Gå til innhold
Hundesonen.no

Skriiiik

Baby

Recommended Posts

Oscar har spist sjokolade!

Han har fått tak i en pose med noen kjeks med sjokoladeovertrekk på. Det var ca 200 gram i den posen og den er tom...

Vet jo at sjokolade er farlig for hunder... Bør jeg ringe dyrlegen nå da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ring vetten... bedre føre var mener nå jeg...

Den ene hunden min klarte en gang å åpne en non-stop pose og krønsje i seg hele innholdet, jeg ringte vetten og han sa at jeg måtte følge godt med på almenntilstanden,og hvis det var noen som helst forandring så måtte jeg komme inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fikk til slutt svar da.

Men den dyrlegen som hadde vakt har jeg ingenting til overs for uten at jeg skal utdype det no særlig her akkurat nå.

Uansett, han hadde ALDRI hørt om at sjokolade var farlig for hunder så jeg kunne bare ta det med ro.. :roll:

Arrgh.. prøvde å forklare hva jeg hadde hørt da. Men nei, det hadde han aldri hørt noe om, men om han ble skikkelig dårlig kunne jeg jo ringe igjenn da.. :D

Men, ser jo ut til å ha gått bra dette da, var vel kanskje ikke så forferdelig mye sjokolade, men man blir jo nervøs når slikt skjer.

Vet jo det er hunder som har dødd av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja absolutt!

Selv om han driver mest med storfe så SKAL en dyrlege vite sånt mener jeg. Og om han ikke vet det så skal han iallefall ikke garantere meg at det går bra. Hva om jeg ikke hadde visst dette selv da?

Vet om flere tilfeller hvor han har feilbedømt og feilbehandlet dyr desverre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, Sjokolade er jo farlig for hunden!

Arg, blir så siiiint på vetrinærer som ikke kan jobben sin! :D Jeg lurer seriøst på hvordan mange av de greier å stå der de står idag altså, som ferdig utdannede vetrinærer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke åssen han kunne ta så lett på det! Har du ringt en annen veterinær? Håper det går bra med han da!

Det går veldig fint med han, men viser han den minste lille tegn på forandring i oppførsel osv så kommer jeg til å ringe dyrlegen. Og jeg kommer IKKE til å ringe den samme. Vi har bare et veterinærkontor her, men da ringer jeg heller veterinærkontoret som ligger en time bort. Vil ikke ha noe med denne å gjøre når det har med behandling av mine dyr å gjøre nei.

Hart hørt nok skandaler som har med denne veterinæren å gjøre!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aro spiste sjokoladekake. Da vi ringte til vetten fikk vi beskjed om å gi han kulltabletter. Det skal absurbere giften. Det er kakao pulver som er værst for hunder. I kaken Aro spiste var det sjokoladepulver, han spiste ca en halv langpanneform med sjokoladekake...

Håper det går bra med vovven din ;)

Dårlig dyrlege :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...