Gå til innhold
Hundesonen.no

Gjerde

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Tenkte jeg skulle gjerde inn den delen av hagen som ikke er inngjerda. Trur det er toppen 50 meter som trenger gjerde. Siden jeg ikke eier huset, har jeg ikke lyst til å legge ned så mye penger i det da (dvs minst mulig). Så at det står i stil med det andre gjerdedelene har ingenting å si (det er tre typer gjerder her allerede, så en fjerde type har da ingenting å si...).

Så. Hvor kan jeg få tak i ca 1.5 meter høyt gjerde til en veldig billig penge?

Skrevet

Jeg var å kjøpte 10 meter hønsenetting på felleskjøpet i dag, og det kostet 98 kr tilsammen.

Den med firkanter i stedet for de vanlige sekskantede hønsenettingene (tilgi min totale mangel på bruk av fagord!) var enda mer solid men kostet litt mer.... var det 20 kr mer mon tro?

Skrevet

Om det er det billigste vet jeg ikke men Norsk Småfeservice har litt forskjellige typer. Selv har jeg 190 cm Tornado Viltgjerde rundt min tomt på 1.7 mål, det ble jo ikke billig, men har en venninne som ikke har fullt så rømmevillige hunder som meg og hun brukte Tornado geitegjerde som er 120 høyt, kan sette på ståltråd øverst og få det høyere også.. Stopler blir desverre ofte vel så dyrt som selve gjerdet da..

Skrevet

Takker. :o

Biltema ligger jo rett oppi gata her også. :P Får sjekke litt rundt... Er jeg heldig, kommer jeg over noen som vil kvitte seg med sitt gjerde (lov å håpe....).

• 2 weeks later...
Skrevet
jeg kjøpte sånne runde på ganske tykke på biltema ;) Men kan høre med ei jeg kjenner som nylig har kjøpt sånne metallstolper! ;) I løpet av uken :)

Kjempefint om du kunne det :-)

• 1 month later...
Skrevet

Nå skal vi gjerde inn et lite område på ca 120m2 til hundene...

Vi har inpregnerte trestolper som blir ca 150-160cm over bakken etter de er slått ned...

Problemet er å finne netting...

Denne ser meget bra ut, men koster deretter også... (og er høyere en stolpene våre...)

http://www.smaafe.no/brosjyrer/Tornado_Kennel.pdf (ca 70kr pr.m. om prisen har gått litt opp siden 2004)

Biltema sin med 2" masker må da legges i to høyder å blir bare noen hundre kroner billigere...

http://www.biltema.no/products/product.asp...p;iItemId=89541

Guest Belgerpia
Skrevet

Spørs hva du mener er billig?

Montèr har gjerde fra 700 pr. 25 meter til rundt 1200 (120cm koster 1200), de har også plastbelagte gjerdestolper å feste på som kosta lite. Syntes dette hørets ut som billigste alternativet faktisk. Sjekket hva nettinggjerde kostet på Maxbo og Byggmakker og det var rundt 2000 for 25 meter.

Guest Belgerpia
Skrevet

122cm er jo for lavt.... :unsure: (46kr pr meter)

122 er da ikke for lavt eller?

Jeg mener, skal man ha hundegård eller bare ett stengsel ut mot verden?

Skal man ha hundegård sånn at man kan gå fra hundene og vite at de er trygge så er det for lavt, men skal man bare ha stengsel og ha de under oppsyn så holder det lenge.

Mine belgere stod forøvrig i sånn hundegård hele dagen de......... Nå har jeg en terv og en rottis stående i en 120 hundegård, det går fint........ så som hagegjerde er det en helt grei høyde - eventuelt kan man slå ett bord på toppen.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...