Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppdaterte bilder

Scarlet

Recommended Posts

• Svar 74
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

jeg har fortsatt hannen som favoritt jeg da...

hihi..

bare å sende han hit også hihi :)

Av jentene er det litt vanskelig å si.. men har fallt litt for Blackie :) om det er den med minst hvitt i ansiktet...

Skrevet

Så kjekt at dere liker Blackie best, for hun blir igjen hos meg :) . Alle oppdrettere jeg har sendt bilder til er enig i meg at hun er den beste av disse to. Hun skal til daglig hete Uma og Blissie skal hete Salsa.

Når det gjelder Turbo, så er ingenting bestemt enda. Han blir med meg til Oslo den 14. april, men jeg har også booket retur billett sånn "just in case" :)

Skrevet
Så kjekt at dere liker Blackie best, for hun blir igjen hos meg :) . Alle oppdrettere jeg har sendt bilder til er enig i meg at hun er den beste av disse to. Hun skal til daglig hete Uma og Blissie skal hete Salsa.

Når det gjelder Turbo, så er ingenting bestemt enda. Han blir med meg til Oslo den 14. april, men jeg har også booket retur billett sånn "just in case" :D

Så bra. da får vi følge henne mer her inne da vil jeg tro? :) For jeg vil gjern se på utviklingen hennes fremover :D

Skrevet
Så bra. da får vi følge henne mer her inne da vil jeg tro? :) For jeg vil gjern se på utviklingen hennes fremover :D

Ja, jeg skal legge ut så mange bilder og oppfølginger at dere kommer til å bli skikkelig lei av det :)

Skrevet
Ja, jeg skal legge ut så mange bilder og oppfølginger at dere kommer til å bli skikkelig lei av det :)

Skal nok litt mer til for å bli lei :) Men er jo ekstra spennendes å følge en hund fra "starten av". Og det har vi jo her :D

Får kose deg videre mens de andre fortsatt er i hus :D (og ikke misforstå meg, men jeg vil gjerne se bilder av dem også :D )

Skrevet

Tiden går altfor fort. Nå er valpene blitt 7 uker gamle og reiser til nye hjem om 1,5 uke.

Her er Uma

Umasitt7u1.jpg

Umahel7u2.jpg

Her kommer Turbo

Turbositt7u1.jpg

Turbohel7u3.jpg

Til slutt Salsa

Salsasitt7u1.jpg

Salsahel7u2.jpg

Skrevet

Herregud som tiden flyr ;)

Men herlige er de, som alltid.

Har begge testiklene til Turbo kommet ned nå? (du sa noe om det i et tidligere innlegg).

Skrevet
Herregud som tiden flyr ;)

Men herlige er de, som alltid.

Har begge testiklene til Turbo kommet ned nå? (du sa noe om det i et tidligere innlegg).

Den siste også er på plass og på vei ned ;) .

Skrevet
ÅÅåÅåh.. Så Nydelige de var... Blackie var bare helskjønn..

:ahappy: Takk for det, hun er penere i virkeligheten. Så liker jeg også godt at hun er en oppvakt hund som ikke er redd og pysete.

Guest Jonna
Skrevet

Syns Salsa var pen jeg :imrgreen:

Liker litt usymetriske tegninger.

Skrevet
Kjempefine! ;) Og må si at Turbo er et passende navn til merlen. ;)

Ja, ikke sant? Du fikk jo se Turbofarten hans.

Sjarmerende valper ;)

Jeg likte Uma best av de tre, sånn på utseende :P

Det gjør jeg også, og hun blir i oppdrettet.

Syns Salsa var pen jeg :imrgreen:

Liker litt usymetriske tegninger.

Salsa er pen hun også, så er hun den klokeste av dem. Hun er solgt til en dame som skal bruke henne i AG, og da er det jo bra at hun er en kontaktskapende hund ;)

;)

Turbo er min favoritt, men de er herlige de to andre og :whistle:

Blir Uma med til Orre eller?

Ja, Uma kommer til Orre. Hun er nå i kveld reist til Ålgård :P Savner henne allerede, men vet at hun får det kjempegodt sammen med Linda, hennes familie og Leah.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...