Gå til innhold
Hundesonen.no

Sparetips?


Aya

Recommended Posts

Gå i butikken å let etter varer som går ut dagen etter.

Det er som oftest gratis ;)

Vet om noen som gjorde det.

de brukte aldri penger på mat!

Disse personene er ikke veldig artige å stå bak i butikkøen en morgen kl 8 :rolleyes: (kiwi har det jo sånn). Og de bruker eeevigheter med å få inn alt. dette skal tydeligvis registreres. Så om du velger dette alternativet, kom da folk ikke har hastverk ;) Midt på dagen eller noe da de fleste jobber/er på skole. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i trøndelag er det ikke noe suppe før pannekakene vertfall...

blåbær, sukker, kanskje bringebær og andre rariteter på...

Å bacon ved siden av er et must...

pappan min er så trønder som du kan få det, og det var faktisk han som sa at det var vanlig med tomatsuppe med egg i før pannekake, og det hadde han fått hjemme i Orkanger, så er nok noen trøndere som gjør det også, sånn for å prike litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

La meg se........

Før jeg traff min "bedre" halvdel så levde jeg på 3783 kroner jeg etter at alle faste utgifter var betalt. Dette skulle da dekke hundemat, mat til meg, klær osv. Og jeg jobbet liksom......... lønna forsvant ut til faste utgifter. Gikk fint det...

Kjøp inn masse ris og pasta, og kjøp det hver gang du er i butikken *ler* - da har du alltid - og det kan spises uten tilbehør om man er skikkelig sulten.

Pastaretter i poser (uten kjøtt) koster en 5-6 kroner og er helt glimrende - supper er ofte på tilbud - kjøp inn store kvanta da. Drikk vann. Spis godteri bare på lørdag.

4000 pr. måned er nesten 130 kroner pr. dag - det burde gå greit for de fleste det. Jeg kjenner folk som lever for langt mindre enn det pr. måned liksom. (FØR husleie er betalt på en måte).

Pasta kan kombineres med det meste. Svinekoteletter er ofte billig (og godt). For to måneder går dette bra tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ikke mange av de ferdigpakkene (som lasagne og sånt) som er beregnet for bare en eller to, men da kan man enten putte restene i fryseren, eller spise samme middag to dager på rad (ja, det er mulig det og, liksom). Jeg spiste mye taco når jeg bodde på hybel, og 400 g kjøttdeig og ei pakke taco dinnerkit holder til to dager middag (jeg er GLAD i taco da.. hehe). Prior har også pakke med kyllingkjøtt (det er billigere å kjøpe kyllingfilet i pakke, og kutte det opp selv - det kan bli veldig godt med litt enkelt krydder til og) til salat, litt middagsris og en sånn pakke holder til 2 middager det og ;) Lager du noe saus og ikke bruker opp alt, frys det ned i poser med zip-lock (hva man ikke lærer av Rachael Ray på dag-tv), det tar kort tid å tine, og da har du porsjonen ferdig. Som Belgerpia sier, ha masse pasta og ris, det er billig og lettvint (for det kjedeligste med å lage middag er tiden det tar, særlig når man bare spiser for å ikke være sulten, liksom) og passer til det meste. Sånn boks med spaghetti ala capri koster 20 kr eller noe, med en loff til er det og 2 middager. Og skjekk tilbudsaviser - det hender faktisk at det er noe bra tilbud man sparer noen kroner på, og noen kroner er mye når man lever for hundrelapper i uka..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler høyt Lotta*

Ja, fire tusen er igrunn ikke så lite, men pengene flyr ekstremt fort med kronisk syk hund har jeg funnet ut:p Nå har jeg klart meg over den første kneika:D Hihi.. Et par mnd igjen, så begynner jeg på jobb (treige snekkere, de bare utsetter åpningen) og da går alt straks mye lettere.. Takk for alle tips folkens!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny meny!

Mandag: Stekte røkte kjøttpølser (kjøp en sånn stor pose og frys resten, evt i småbiter til hundegodbiter!), poteter, tyttebærsyltetøy (litt dyrt, men varer lenge), salat. På Rema 1000 koster det 10 kroner for 4 eller fem kjøttpølser uten skinn.

Tirsdag: Seibiff, med revne gulrøtter og kokte poteter. I dag kan du steke sitronmuffins, der du bruker skallet fra den sitronen du skvisa over gulrøttene i går.

Onsdag: Fleskepannekaker. (Stek opp en pakke bacon. Lag pannekakerøre og ha i litt hakket gressløk. Ikke bruk sukker i røra, men littegranne salt. Stek en haug med tynne pannekaker. Bruk baconfettet til stekefett. Legg baconbiter imellom og rundt omkring. Skjær opp som en bløtkake og servèr.)

Torsdag: Fiskepinner og båtpoteter. (Del opp passe mange rene, poteter med skall i båter. Legg dem i langpanne og hell over litt olivenolje, krydre med salt og pepper. Stek på 200 grader i et kvarter. Ha opp i en hel hvitløk, bare putt oppi enkeltbåter med skall og det hele, en rød paprika i biter (ikke det hvite eller frø) og en oppslåret løk. Skru ned varmen til 180 og hell over litt mer olje, bland sammen og fordel det i langpanna og stek i tjue minutter til.) Stek fiskepinnene i stekepanne, slik at alt blir ferdig samtidig.

Fredag: Bokselapskaus og salat! Tyttebærsyltetøy og brød til.

Lørdag: Grøt på ettermiddagen og makaronistuing (husk en fløteskvett og reven muskat i sausen) og pølsebiter. Du har dem frysern.

Søndag: Kyllingwok. Kjøp en pakke ferdige kyllingstrimler eller kyllingfilèter og en pose wokblanding, hvis du ikke har penger igjen til å kjøpe ferske grønnsaker. Dessert: Riskrem med rester fra grøten i går! Fløte har du. Rød saus på pose.

Dette blir mer og mer som mora min sin mat! Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny meny!

Mandag: Stekte røkte kjøttpølser (kjøp en sånn stor pose og frys resten, evt i småbiter til hundegodbiter!), poteter, tyttebærsyltetøy (litt dyrt, men varer lenge), salat. På Rema 1000 koster det 10 kroner for 4 eller fem kjøttpølser uten skinn.

Tirsdag: Seibiff, med revne gulrøtter og kokte poteter. I dag kan du steke sitronmuffins, der du bruker skallet fra den sitronen du skvisa over gulrøttene i går.

Onsdag: Fleskepannekaker. (Stek opp en pakke bacon. Lag pannekakerøre og ha i litt hakket gressløk. Ikke bruk sukker i røra, men littegranne salt. Stek en haug med tynne pannekaker. Bruk baconfettet til stekefett. Legg baconbiter imellom og rundt omkring. Skjær opp som en bløtkake og servèr.)

Torsdag: Fiskepinner og båtpoteter. (Del opp passe mange rene, poteter med skall i båter. Legg dem i langpanne og hell over litt olivenolje, krydre med salt og pepper. Stek på 200 grader i et kvarter. Ha opp i en hel hvitløk, bare putt oppi enkeltbåter med skall og det hele, en rød paprika i biter (ikke det hvite eller frø) og en oppslåret løk. Skru ned varmen til 180 og hell over litt mer olje, bland sammen og fordel det i langpanna og stek i tjue minutter til.) Stek fiskepinnene i stekepanne, slik at alt blir ferdig samtidig.

Fredag: Bokselapskaus og salat! Tyttebærsyltetøy og brød til.

Lørdag: Grøt på ettermiddagen og makaronistuing (husk en fløteskvett og reven muskat i sausen) og pølsebiter. Du har dem frysern.

Søndag: Kyllingwok. Kjøp en pakke ferdige kyllingstrimler eller kyllingfilèter og en pose wokblanding, hvis du ikke har penger igjen til å kjøpe ferske grønnsaker. Dessert: Riskrem med rester fra grøten i går! Fløte har du. Rød saus på pose.

Dette blir mer og mer som mora min sin mat! Hjelp!

Morro med billige og fornuftige middagstips, takker igjen Ida ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Jeg er imponert over de der menyene altså.......

I går var jeg å handlet middag jeg - og jeg kom til kassen med 2 kilo poteter, 30 fiskepinner (findus takk), og en pose blomkålblanding - (majones og smør hadde jeg hjemme) - og det kostet 58 kroner på Rema 1000.

For en person så er jo det middag for noen dager liksom - (om man har fryser)......... I alle fall 3 middager - joda, visst burde 30 fiskepinner holde lenger - men seriøst - selv om Findus mener at man bare bør spise 4 fiskepinner - hvem gjør det da??? *latter* Fiskepinner er god snacks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imponert over de der menyene altså.......

I går var jeg å handlet middag jeg - og jeg kom til kassen med 2 kilo poteter, 30 fiskepinner (findus takk), og en pose blomkålblanding - (majones og smør hadde jeg hjemme) - og det kostet 58 kroner på Rema 1000.

For en person så er jo det middag for noen dager liksom - (om man har fryser)......... I alle fall 3 middager - joda, visst burde 30 fiskepinner holde lenger - men seriøst - selv om Findus mener at man bare bør spise 4 fiskepinner - hvem gjør det da??? *latter* Fiskepinner er god snacks.

Mmm fiksepinner MÅ stekes opp i større mengder når man har det så man kan spise iallefall 5-6 stk utover kvelden, "løpe til Rema og kjøpe fiskepinner* takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...