Gå til innhold
Hundesonen.no

one.com ikke bare gull og grønne skoger..

Tore

Recommended Posts

one.com lover jo gull & grønne skoger på sidene sine...

Men ligger det noen skulte begrensinger som du bør vite om før du bestiller...?

Jeg tok jobben med å finne det ut... :icon_fun: :o

you: does one.com have any hidden restrictions..? im considering geting a webhotell from one.com

you: videos, music, programfiles and so on..?

Sofi: Please note that subscribers are not permitted to store large amounts of data on the server for free download or reading without prior agreement with One.com. The purpose is not to function as an external hard drive for the storage of data in formats such as zip, mp3, jpg, etc., but as a presentation/sales space for companies and private individuals.

Sofi: One.com support: Web Portals like Mambo, Joomla, PHP-Nuke, Typo3, phpwcms.de ,cmsimple.dk / Discussion Boards like PHPBB and SMF / WIKI Applications like MediaWiki and DocuWiki / Image Gallery like Coppermine, Exhibit Engine 1.22, Airtightinteractive flash gallery / BLOG Applications like - Wordpress , DotClear and Webshop portals like Oscommerce.

you: ive heard joomla might be a problem because of safe_mode always beeing on.?

Sofi: no

Sofi: you can install it even of safe mode on

you: I got some homevideoes i share whit my friends wisiting my site... That is not alowed on one.?

Sofi: not really

Sofi: you can put them in an external location and use them

Sofi: this way its possible

you: feel that takes a bit of the point of a big webhotel away, not beeing able to host your website on it, and have to rely on eksternal sites and services to have it all running...

Sofi: why not

you: why not what.?

Sofi: i ment you can rely on those website

Sofi: we have colleagues here that use them also

Sofi: and many customers

you: im the kind who likes to have it all in one place...

Sofi: One.com offers unlimited data movement (Traffic) for all our hosting packages provided it does not violate our Terms of Business. It means you are not allowed to use your webspace for file downloads, file sharing or other activities explained in our Terms of Business.

Sofi: that would not be possible to put them here in our servers

you: blocking files.? .mp3 .wma...?

Sofi: you can only use some mp3 files

you: why do you not have this info on the one.com website..? i cant find it...

Sofi: we cannot have all there :shocked:

you: not alowing moviefiles is a big deal for some...

Sofi: im sorry but since the servers are shared with other users that cannot be posssible and compatible

Chat InformationYou are now chatting with 'Adrian'

...

you: Just to bad, and i think you shold mension it in the FAQ atleast...

Adrian: I understand. We'll mention this to our admin

Adrian: Alright, see you

Oppsumering...

• safe_mode kan ikke slås av
  • videofiler, musikkfiler og programfiler kan ikke lastes opp til serveren
  • mailkontoen bruker av plassen til webhotellet (mye mail=lite plass til siden)
  • 1000 webhotell pr server
  • siden sperret uten forhåndsvarsel om man kommer rundt "videofilsperren" å har høy trafikk, påtross av deres lovnad om fri trafikk.

Men for all del, fortsatt billig hotell..!

(merk likevell at 10kr mnd ikke blir 10x12=120kr, men 320kr første år, 220kr videre...)

Jeg blir nok å klamre meg til det litt dyre domeneshop hotellet mitt, jeg vil ha alt på et sted, videoer, musikk, bilder, programmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns one.com er et greit alternativ hvis man skal ha et enkelt nettsted. Har bl.a hatt nettstedet til hundene hos one i snart et år, og det har ikke vært noe problemer med det.

Hvis man har planer om større og mer kompliserte prosjekter og man har tenkt til å bruke webhotellet som lagringsplass eller til tungt traffikerte nettsteder, er det kanskje lurt å velge noe annet.

Hos one.com står det forøvrig i kjøpsbetingelsene at:

"Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten forutgående avtale med One.com. Hensikten er ikke å fungere som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings- /salgsplass for virksomheder og private."

Men det er klart at denne informasjonen kunne ligget på et mer tilgjengelig på sted nettsidene.

De tillater forøvrig mindre videofiler. Jeg har flere mindre wmv-filer på mitt webhotell.

Skal man bare ha et enkelt nettsted med en liten presentasjon av seg selv og hundene, og det man er ute etter er et reklamefritt alternativ til piczo eller freewebs, er det jo ikke nødvendig å betale i dyre dommer for funksjoner man aldri bruker og som folk flest ikke vet hva er en gang.

Jeg syns one kan regnes som webhotellenes svar på Rema. Det duger til hverdagsinnkjøpene, men skal du ha noe spesielt, så handler du andre steder. Eller om du skal spille litt badminton i hagen om sommeren, så kjøper du ikke en racket til flere tusen kroner.

Når det er sagt, støtter jeg deg selvfølgelig i det at det er lurt å sjekke ut så mye som mulig før man kjøper et webhotell. Man må finne ut hvilke behov man har og om webhotellet har støtte for det man trenger. Og at man ikke betaler i dyre dommer for en masse greier som man ikke har behov for.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...