Gå til innhold
Hundesonen.no

one.com ikke bare gull og grønne skoger..


Tore

Recommended Posts

one.com lover jo gull & grønne skoger på sidene sine...

Men ligger det noen skulte begrensinger som du bør vite om før du bestiller...?

Jeg tok jobben med å finne det ut... :icon_fun: :o

you: does one.com have any hidden restrictions..? im considering geting a webhotell from one.com

you: videos, music, programfiles and so on..?

Sofi: Please note that subscribers are not permitted to store large amounts of data on the server for free download or reading without prior agreement with One.com. The purpose is not to function as an external hard drive for the storage of data in formats such as zip, mp3, jpg, etc., but as a presentation/sales space for companies and private individuals.

Sofi: One.com support: Web Portals like Mambo, Joomla, PHP-Nuke, Typo3, phpwcms.de ,cmsimple.dk / Discussion Boards like PHPBB and SMF / WIKI Applications like MediaWiki and DocuWiki / Image Gallery like Coppermine, Exhibit Engine 1.22, Airtightinteractive flash gallery / BLOG Applications like - Wordpress , DotClear and Webshop portals like Oscommerce.

you: ive heard joomla might be a problem because of safe_mode always beeing on.?

Sofi: no

Sofi: you can install it even of safe mode on

you: I got some homevideoes i share whit my friends wisiting my site... That is not alowed on one.?

Sofi: not really

Sofi: you can put them in an external location and use them

Sofi: this way its possible

you: feel that takes a bit of the point of a big webhotel away, not beeing able to host your website on it, and have to rely on eksternal sites and services to have it all running...

Sofi: why not

you: why not what.?

Sofi: i ment you can rely on those website

Sofi: we have colleagues here that use them also

Sofi: and many customers

you: im the kind who likes to have it all in one place...

Sofi: One.com offers unlimited data movement (Traffic) for all our hosting packages provided it does not violate our Terms of Business. It means you are not allowed to use your webspace for file downloads, file sharing or other activities explained in our Terms of Business.

Sofi: that would not be possible to put them here in our servers

you: blocking files.? .mp3 .wma...?

Sofi: you can only use some mp3 files

you: why do you not have this info on the one.com website..? i cant find it...

Sofi: we cannot have all there :shocked:

you: not alowing moviefiles is a big deal for some...

Sofi: im sorry but since the servers are shared with other users that cannot be posssible and compatible

Chat InformationYou are now chatting with 'Adrian'

...

you: Just to bad, and i think you shold mension it in the FAQ atleast...

Adrian: I understand. We'll mention this to our admin

Adrian: Alright, see you

Oppsumering...

  • safe_mode kan ikke slås av
  • videofiler, musikkfiler og programfiler kan ikke lastes opp til serveren
  • mailkontoen bruker av plassen til webhotellet (mye mail=lite plass til siden)
  • 1000 webhotell pr server
  • siden sperret uten forhåndsvarsel om man kommer rundt "videofilsperren" å har høy trafikk, påtross av deres lovnad om fri trafikk.

Men for all del, fortsatt billig hotell..!

(merk likevell at 10kr mnd ikke blir 10x12=120kr, men 320kr første år, 220kr videre...)

Jeg blir nok å klamre meg til det litt dyre domeneshop hotellet mitt, jeg vil ha alt på et sted, videoer, musikk, bilder, programmer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns one.com er et greit alternativ hvis man skal ha et enkelt nettsted. Har bl.a hatt nettstedet til hundene hos one i snart et år, og det har ikke vært noe problemer med det.

Hvis man har planer om større og mer kompliserte prosjekter og man har tenkt til å bruke webhotellet som lagringsplass eller til tungt traffikerte nettsteder, er det kanskje lurt å velge noe annet.

Hos one.com står det forøvrig i kjøpsbetingelsene at:

"Det er ikke tillatt å ha større mengder filarkiver liggende til fri downloading eller visning uten forutgående avtale med One.com. Hensikten er ikke å fungere som en ekstern harddisk for lagring av datafiler som zip, MP3, jpg, etc., men som fremvisnings- /salgsplass for virksomheder og private."

Men det er klart at denne informasjonen kunne ligget på et mer tilgjengelig på sted nettsidene.

De tillater forøvrig mindre videofiler. Jeg har flere mindre wmv-filer på mitt webhotell.

Skal man bare ha et enkelt nettsted med en liten presentasjon av seg selv og hundene, og det man er ute etter er et reklamefritt alternativ til piczo eller freewebs, er det jo ikke nødvendig å betale i dyre dommer for funksjoner man aldri bruker og som folk flest ikke vet hva er en gang.

Jeg syns one kan regnes som webhotellenes svar på Rema. Det duger til hverdagsinnkjøpene, men skal du ha noe spesielt, så handler du andre steder. Eller om du skal spille litt badminton i hagen om sommeren, så kjøper du ikke en racket til flere tusen kroner.

Når det er sagt, støtter jeg deg selvfølgelig i det at det er lurt å sjekke ut så mye som mulig før man kjøper et webhotell. Man må finne ut hvilke behov man har og om webhotellet har støtte for det man trenger. Og at man ikke betaler i dyre dommer for en masse greier som man ikke har behov for.

:o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...