Gå til innhold
Hundesonen.no

Danmark-oslo


Wanderlust

Recommended Posts

Ja jeg lurer på hvilke alternativer man har for å reise fra danmark til norge.

Rundt østlandet,oslo, og sør-østlandet(larvik og rundt de traktene)...

Hvilke alternativer har man? båt? fly? annet?

Billigst?

Enkelst?

Rakest?

Det MÅ være lov til å ha med hund... (liten valp)

Gjerne skriv hvor lang tid turen tar, hvor hunden må oppholde seg :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Som totalt motstander av det meste som går på vannet (jeg blir så utrolig sjøsyk) så finnes det kun ett eneste alternativ: BIL.

Oslo - Helsingborg - ca 6 timers kjøring. Og da kan man velge om man tar den korte fergen over til Helsingør og kjører derifra ned til K.havn - eller om man forblir i Sverige og kjører til Malmø og tar broen over til K.havn (4 mil lengre enn å ta fergen H.borg-H.gør)

Fergen og broen koster omtrent det samme (ca 200-250,-). Og hvis du skal videre "innover" i Danmark så kommer det nok en bro som koster omtrent det samme..

Kostnad blir jo da bensin/diesel (rundt 65 mil til Købehavn, tror jeg) + alt godteri man greier å dytte i seg i løpet av alle disse timene med lite annet å gjøre enn å spise...

Ferge er "keitete" med hund, da den må være i bilen hele tiden (kan luftes på bildekk). Og den tar jo en haug med timer, og ikke er det så billig heller, men troligvis billigere enn bil-alternativet.

Fly - kjappest, uten tvil. Liten valp kan man jo få i bag inne hos seg på flyet. Større valp må i lasterommet (og da må man også ha et godkjent flybur). Pris er jo umulig å si, da det jo finnes endel utrolig billige billetter å få tak i hvis man kan reise når som helst.

Men tenk da på at det å parkere på Gardermoen er jo også ganske dyrt - så det må også regnes med (hvis man ikke tar drosje/flybuss selvsagt).

Innenriks i Norge er det veldig billig å ha med hund i lasterommet på fly (noen hundrelapper), men med en gang man flyr internasjonalt blir det en HELT annen pris (mye dyrere).

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :o

Fra Oslo til danmark blir det nok den letteste måten. Men spørs helt på hvordan jeg gjør når jeg skal hjem igjen. Tenkte kanskje at jeg kan ta stena line ned til danmark (og er det inni rette tidsperiode så har jeg "rabattkort"), (kan man forresten ha med bil på stena line?)

Og er det mulig med bil (hvis ikke får jeg vel ta dfds eller stena line) så er det ikke umulig at vi kjører hjem.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg lurer på å importere hund derfra, men vil finne ut ting tidligst mulig. Og skal jeg kjøre så må jeg søke ett eller annet i sverige (noen som husker hva det heter?)

Men tenkte på en av de ferjene som kun bruker noen timer, men der var hund uaktuelt. Jeg har sendt mail til de flyselskapene som drar fra den flyplassen nærmest oppdretter for å høre hvordan det er med hund på fly (har skrevet at det er valp av liten rase).

Nei jeg får vel bare vente på svar fra de, også finne ut mer.

Men igjen takk :P

Bare å si ifra om dere kommer på noen alternativer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Säffle eller Swebus - Oslo - København er det billigste

Tar en 7-8 timer i buss da. Men vet at folk har hatt med hund der. En lang tur for hunden.

Ellers er det båt og fly. Fly er raskt og ikke så dyrt lenger, sterling eller norwegian.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Säffle eller Swebus - Oslo - København er det billigste

Tar en 7-8 timer i buss da. Men vet at folk har hatt med hund der. En lang tur for hunden.

Ellers er det båt og fly. Fly er raskt og ikke så dyrt lenger, sterling eller norwegian.

Har du hørt om Cimber Air `? De tar hvertfall med seg hundene inn i flyet om de veier under 6 kg og sitter i et vanntett bur. Tror du drar fra Billund til Oslo. og det hadde passet meg yppelig, men har aldri hørt om flyselskapet ;)

De tok forresten 250 danske kr for hund inne i flyet, er dette mye?

Noen som vent ca priser på fly norge-danmark,danmark-norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...