skal overnatte med familie og venner, så det går bra. :rolleyes:

Hva er Zoolak?

Skal på en fotbalkamp også, da må nok Sokrates være i bilen. Er det uforsvarlig å la en hund ligge i bil i to timer? (Det vil ikke skje om det er stekende sol og 25grader ute.)

Og hva bør være som krav i et førstehjelpssett?

Er denne noe særlig? førstehjelpssett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi skal overnatte med familie og venner, så det går bra. :rolleyes:

Hva er Zoolak?

Skal på en fotbalkamp også, da må nok Sokrates være i bilen. Er det uforsvarlig å la en hund ligge i bil i to timer? (Det vil ikke skje om det er stekende sol og 25grader ute.)

Og hva bør være som krav i et førstehjelpssett?

Er denne noe særlig? førstehjelpssett

Jeg vet ikke hva som er å anbefale av førstehjelpsutstyr, men her er i allefall noe, en god del dyrere enn den på linken din, men kanskje også mer innholdsrik?

http://www.canis.no/nettbutikk/omtale.php?id=RW009

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...