Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilder fra valpebesøk


Betty

Recommended Posts

På torsdagen var jeg og Tore på besøk hos oppdretter for første gang etter at valpisene ble født :icon_redface: De er utrolig nydelige og veldig feite og gode. Jeg er helt solgt og de neste tre ukene kommer til å gå utrolig sakte. Jeg har nedtelling til 1.april, som er dagen vi kan hente den lille som blir å hete Decoy. Fikk og kost endel med foreldredyrene og faren til valpene er jeg totalt forelsket i. Han satt lenge ved siden av meg og koooste. Mor selv var mest opptatt av å tigge mat og å støvsuge opp smuler. Vi vet enda ikke hvem av de to hannene (Glen mist og Higland fling) som skal bli vår, men det blir bestemt ganske snart nå. Jeg har ingen favoritter av dem, og skulle helst hatt begge to :closedeyes:

Glen mist

IMG_4245.jpg

Highland fling

IMG_4243.jpg

Glen mist igjen

IMG_4242.jpg

Glen mist i forkant og Higland fling i bakgrunnen

IMG_4240.jpg

En av tispene

IMG_4239.jpg

Fling

IMG_4236.jpg

Fling igjen.

IMG_4234.jpg

Se det herlige uttrykket på Glen mist da <3 Han var den av valpene som var mest leken og frempå.

IMG_4237.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for skryt av de feite pipedyrene. Jeg er selvsagt heeelt enige i at de er nydelige flotte herlige og selvsagt feite :)

Herlige fettklomper! Neida! De var utrolig herlige! Jeg synest Glen var spesielt fin jeg da! :) Men de var veldig fine begge to! Har du hatt to hunder før? Jeg vil også ha en til!

Har ikke hatt to hunder før nei, men vi blir jo to stykker om ansvaret så blir ikke så mye mer jobb tror jeg. Mange som sier de syns Glen er den peneste av de to, men vi begge her syns Fling er penest men at Glen er mest sjarmerende. Blir såå vanskelig å velge. Begge er jo knusedeilige ;)

Så skjønne de er, spesielt Glen Mist! :)

Også må jeg bare få lov til å si for et kult navn dere har valgt! Passer jo ypperlig til en toller. :icon_redface:

Du kan tro vi diskuterte for å finne navn. Tore ville han skulle hete noe så nerdete (og tispete) som Mozilla men det gikk nok ikke jeg med på :P Men vi ble da enige til slutt og Decoy er jo veldig passende til en toller (skal jeg begynne å dra fram historien om de røde Decoyhundene som de tror er opphavet til en eller flere av rasene som toller er innblandet av? hehe)

GUD så skjønne de var! ;) Syns også begge var like skjønne ;)

Hvilken kennel er de fra?

De er fra Kennel Heliomar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heliomar har utrolig fine hunder. Heldiggriser!! Jeg syns han fling var finest jeg.. Mindre hvidt i ansiktet. Men det er jo bare en liten ting da.. :) Har dere tenkt til å drive med utstilling?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelige! Holder en knapp på Glen Mist! Liker mye hvitt jeg :)

Det gjorde jeg også før jeg fikk toller selv. Vet ikke hvorfor men nå syns jeg de er finest med mørkest mulig rødfarge og minst mulig hvidt.. Men man liker forskjellig.. Og så tenkte jeg at hvis de skal bruke han på utstilling kan det hende han mist har litt for mye hvidt. Det skal ikke gå rundt nesa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt å drive på med utstilling ja. Sukk vet enda ikke hvem som blir vår. Jeg begynner å bli litt utålmodig, men egentlig er det jo bedre å vente litt å se de an lengst mulig menne. Sukk 15 dager igjen :) Og jeg liker også lite hvitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var der i går og hilste på begge kullene. Lille shibatrollet fikk være med å leke litt. Tollerne er cirka 6 uker og shibatrollet er 9 uker. Det var mye action her!

Tok masse video, skal høre om vi kan få lagt ut noe av den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin han er! :D Det er så kjekt når de er valgt ut, for meg ble det plutselig mer virkelig da jeg visste hvem som var min. :)

Han sovnet i armene mine i går...

Naaaaaww! Min gjorde også det da jeg var og hilste på valpene, må si jeg smeltet litt da.. :D

Gleder meg massemasse til leiren i sommer, når jeg får hilse på dere og valpen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...