Gå til innhold
Hundesonen.no

Kraftig provosert, andres syn på hundehold


Velvet86

Recommended Posts

Syns det er greit å skylde på hundene jeg, når jeg ikke har lyst til å være med på ting.. hehe

Er det noe jeg virkelig vil være med på, så får jeg det alltids til, med hundevakter eller lignende, men jeg gidder liksom ikke å bruke opp sånt på fjas :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt vi har BP som kan fortelle oss hvor skapet skal stå... Drar du ikke til syden, på by'n med jevne mellomrom, og ellers sørger for å gjøre ting uten hund, er det ikke fordi du ikke liker å gjøre disse tingene, men fordi du ikke lever noe "normalt" liv, og selvfølgelig er det fordi du ikke klarer å la hunden være fra deg. Og ikke for å glemme, hundene våre har godt av å være på kennel, for det er eneste stedet de kan være hunder en gang i mellom.... Yeah go!

avslutning med pølsegrilling rundt bålet. Og veldig hyggelig med 4-bent selskap til slike aktiviteter.

Jeg liker faktisk ikke å gjøre disse tingene, og har aldri likt det. Verken med eller uten hund i huset. Men greit, jeg lever kanskje ikke et "normalt" liv for det. Men er sånn jeg er, jeg trives mere hjemme, ikke ute på by`n der alle "venna" drikker seg stup fulle. Jeg føler jeg får ansvar for alt og alle, og føler at jeg må passe på, liker ikke slå ut håret på den måten heller, så da er jeg den eneste edrue, det er sånn jeg liker det, men da får jeg selvfølgelig kommentarer slengt i trynet. Lar bikkja mi få være hund flere ganger jeg, men trenger ikke være på kennel for det. Og om det er sååå bra for bikkja å være på kennel, hvorfor spekuleres det så utrolig mye om at den og den og DEN kennelen bør man ikke dra på. Og mange ganger begrunnes dette med at de bare løper løs ute, ellers så har man det stikk motsatte: Bikkja sitter bare i "bur".

Syns det er greit å skylde på hundene jeg, når jeg ikke har lyst til å være med på ting.. hehe

Er det noe jeg virkelig vil være med på, så får jeg det alltids til, med hundevakter eller lignende, men jeg gidder liksom ikke å bruke opp sånt på fjas :D

Noen ganger bruker jeg den :D Men som oftest sier jeg at jeg ikke vil, fordi det "ikke er meg" å gjøre det (forskjellige ting. f.eks feste). Og klarer ikke folk å respektere det, så ser ikke jeg på de som mine ekte venner. Venner skla respektere deg som den du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker faktisk ikke å gjøre disse tingene, og har aldri likt det. Verken med eller uten hund i huset. Men greit, jeg lever kanskje ikke et "normalt" liv for det. Men er sånn jeg er, jeg trives mere hjemme, ikke ute på by`n der alle "venna" drikker seg stup fulle.

Du lever et liv som er normalt for deg. :D For hvem har vel rett til å definere hva som er et normalt liv? Det er jo ingen vits i å gjøre ting man ikke liker fordi "alle andre" gjør det og liker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje Molly var litt ironisk da hun sa at det å velge "hundelivet" er unormalt...

Og jeg er veldig enig. Folk må få velge selv. Jeg bruker ofte hunden som unnskyldning :D Men stort sett er jeg ærlig og forklarer at jeg er langt ifra et ultrasosialt menneske. Jeg trives i lag med noen få mennesker...det holder. Og en hund er også et veldig bra selskap, man er på en måte alene uten å være alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hmm, mange som er lei av mitt hundemas også. Folk skjønner ikke helt dette her at jeg ikke bare kan ta meg en tur på byn, reise steder, osv. uten at det skal bli mas om hvor denne hunden skal tilbringe tiden. Kennel er ikke aktuelt, der tror jeg neppe han hadde likt seg, han må være nær oss hele tiden og følge etter hvor enn vi går. Og det å sitte i et innestengt område på kennel tror jeg han hadde hatet litt..

Har en mor som glemmer alt i hele universet når hun ser en hund..det smitter nok litt :Laugh:

Har det likeså med katten jeg. Mayhem er livet mitt han, han er min lille baby, og tror folk er LITT lei gnålet mitt om hvor flink, søt, fantastisk og vakker han er :P

Boxie er 100% familie, og der vi går, der går han, han er med på omtrent alt. Og er han ikke det, er han hos svigers og blir dullet vekk der istedet.... :P

Er uansett ikke så glad i å dra på byen noen av oss, vi ligger heller hjemme på sofaen og ser film vi, gamle og kjedelige som vi er... :P

Klart vi kunne tenkt å reise mer, men da hadde vi jo ikke hatt hund, og da hadde ærlig talt livet vært rimelig bortkastet.. :P

Har nok mistet en del venner pga dyremaset mitt, da de har vokst opp og fått andre interesser. Men jaggu har jeg fått noen nye også... :P

Har faktisk ikke SÅ mange venner igjen, men de jeg har, DE er gode de! Og de har nesten uten unntak hund, eller har hatt det :P Og hele familien også har hund, selv min far som påstår han hater hunder, og bare liker katter... :P Koser med lille-kooiker og mater henne med skorper gjør han likevel :P

Her om dagen sto han endatil å diskuterte utstilling med min kusine`s forlovede. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett om! Går på skolen og folk synes jeg er helt merkelig som gidder å dra hjem å gå tur med hunden min i stede for å bli med i byen med vennene mine..

Men hunden stopper meg da ikke for å være sosial.. Er masse med venner osv i tillegg..

Men det er ikke koselig når spesielt guttene i klassen slenger dette etter meg: Er du helt dum eller? Kan du ikke bare gi F*** i den bikkja a?

Men det skjer ikke så ogte og plager meg egentlig ikke noe særlig. Sånn trives jeg og hvis de ikke aksepterer det så kann de bare drite å dra.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Gjett om! Går på skolen og folk synes jeg er helt merkelig som gidder å dra hjem å gå tur med hunden min i stede for å bli med i byen med vennene mine..

Men hunden stopper meg da ikke for å være sosial.. Er masse med venner osv i tillegg..

Men det er ikke koselig når spesielt guttene i klassen slenger dette etter meg: Er du helt dum eller? Kan du ikke bare gi F*** i den bikkja a?

Men det skjer ikke så ogte og plager meg egentlig ikke noe særlig. Sånn trives jeg og hvis de ikke aksepterer det så kann de bare drite å dra.. ;)

Hihi, folk syns også at jeg er rar fordi jeg holder på med hund... Meen nå har de begynt å skjønne hvor herlig en hund er, og en dal av folka i klassen kommer faktisk bort til meg for å spørre om hvordan Milo har det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns hund er missforstått... Det er liksom blitt en vanlig greie man finner i mange vanlige hjem. Syns ikke det skal være slik! Det er altfor lett å skaffe seg hund!

Er man ikke et hundemenneske som er villig til å ofre så og si alt og alle planer for hunden sin, ja da bør man vel strengt talt ikke ha hund? Tror ikke at det fins så mange her på sonen som "bare har hund". Skal man først ha hund, ja da får man ta hele pakka! Det er ikke på langt nær så mange som bare skaffer seg en hest f.eks. Trist at selv de sløveste bare kan gå og hente en hund ;)

Men ja.. Jeg for også stadig høre at jeg legger for my ei hundetreningen. Bryer jeg meg? Ikke mye gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...