Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde


Nirm

Recommended Posts

Tenkte jeg skulle gjerde inn den delen av hagen som ikke er inngjerda. Trur det er toppen 50 meter som trenger gjerde. Siden jeg ikke eier huset, har jeg ikke lyst til å legge ned så mye penger i det da (dvs minst mulig). Så at det står i stil med det andre gjerdedelene har ingenting å si (det er tre typer gjerder her allerede, så en fjerde type har da ingenting å si...).

Så. Hvor kan jeg få tak i ca 1.5 meter høyt gjerde til en veldig billig penge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var å kjøpte 10 meter hønsenetting på felleskjøpet i dag, og det kostet 98 kr tilsammen.

Den med firkanter i stedet for de vanlige sekskantede hønsenettingene (tilgi min totale mangel på bruk av fagord!) var enda mer solid men kostet litt mer.... var det 20 kr mer mon tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er det billigste vet jeg ikke men Norsk Småfeservice har litt forskjellige typer. Selv har jeg 190 cm Tornado Viltgjerde rundt min tomt på 1.7 mål, det ble jo ikke billig, men har en venninne som ikke har fullt så rømmevillige hunder som meg og hun brukte Tornado geitegjerde som er 120 høyt, kan sette på ståltråd øverst og få det høyere også.. Stopler blir desverre ofte vel så dyrt som selve gjerdet da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
jeg kjøpte sånne runde på ganske tykke på biltema ;) Men kan høre med ei jeg kjenner som nylig har kjøpt sånne metallstolper! ;) I løpet av uken :)

Kjempefint om du kunne det :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Nå skal vi gjerde inn et lite område på ca 120m2 til hundene...

Vi har inpregnerte trestolper som blir ca 150-160cm over bakken etter de er slått ned...

Problemet er å finne netting...

Denne ser meget bra ut, men koster deretter også... (og er høyere en stolpene våre...)

http://www.smaafe.no/brosjyrer/Tornado_Kennel.pdf (ca 70kr pr.m. om prisen har gått litt opp siden 2004)

Biltema sin med 2" masker må da legges i to høyder å blir bare noen hundre kroner billigere...

http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=89541

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Spørs hva du mener er billig?

Montèr har gjerde fra 700 pr. 25 meter til rundt 1200 (120cm koster 1200), de har også plastbelagte gjerdestolper å feste på som kosta lite. Syntes dette hørets ut som billigste alternativet faktisk. Sjekket hva nettinggjerde kostet på Maxbo og Byggmakker og det var rundt 2000 for 25 meter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

122cm er jo for lavt.... :unsure: (46kr pr meter)

122 er da ikke for lavt eller?

Jeg mener, skal man ha hundegård eller bare ett stengsel ut mot verden?

Skal man ha hundegård sånn at man kan gå fra hundene og vite at de er trygge så er det for lavt, men skal man bare ha stengsel og ha de under oppsyn så holder det lenge.

Mine belgere stod forøvrig i sånn hundegård hele dagen de......... Nå har jeg en terv og en rottis stående i en 120 hundegård, det går fint........ så som hagegjerde er det en helt grei høyde - eventuelt kan man slå ett bord på toppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...