Gå til innhold
Hundesonen.no

Kraftig provosert, andres syn på hundehold

Velvet86

Recommended Posts

Syns det er greit å skylde på hundene jeg, når jeg ikke har lyst til å være med på ting.. hehe

Er det noe jeg virkelig vil være med på, så får jeg det alltids til, med hundevakter eller lignende, men jeg gidder liksom ikke å bruke opp sånt på fjas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi har BP som kan fortelle oss hvor skapet skal stå... Drar du ikke til syden, på by'n med jevne mellomrom, og ellers sørger for å gjøre ting uten hund, er det ikke fordi du ikke liker å gjøre disse tingene, men fordi du ikke lever noe "normalt" liv, og selvfølgelig er det fordi du ikke klarer å la hunden være fra deg. Og ikke for å glemme, hundene våre har godt av å være på kennel, for det er eneste stedet de kan være hunder en gang i mellom.... Yeah go!

avslutning med pølsegrilling rundt bålet. Og veldig hyggelig med 4-bent selskap til slike aktiviteter.

Jeg liker faktisk ikke å gjøre disse tingene, og har aldri likt det. Verken med eller uten hund i huset. Men greit, jeg lever kanskje ikke et "normalt" liv for det. Men er sånn jeg er, jeg trives mere hjemme, ikke ute på by`n der alle "venna" drikker seg stup fulle. Jeg føler jeg får ansvar for alt og alle, og føler at jeg må passe på, liker ikke slå ut håret på den måten heller, så da er jeg den eneste edrue, det er sånn jeg liker det, men da får jeg selvfølgelig kommentarer slengt i trynet. Lar bikkja mi få være hund flere ganger jeg, men trenger ikke være på kennel for det. Og om det er sååå bra for bikkja å være på kennel, hvorfor spekuleres det så utrolig mye om at den og den og DEN kennelen bør man ikke dra på. Og mange ganger begrunnes dette med at de bare løper løs ute, ellers så har man det stikk motsatte: Bikkja sitter bare i "bur".

Syns det er greit å skylde på hundene jeg, når jeg ikke har lyst til å være med på ting.. hehe

Er det noe jeg virkelig vil være med på, så får jeg det alltids til, med hundevakter eller lignende, men jeg gidder liksom ikke å bruke opp sånt på fjas :D

Noen ganger bruker jeg den :D Men som oftest sier jeg at jeg ikke vil, fordi det "ikke er meg" å gjøre det (forskjellige ting. f.eks feste). Og klarer ikke folk å respektere det, så ser ikke jeg på de som mine ekte venner. Venner skla respektere deg som den du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk ikke å gjøre disse tingene, og har aldri likt det. Verken med eller uten hund i huset. Men greit, jeg lever kanskje ikke et "normalt" liv for det. Men er sånn jeg er, jeg trives mere hjemme, ikke ute på by`n der alle "venna" drikker seg stup fulle.

Du lever et liv som er normalt for deg. :D For hvem har vel rett til å definere hva som er et normalt liv? Det er jo ingen vits i å gjøre ting man ikke liker fordi "alle andre" gjør det og liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Molly var litt ironisk da hun sa at det å velge "hundelivet" er unormalt...

Og jeg er veldig enig. Folk må få velge selv. Jeg bruker ofte hunden som unnskyldning :D Men stort sett er jeg ærlig og forklarer at jeg er langt ifra et ultrasosialt menneske. Jeg trives i lag med noen få mennesker...det holder. Og en hund er også et veldig bra selskap, man er på en måte alene uten å være alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Hmm, mange som er lei av mitt hundemas også. Folk skjønner ikke helt dette her at jeg ikke bare kan ta meg en tur på byn, reise steder, osv. uten at det skal bli mas om hvor denne hunden skal tilbringe tiden. Kennel er ikke aktuelt, der tror jeg neppe han hadde likt seg, han må være nær oss hele tiden og følge etter hvor enn vi går. Og det å sitte i et innestengt område på kennel tror jeg han hadde hatet litt..

Har en mor som glemmer alt i hele universet når hun ser en hund..det smitter nok litt :Laugh:

Har det likeså med katten jeg. Mayhem er livet mitt han, han er min lille baby, og tror folk er LITT lei gnålet mitt om hvor flink, søt, fantastisk og vakker han er :P

Boxie er 100% familie, og der vi går, der går han, han er med på omtrent alt. Og er han ikke det, er han hos svigers og blir dullet vekk der istedet.... :P

Er uansett ikke så glad i å dra på byen noen av oss, vi ligger heller hjemme på sofaen og ser film vi, gamle og kjedelige som vi er... :P

Klart vi kunne tenkt å reise mer, men da hadde vi jo ikke hatt hund, og da hadde ærlig talt livet vært rimelig bortkastet.. :P

Har nok mistet en del venner pga dyremaset mitt, da de har vokst opp og fått andre interesser. Men jaggu har jeg fått noen nye også... :P

Har faktisk ikke SÅ mange venner igjen, men de jeg har, DE er gode de! Og de har nesten uten unntak hund, eller har hatt det :P Og hele familien også har hund, selv min far som påstår han hater hunder, og bare liker katter... :P Koser med lille-kooiker og mater henne med skorper gjør han likevel :P

Her om dagen sto han endatil å diskuterte utstilling med min kusine`s forlovede. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om! Går på skolen og folk synes jeg er helt merkelig som gidder å dra hjem å gå tur med hunden min i stede for å bli med i byen med vennene mine..

Men hunden stopper meg da ikke for å være sosial.. Er masse med venner osv i tillegg..

Men det er ikke koselig når spesielt guttene i klassen slenger dette etter meg: Er du helt dum eller? Kan du ikke bare gi F*** i den bikkja a?

Men det skjer ikke så ogte og plager meg egentlig ikke noe særlig. Sånn trives jeg og hvis de ikke aksepterer det så kann de bare drite å dra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Gjett om! Går på skolen og folk synes jeg er helt merkelig som gidder å dra hjem å gå tur med hunden min i stede for å bli med i byen med vennene mine..

Men hunden stopper meg da ikke for å være sosial.. Er masse med venner osv i tillegg..

Men det er ikke koselig når spesielt guttene i klassen slenger dette etter meg: Er du helt dum eller? Kan du ikke bare gi F*** i den bikkja a?

Men det skjer ikke så ogte og plager meg egentlig ikke noe særlig. Sånn trives jeg og hvis de ikke aksepterer det så kann de bare drite å dra.. ;)

Hihi, folk syns også at jeg er rar fordi jeg holder på med hund... Meen nå har de begynt å skjønne hvor herlig en hund er, og en dal av folka i klassen kommer faktisk bort til meg for å spørre om hvordan Milo har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hund er missforstått... Det er liksom blitt en vanlig greie man finner i mange vanlige hjem. Syns ikke det skal være slik! Det er altfor lett å skaffe seg hund!

Er man ikke et hundemenneske som er villig til å ofre så og si alt og alle planer for hunden sin, ja da bør man vel strengt talt ikke ha hund? Tror ikke at det fins så mange her på sonen som "bare har hund". Skal man først ha hund, ja da får man ta hele pakka! Det er ikke på langt nær så mange som bare skaffer seg en hest f.eks. Trist at selv de sløveste bare kan gå og hente en hund ;)

Men ja.. Jeg for også stadig høre at jeg legger for my ei hundetreningen. Bryer jeg meg? Ikke mye gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg er ute og går tur med hunden min i belte. Det er mellom 2-3 m. langt og gjør at jeg har god kontroll på henne. Hun går stort sett fint og rolig ved siden av meg. Hun kan trekke litt i begynnelsen da hun har høy energi, men ellers rolig og fint kroppspråk.  Jeg ser en fyr som kjører sikk sakk i veien på skateboard med en bulldog/boxer. Hunden stopper opp og bjeffer på min. Som den ansvarlige hundeeieren jeg er går jeg inn en sidevei for å vente på at de passerer på hovedveien. "Er hun ikke gira?" "Er det tispe?" "Dette er gutt. Han er ikke farlig?" Han spør igjen to ganger om hun ikke er gira. Jeg har sagt at hundene har møtt hverandre før og det ikke er en god match og at avstand over greit.  Hundene er tydelig usikre på hverandre og viser det gjennom kroppsspråket sitt. Dette er ikke situasjonen for å hilse. Begge hundene er i bånd. Det var forøvrig flere mennesker rundt og en vei det også ferdes mye biler fra folkene som bor der. Hvorfor så vanskelig å lese situasjonen? Eller ser jeg flere som går tur og snakker i mobil, eller med headset som stenger ute lyd og er i egen verden. Det mest frustrerende er kanskje de som snakker i tlf. som stopper midt i veien (som forøvrig er trang) med hunden sin slik at du bare må vente på at de ser deg og dere blir enige på en eller annen klønete måte om hvordan passeringen blir.  For egen og andre sin del forsøker jeg å være oppmerksom på både egen hund og omgivelser på tur. Da blir det hyggeligere og enklere for alle andre.  Sånn, det var dagens utblåsing for egen del. 
    • Hei! Vi har nå fått svar fra dyrlegen - han hadde ikke kronisk betennelse i bukspyttkjertelen. Rart med det, for jeg ble nesten litt skuffet. Nå vet vi jo ikke hvorfor han stadig har slimete avføring, men kan kanskje utelukke at det har noe med fettinnholdet i maten å gjøre.  Skal snakke med dyrlege om vi kanskje kan sjekke for IBD. Vil jo i alle fall prøve å ha mest riktig tørrfor. Han har jo ikke hatt noen "alvorlige" hendelser med tørrforet han går på nå (gastrointestinal low fat), men det er stadig ganske løs og slimete avføring. Kanskje vi skulle forsøkt å bytte...
    • Noterer en nydelig dag med no stress. Virker som lysterapi, magnesium og lakseolje begynner virke. Ble bekymret da han begynte trekke i selen i forrigårs. Han har gått så naturlig pent i bånd hele tiden, som om programvaren var preinstallert da han kom ut av esken. I forrigårs begynte han plutselig trekke med viten og vilje. Flaks da, at vi hadde en privattime i går.  Hjemmeleksen vi fikk, med metoden for å reinforce krav om å holde seg bak skotuppene mine, den er litt i konflikt med stress-ned-prosjektet vårt, fordi Ede går høyt i stress når hans autonomitet blir utfordret. Peser og får virkelig vondt av det. Å bli stilt absolutte krav til er noe annet for ham å forholde seg til enn å bli tilbudt frivillige oppgaver mot god betaling.  Fordi jeg måtte ta en selvstendig avgjørelse i hva jeg oppfatter som et dilemma: belaste det nevroendokrine stressystemet ved å kreve disiplin i halsbånd, eller prioritere stress-ned-prosjektet, så valgte jeg utsette hjemmeleksene og gå rolig tur med "ikke trekke" og "ikke gå i veien for meg" som eneste krav, og så være veldig bevisst på å bare belønne når han selvstendig gjør de riktige valgene uten å bli bedt, uten godbit i hånda eller hånda i lomma.  Jeg har nemlig ikke nok erfaring til å føle meg sikker på å klare gjennomføre hjemmeleksene fra privattimen alene uten å forårsake mer stress på det endokrine systemet hans enn godt er.  Det viste seg å være en god vurdering. Foruten noen få barnlige byks av glede som i korte øyeblikk strammet båndet mer enn akseptabelt, så var Ede SÅ flink og rooolig og grei hele veien. Naturlig slak line. Når han vimser bytter han i de aller fleste tilfellene side bak meg. Kun noen få uakseptable avskjæringer rett foran meg, og de kom helt på slutten av turen, tett på hverandre, antakelig fordi han er sliten og i bakhodet husker at det der var måten å få bli plukket opp i bæreslynge på. Han velger å gå pent og pyntelig på min venstre side mesteparten av tiden, uten å forvente belønning for det. Det går nå an å hale tiden ganske lenge uten at det stresser ham når han selv velger å gå fot for å se om det kommer en utbetaling. Selv hjemveien gikk rolig og avslappet. Først 10 meter fra porten hjemme kom første stressutbrudd med trekking. Gladstress de siste meterne av en timelang spasertur i mitt tempo. En klar forbedring. Han ble skuffa og såret av grensesettingen de siste meterne, for det virket helt sykt autoritært og tyrannisk og uten mål og mening for ham å bli hindret i å gladbykse gjennom porten og døren, inn til godis og myk og varm seng, men han tok det til seg at kravet "ikke trekk" gjelder de siste meterne av turen også. Ingen raptus da vi kom inn heller. Det var en milepæl. Bare la seg rolig og pyntelig til å sove. Perfect day. ..og det er før vi har fått noen CBD i posten.  Vi fikk forøvrig mail om å huske båndtvang fra i dag. Det har Edeward tydeligvis fått med seg.  Snudde seg utålmodig mot lykkeland mens muttern fomlet med kamera:   Oppdaget at muttern begikk en kriminell handling!! Reiste seg og kom inn hver gang muttern forsøkte gå lenger unna enn båndlengden for å få tatt et godt bilde. Her har han til slutt gitt opp å få muttern på rett kjøl og bare håper hun får tatt det ***** bildet før han svimer av i bekymring for å bli tatt og få et kriminelt rulleblad. Genetikk er ingen spøk. Ede identifiserer seg som sikkerhetspersonell og tjenestehund, og han tar de oppgavene alvorlig.   
    • Ja ikke den største oppfinnelsen 😂 Men kanskje noen hadde erfaringer å komme med; kanskje de elsker det kanskje hunden ble dårlig i magen på det. Kanskje det er bløtere enn annen v&h, kanskje noen opplever å måtte fôre dobbelt så mye på det som på en annen variant. Kanskje noen var superfornøyd og andre missfornøyd. I want to know it all 😂
    • Det finnes alltid unntak, men det bør aldri være grunnlag for anbefaling av en rase. Vil man helst ikke ha lyd/røyting/whatever så velger man en rase som vanligvis ikke har tendensene til det. Oppdragelse, trening og miljø kan påvirke, men genetikken kan ikke overstyres. Lyd på riesen er ingen overraskelse for meg, det er jo en hund med mye driv.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...