Gå til innhold
Hundesonen.no

Gustav - Tibetansk spaniel

julianne

Recommended Posts

Da er det bestemt. Gustav er vår! Vi skal få vår første tibbe! :Laugh:

Reiste tur-retur Tierp (ved Stockholm) for å hilse på Gustav og oppdretteren i går, før vi bestemte oss. Og hvordan er det mulig å ikke svare ja til en slik skjønnhet? :baby:

19.gif

Han er leveringsklar 12.mars så det er ikke så lenge til vi har hund igjen! Noen må klype meg i armen, for jeg tror jeg drømmer.

Har vært ganske tomt her etter at vi måtte gi fra oss Beaivvás, så vi gleder oss veldig til å ta frem hundesengen, matskålene og bæsjeposene!

For flere bilder ta en titt på hjemmesiden vår:

http://www.julirottene.com/gustav/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

OH MY GOSH! :shocked:

Du er SÅÅ heldig! Har ALLTID vært så sjarmert av den rasen. Også valp også da! :)

Det er nesten litt dårlig gjort å legge ut sånne bilder asså! Får nesten litt lyst å mase på mamma om enda hund, jo. :icon_redface:

Bare så du vet det: JEG MISUNNER DEG! :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skal jeg få sove i morgen kveld?! :) Eller hva gjør jeg fra tiden jeg står opp (halv 4 på natta), til jeg har kommet fram mange timer senere? Uten at folk stirrer rart på meg eller ikke klarer å få kontakt. På mandag er han hjemme! :Laugh:

Ja, er en så herlig rase! Elsker dem! :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i alle dager skal jeg få sove i morgen kveld?! :) Eller hva gjør jeg fra tiden jeg står opp (halv 4 på natta), til jeg har kommet fram mange timer senere? Uten at folk stirrer rart på meg eller ikke klarer å få kontakt. På mandag er han hjemme! :Laugh:

Det er vel den lengste natta og dagen du har i vente :icon_redface: Hehe.. Men når du får lille gustav på fanget stopper tiden helt..

Du får legge ut bilder av han i morgen..

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og da er Gustav hjemme! :Laugh:

Har vært våken i over 20 timer nå, så orker ikke skrive detaljert om turen, men kan slenge inn foreløpig ett bilde og fortelle at alt har godt veldig bra! Han er så utrolig nydelig og flink gutt! Nå skal jeg gå å legge meg, iallfall prøve. Tørr ikke ha han i den høye sengen min, redd for at jeg enten skal mose han eller at han faller ned, så får se om han klarer å ligge ved siden av, eller om jeg sover på gulvet i natt. :icon_redface:

togvoff.jpg

Han lå slik som dette flere ganger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! :getlost:

Utrolig nok så har det gått en uke siden vi hentet Gustav hjem og han blir 9 uker gammel idag! Så da har jeg samlet noen av bildene av han som 8 uker gammel, du finner flere på hjemmesiden hans.

8u_05.jpg

8u_08.jpg

Rotte? Katt? Han ligger på skulderen/armen min....

8u_16.jpg

Full fart, men lite å fokusere kameraet på... :-P

8u_18.jpg

Det er ikke tull at tibber liker å ligge høyt, gjerne i vinduskarmen. Her rett ved siden av der jeg sitter ved dataen.

Han sover hele natten igjennom og har blitt flink til å tisse og bæsje ute, selv om det også gjøre inne. Tennene klør, så sokker og annet tyggbar materiale må passes på. Akkurat nå ligger han i stolen ved siden av meg og drømmer. :wub: I dag har han hilst på halvbrødrene mine på 3 1/2 og snart 2 år, det gikk veldig fint! Han er blitt tøffere ute og jeg har begynt med kontakttrening, i tillegg til å bli vant til å bli undersøkt i høret, tenner, labber osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Er oppdretter useriøs som holder sånne ting hemmelige?
    • Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...